Reizen / Vakantie #2

Wij verbleven in Ericeira, surfstadje. Vonden we in de zomermaanden erg leuk, wel veel gedoe met parkeren in augustus

4 likes

Heel veel plezier, ik vond het echt prachtig daar. Heb uiteindelijk de halve vakantie een auto gehuurd en was daar heel blij mee. Als ik nog een keer zou gaan zou ik voor de hele vakantie huren. Er rijden ook wel bussen en ubers zijn ook wel te doen, maar het eiland is zo mooi dat ik de ritjes met de auto alleen al fantastisch vond. En weet niet of je nog wat wandelingen wil doen? Dan is het ook wel chill als je naar een beginpunt kan rijden

Wie was er laatst in Riga geweest? (Heb je aanraders qua uitgaan en eten? Haha)

1 like

Ik heb er ee half jaar gewoond, denk dat als je even zoekt op mijn naam & dit topic dat je het wel moet vinden!

2 likes

Geen andere aanrader, maar een bevestiging dat Coimbra idd heel leuk is. En niet zo groot, dus prima te doen voor zo kort.

2 likes

Ja ik! Maar net zoals @soarin heb ik er ook nog gewoond en zijn de meeste tips al gegeven.

Enige aanvulling is nog “this place doesn’t need a name” voor ontbijt en lunch! Heeft meerdere plekken, dus dat is wel handig. En als je van tweedehands kleren houdt kan je ook los! Oh en in het weekend heb je bij innocent cafe een brunch buffet. Heel lekker! Meerdere cafes doen dat trouwens!

Oh en beetje gekke tip, maar ze hebben echt een hele leuke sekswinkel! Sexystyle heet het en het is heel groot(2 verdiepingen) ze hebben van alles wat hier op het forum voorbij komt en de vrouwen die er werken zijn heel behulpzaam en het is juist totaal niet smoezelig!

2 likes

Hahah dat zijn nou de echte tips thanks! Zal eens op jullie namen zoeken & @soarin zo alleen op riga is niet veel te vinden

3 likes

Is Luxemburg leuk om een weekend naartoe te gaan? Of geen klap aan?

Ben er nog nooit geweest dus intrigued, mede dankzij dit:

8 likes

Haha wtf is een weekpakket

2 likes

Geen idee maar ik wil het

8 likes

Nee, vind ik niet. Vond Luxemburg echt teringsaai qua steden. Mooie natuur wel, maar voor een citytrip zou ik echt niet gaan.

2 likes

Kan ik ineens niet meer begrijpend lezen of staat er ECHT dat een weekinkomen daar 1684 euro is? That’s it I’m moving

3 likes

En al het openbaar vervoer is gratis.

1 like

Ik vond Luxemburg stad leuk maar duur, beetje lekkere cocktail is 20 euro.
Wij gingen met 2 vriendinnen vooral voor de Sephora, beetje terrassen, uit eten enz dat is ook gewoon vaak al snel leuk. In de zomer zag het centrum er ook gezellig uit. Maar de prijzen verpestten het wel een beetje hoor. Want zo bijzonder was alles nou ook weer niet.

1 like

Oh dus dat drank goedkoper is klopt niet! Wat een prijzen. Wonderlijk.

3 likes

Ik vind het een heel leuk land, maar voornamelijk door de natuur. De stad was leuk voor een middagje maar that’s it.

1 like

Misschien in de supermarkt maar echt niet in cafés en clubs

1 like

Nee het is sowieso niet goedkoper dan in NL. Het is volgens dat artikel vooral goedkoop in verhouding tot de salarissen, maar die zijn daar superhoog. Dus wij met een NL salaris hebben daar niet zoveel aan. Vond Luxemburg stad ook echt een saaie stad vol expats, weinig cultuur en gezelligheid gezien

1 like

Drank is goedkoper in de supermarkt. Een fles Roku Gin kochten we daar in promo aan 18 euro terwijl die hier in België 45 euro of zo kost. Sigaretten 36 euro voor een slof menthol


Ik vind het Luxemburg leuk voor een dagje of zo als je ergens anders naartoe rijdt maar verder valt er geen fuck te beleven.

1 like

Heldere taal.
Het wordt toch maar HawaĂŻ.

7 likes