Reizen / Vakantie #2

Wij zijn aan het kijken naar een zomervakantie en mn vriend wil naar Slovenië. Dit is niet een bestemming die ik zelf snel zou kiezen en ben dus ook nog niet overtuigd. Iemand hier wel eens in Slovenië geweest en hoe vond je dat?

Jaaaa geweldig, echt gaan!

1 like

Ik niet maar iedereen die ik ken die er geweest vindt het er prachtig!

5 likes

Slovenie is heel mooi qua natuur, echt een aanrader!

3 likes

Ik zelf niet, maar kreeg het laatst wel aangeraden en toen bedacht ik me dat ik nog iemand ken die een aantal jaar geleden geweest is en ook heel enthousaist was.
En ik heb ook wel wat fotos ervan gezien en lijkt me wel een heel mooi land. Schijnt ook erg goedkoop te zijn.

@Vkaya in Athene kan je zooo lekker eten! Ik heb daar echt goed en veel gegeten haha verder had ik destijds allerlie tips van @syntagma gekregen.
Sowieso naar de Akropolis natuurlijk en de lycabettus op is 's avonds ook heel leuk. En je hebt ook ewn leuke rooftop bar die uitkijkt op de akropolis, maar ik weet niet meee hoe die heet pff

3 likes

Wow ik had hetzelfde, ik ga maar gauw naar het waar kom je heel laat achter-topic :exploding_head:

1 like

Ik ben er vorig jaar geweest en het was echt prachtig. Het zelenci natuurreservaat zou ik overslaan. Was echt een gevalletje insta filter expectation/droge plas reality. We zijn ook nog in Kobarid en Bovec geweest.

3 likes

Ik ben op zoek naar een vakantiebestemming met een paar voorwaarden:

  • bereikbaar met ov zonder vliegen
  • bij voorkeur 2 locaties (geen grote steden) als uitvalsbasis voor ieder een week bijv en dat je dan vanaf daar makkelijk dingen kunt bezoeken met ov
  • op de verblijfslocaties ook een supermarkt, restaurantjes etc, natuur zodat je ook een dagje daar kunt vertoeven
  • pre als we ook nog een beetje strand kunnen meepakken

We willen dus niet per se rondreizen, maar wel mogelijke tot uitstapjes hebben. Niet naar berlijn, londen, parijs ofzo.

We willen in mei of juni gaan dus qua temperatuur is alles wel prima.

Iemand een leuke tip?

1 like

Cote d’azur? Heel makkelijk met de tgv te bereiken, veel kleinere treinen om je tussen veel leuke stadjes te vervoeren en ook nog eens strand.

6 likes

Comomeer? Goede treinverbinding rondom het hele meer, veel kleine leuke plaatsjes. Kun je via Zwitserland doen als eventuele eerste bestemming!

3 likes

En @Rozevarken bedankt, ik ga deze twee eens verder uitzoeken!

1 like

@macchiato zoals @Rozevarken al zei de côte d’azur! Vanuit daarckun je ook nog makkelijk naar Noord-Italië, of juist de andere kant op naar Bordeaux!

3 likes

Ik ben op zoek naar een vakantiebestemming/inspiratie voor deze zomer. We willen in de tweede helft van juli ongeveer tien dagen op reis binnen Europa. Ik mijn vriend en kind van anderhalf jaar tegen dan.
We twijfelen nog tussen auto ( max 14 15 U rijden) of vliegreis max 3 a 4 u vliegen) en moeten op ons budget letten. We zijn er ook nog niet uit of we een vakantiehuis / camping of hotel willen. Dus moeilijk om gericht te zoeken.
Mij lijkt iets in een vakantiepark/camping/resort wel handig als er dan een speeltuin en peuterbad is maar langs de andere kant willen we ook niet enkel ter plaatse blijven en wel wat dingen gaan bezoeken. Ons kindje is nogal sociaal en vooral tevreden als er veel mensen te zien zijn. Mijn vriend wil niet kamperen maar bv wel in een lodge/bungalow op een camping. We hebben al een paar jaar Italië gedaan en vorig jaar Frankrijk.
Dacht zelf aan Kroatië, Spanje (eventueel Menorca Mallorca) , Portugal, Sicilië (maar misschien te warm?).
Als er iemand een leuke ervaring heeft op een bepaalde camping / resort mag je het altijd tippen (mag ook in een berichtje als je het niet direct openbaar wilt delen)

1 like

Deze maand in Dubai geweest. Ik had zelf voornamelijk langere jurken aan en vond dat zowel qua temperatuur als gekleedheid prima.

2 likes

Ze is alweer terug hoor :smile:

Ja klopt :joy: maar @Mrsbombastic ik vond het echt heel sterk verschillen. In het hotel kon alles en in sommige restaurants ook maar ik heb me ook een keer heel vervelend gevoeld in de dubai fashion mall. Toen had ik een lange jurk aan met een beetje decolleté, daar was iedereen heel erg bedekt gekleed.

5 likes

Zou ik een overstap van 1,5 uur kunnen halen op bali? Het is bij dezelfde maatschappij.

Zelf heb ik dat tot nu toe altijd gered en de enige keer dat mijn eerste vlucht vertraagd was, hadden ze me al overgeboekt na een andere vlucht waardoor ik direct kon doorlopen en uiteindelijk ook geen vertraging had.

2 likes

Royal Son Bou op Menorca!
Twee keer geweest naar dit mega kindvriendelijke resort. Het eiland vonden wij iets minder interessant maar met een klein kindje hadden we genoeg aan het prachtige zwembad, het fantastische strand en een (deels) overdekte speelgelegenheid voor kindjes van alle leeftijden. Het Italiaanse restaurant met uitzicht op zee was onze favoriet!
Ons zoontje is nu een tiener dus wij zijn het nu echt ontgroeid.

https://www.royalsonbou.com/en/home

2 likes

Ik vond het echt prachtig! Wij waren met een camper. Vond de Brda regio ook heel mooi, gevoelsmatig een stuk wat vaker wordt overgeslagen. Lekker van wijnhuis naar wijnhuis hoppend&we hadden daar een fantastische overnachtingsplek in de wijngaarden.