Reizen / Vakantie #2

Wat ik echt aan zou raden in de buurt van Melbourne is Mornington peninsula (mooie natuur met rotsen en zee) en een stukje verder is Wilsons promontory (echt supermooi wandelen, mooie witte stranden, veel dieren te zien). Als je wil surfen; de meeste mensen gaan naar Torquay.

De great ocean road is ook echt mooi om te doen, dan kom je oa langs the Twelve apostles, heel mooi om met zonsondergang te zien.

En in Melbourne zelf zou ik zeker wat free walking tours doen! Leuke manier om de stad te verkennen.

Thanks voor alle tips @iedereen heel erg fijn!

Zat je alleen in Marrakech een tijdje? Heb al je tips opgeschreven. Was het een beetje veilig als vrouw alleen?

Nee ik zat er wel met een groep van 16 man, dus was niet als vrouw alleen. Heb wel als vrouw alleen door de binnenstad etc gelopen, of met twee andere meiden rondgereden etc, en dat was prima. Niet op opdringerige verkopers ingaan in de medina, en al helemaal niet zomaar ineens iemand volgen die zegt dat hij de weg wel weet (het kan nogal een doolhof zijn, dus daarom doen ze dat). Verder kan je wel nagekeken worden als je korte broekjes oid aanhebt, dat had ik wel soms ja, dus ik droeg meestal lange linnen broeken, dat vond ik wel prettig. Maar ben ook een keertje wel gewoon in korte broek gegaan, het kan wel, maar is wat minder respectvol oid denk ik.

Heb er circa 6 - 8 weken gezeten

2 likes

Ik ga naar Athene en Milos dit voorjaar. Heb t hele topic al doorgespit en zeker veel tips over Athene verzameld. Maar is er iemand hier wel eens op Milos geweest? Tips voor geheime strandjes, mooie plekjes, bijzondere restaurantjes? Hoe minder toeristisch hoe beter

Er zijn heel veel strandjes. Ik zou als je daar bent gewoon op de kaart kijken en naar strandjes rijden.
Sarakiniko is natuurlijk het druktste want het bijzonderst, Fyropotamos en Klima zijn leuk om te bezoeken door de speciale huisjes. Paliochori heeft meerkleurig zand. Zit een dure strandtent met bedjes. Pollonia en Plaka zijn ook leuk om te bekijken (niet voor strand).

Eerst australië maar wie weet! Als het zover is dan mag je mij wel flink wat tips geven haha voor NZ.

2 likes

Als vrouw alleen vond ik het een 0/10 would not recommend. Voelde me verschrikkelijk en dan was ik eigenlijk maar 1 dag op pad (had een all in hotel buiten de stad, spijt dat de stad zelf in ben gegaan). En dan ben ik naar Westerse idealen niet eens aantrekkelijk ofzo :upside_down_face:

2 likes

Ik ben dus gisternacht aangekomen hier en het eerste wat ik na 1 minuut riep was dat ik hier dus echt niet alleen had willen zijn :sweat_smile: oké het was wel zaterdagnacht maar redelijk zeker dat ik niet van mening ga veranderen vandaag :crazy_face:

1 like

We willen mogelijk dit najaar 4 weken naar Nieuw-Zeeland & daar een camper huren: we twijfelen of 4 weken te kort is en je dan erg moet haasten? Voor mensen die dit gedaan hebben: wat waren jullie ongeveer kwijt voor 4 weken?

Hotel Orion in Nidri (Lefkas). Hele fijne plek en strand (helaas wel kiezels, maar er zijn bedjes) pal voor het hotel. Centrum ook om de hoek.

3 likes

Is er iemand wel eens naar Schotland geweest met de auto? Wij willen deze zomer met de hond maar schrik een beetje van de boot, 800 euro voor een retour totaal.

1 like

Kyoto voelde wel wat dorpser en heb je net wat sneller gezien dan Tokio, dus zou iets meer tijd uittrekken voor Tokio.

3 likes

Wij gaan om die reden een beetje omrijden en dan via Duinkerken naar Dover. Dat is iets van 200 euro. En voor de 600 euro die we dan uitsparen kunnen we met onze auto HEEL ver rijden. Dan maar een extra overnachting in Engeland voordat we in Schotland zijn.

1 like

En als je binnen blijft in je riad of hotel? Is dat wel ok ?

2 likes

Oh ok, zou je dan 6 dagen Tokio en 2 dagen Kyoto doen bijvoorbeeld?

Wij hebben in iets meer dan 2 weken het zuidereiland gedaan met auto en tentje (we waren al in de buurt, vandaar). Was niet heel erg haasten vond ik. Deden christchurch > lake tekapo > mount cook > wanaka / roys peak > queenstown > milford sound > fox glacier > abel tasman national park > terug naar christchurch.

Als je langer de tijd hebt is dat natuurlijk wel fijn, maar 4 weken voor beide eilanden lijkt mij wel te doen! Houd wel rekening met paar dagen jet lag als je uit NL komt.

3 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Midden- en Zuid-Amerika topic

Volgens mij ging het hierover ergens op dit forum een maandje geleden, misschien in dit topic of in het alleen reizen topic oid. Dat weet ik niet meer precies, maar misschien heb je er iets aan.

1 like

Ik zou 5 om 3 doen! Ik vond zelf Kyoto misschien wel het leukst van heel Japan (Tokio is ook geweldig hoor!) en er is best veel te doen maar wel stukken minder dan in Tokio inderdaad. Daar zou ik me na een paar weken nog niet vervelen.

1 like

Mijn hotel was toen prima maar dat boeit dan dus ook niet waar dat ligt als je alleen daar blijft. Had net zo goed Timboektoe kunnen zijn. Riads geen ervaring mee.

1 like