Reizen / Vakantie #2

Arles! Je hebt daar de Luma Foundation, kun je gratis bezoeken en makkelijk een hele dag in kwijt. En de Fondation Vincent van Gogh, met expos geïnspireerd op hem, hangen geloof ik maar 2 of 3 werken van hemzelf, maar was heel tof toen ik er was. En er zijn sowieso heel veel galerieën in de stad. En heel veel lekker eten :drooling_face: Bij La Comédie bijvoorbeeld heb ik echt heerlijk gegeten.

2 likes

Ik ga in april/mei naar Japan (8 dagen) en naar Korea (ongeveer 3 weken). In Korea ben ik al eerder geweest dus ben vooral nog op zoek naar tips voor Japan! Ik zou wel heel het land willen zien maar gezien de beperkte tijd ga ik het denk ik houden bij Tokyo en Kyoto. Ik dacht aan 5 dagen Tokyo en 3 dagen Kyoto (ik vlieg naar Korea via Osaka), lijkt dat ok?

2 likes

Ja ik denk dat dat prima is! Misschien nog leuk om ergens een tussenstop te doen in de natuur/een ryokan met onsen te overnachten (ik denk dat Hakone bijvoorbeeld daarvoor geschikt is, heb dat zelf in Nagano gedaan maar dat is een beetje uit de richting). Ik vond dat echt zo tof, echt onvergetelijk.

Tokyo en Kyoto zijn allebei heel verschillend dus een goede combinatie. Bij Kyoto kan je ook nog een uitstap maken naar Nara (vond Kyoto en Nara wel het meest toeristisch maar goed je bent toerist dus ligt eraan waar je zin in hebt haha). In de omgeving van Tokyo kun je ook een dag naar Nikko gaan. Dat vind ik allemaal aanraders! En in Tokyo vond ik mario kart (https://kart.st/) echt fantastisch.

1 like

Ik heb precies dit gedaan, hahaha!!

3 weken korea met daar tussenin 6 dagen japan. Ik ben toen van jeju naar osaka gevlogen en verbleef in Kyoto. Vanuit daar ben ik nog dagjes naar Nara en Osaka geweest en het was geweldig! En daarna weer terug gevlogen naar busan om mijn reis voort te zetten.

3 likes

Lissabon, Sevilla of Malaga bijvoorbeeld zijn ook wel lekker warm dan (ik was vorig jaar deze tijd in Sevilla en was gewoon lekker warm (tov Nederland dan haha) en zonnetje al)

1 like

als je zin hebt om te graven kan je heel leuke dingen uit toeps’ blogs halen, ze komt al 10+ jaar in japan en is er nu naar verhuisd Travel Archives - Toeps Blog

2 likes

Heb dit jaar niemand om mee op vakantie te gaan dus ben nu aan t overwegen om maar in m’n eentje te gaan? Kan prima alleen zijn, maar heb echt geen idee hoe lang ik 't alleen in m’n eentje uit hou op een onbekende plek zegmaar? Wie is er wel eens langer dan een week alleen op vakantie geweest? Het liefst zou ik op roadtrip ofzo gaan

Ik weet dat er ook groepsreizen zijn maar denk dat ik mijzelf daar te introvert voor vind :sweat_smile:

Ik heb wel eens alleen geinterraild voor 3,5 week, dat was prima! Wel fijn inderdaad om wat verandering van omgeving te hebben en ik had wel aanspraak in hostels of cafés, dat vond ik ook wel leuk/belangrijker dan als ik 3 dagen alleen weg was zeg maar. Ik wil zelf alleen liever niet met de auto omdat ik alleen autorijden gigantisch saai vind (zit dan liever in de trein met een boek) dus daar heb ik geen ervaring mee haha. Maar in je eentje op vakantie gaan is heerlijk, volgens mij is er ok nog een apart topic over?
In je eentje op vakantie - Reizen - Forum Feminarum
Misschien kun je dit nog doorlezen voor inspiratie!

5 likes

Daar is een heel topic over: In je eentje op vakantie - #304 door Sjern

Ik vind het heerlijk om alleen op vakantie te gaan. 100% van de tijd alleen maar doen waar je zelf zin hebt, heerlijk!

2 likes

Oh hahahha geen moment aan gedacht dat we zelfs daarvoor een apart topic hebben. Ik ga die eens doornemen en verder vragen zal ik daar stellen :hugs:

3 likes

Sowieso doen! Ik vind in m’n eentje reizen echt superfijn. Zeker als ik in hostels slaap en een beetje aan het rondreizen ben!

Ik zou de tweede optie doen. En dan zou ik voor het reserveren een bericht aan de host sturen om het voor te leggen.

2 likes

Iemand tips voor marrakesh? Ik moet heen voor werk maar heb 2 dagen voor mezelf.

Op zoek naar een leuk boutique hotelletje op Griekenland, vlakbij het strand (liefst zandstrand :grimacing:). Heeft iemand dé tip?

Weet iemand de tip om geen 1600 voor een ticket naar Australie te betalen. Zijn met 3 personen bijna 6000 euro kwijt :alien:

3 likes

Vliegen vanaf een Duits vliegveld?

2 likes

Zeker een bezoekje brengen aan een spa! Ik ben bij de Medina Spa geweest voor een duo behandeling met mijn vriend en dat was heel leuk. Verder natuurlijk naar de souks. Jardin Majorelle was ook mooi, dat is een botanische tuin.

Qua restaurants vond ik Le Jardin en Café des Épices aanraders.

2 likes

Het zou geloof ik niet in mij opgekomen zijn om te melden dat er een derde bij komt :grimacing:

1 like

Ik heb een keer een airbnb geboekt waar ik eerst een paar dagen in mijn eentje zat, en daarna mijn moeder erbij kwam. Was geloof ik 15€ per nacht duurder voor 2 personen, heb de verhuurder geschreven en we hebben toen gewoon afgesproken dat ik hem cash €30 voor de 3 nachten dat mijn moeder erbij kwam mocht betalen. Vond het wel zo netjes om het van tevoren te melden, alhoewel hij het nooit gemerkt zou hebben, want heb hem behalve toen ik aankwam en de sleutels kreeg niet meer gezien. Maar dat was iets van 8 jaar geleden. Tegenwoordig zijn er zoveel extra kosten bij airbnb en heb je bijna overal ook van die sleutelkluisjes dus spreek je de verhuurder alleen via de app, dus zou het nu denk ik niet meer melden.

2 likes

Via kayak alle verschillende opties nagaan: verschillende vliegvelden uitproberen zowel in Australië als in Europa. Binnen Australië vliegen met JetStar is meestal niet zo duur. Echt goedkoop gaat het sowieso niet worden, na Corona zijn de vliegtickets enorm gestegen. Dus ergens moet er een punt komen dat je óf de hoge prijs betaalt of ze keuze maakt om niet te gaan.

1 like