WAUW! Oké ik hoop echt dat het weer meevalt en het niet afgesloten is want ik ben 200000% overtuigd dat ik dit wil doen
Porto tips worden echt veel gedeeld in dit topic, dus qua bezienswaardigheden en eettips kan je die met de zoekfunctie wel vinden.
Wij verbleven in een Oporto appartement, geboekt via booking.com. Ligt heel centraal en fijne appartementen.
Haha ik heb dit ooit gedaan en het was echt afzien. Heel veel regen en mist en we zagen dus helemaal niks. Dus dat mooie plaatje van hierboven heb ik helaas niet kunnen ervaren.
Dus ik hoop op meer geluk voor jou!
Ik ga in de zomer naar Indonesië. We gaan wel veel actieve dingen doen en ook veel dingen gecombineerd met water zoals watervallen.
Wat dragen jullie op zo’n vakantie voor schoenen? Hebben jullie naast een paar gympen ook sandalen (en dan echt van die wandelsandalen zoals teva’s?) of alleen simpele slippers en waterschoenen?
Ja ik vind voor zo’n vakantie altijd fijn om sandalen te hebben die ook goed in water zijn (met profiel, snel drogend). Ik heb zelf die van Nike (ACG air in paars). Die draag ik dan ook voor ‘gewoon’. En dan daarnaast neem ik dan ook nog (lichte en lage) wandelschoenen mee voor de wandeltrips waarbij je niet in water komt. Toch beter gezien insecten en takjes/steentjes/rotsen.
Ergens in september wil ik graag ergens een weekje all-inclusive op vakantie, liefst adult only. Maar er is zoveel keuzes en de recensies spreken elkaar vaak tegen. Heeft iemand hier goede ervaringen met een bepaalde accommodatie?
Ik ga voor het derde jaar op rij naar Mallorca, Sentido fido punta del mar. Is wel exponentieel duurder geworden maar is chill. Niet mega luxe ofzo maar gewoon netjes, rustig (geen luide muziek bij het zwembad) prima eten en ligging in een baaitje. Geen idee hoe de omgeving verder is want ik ben het resort nooit af geweest.
Ik heb hele goede ervaringen met RIU hotels. Ik vond RIU Arecas op Tenerife echt top, is adults only maar wel halfpension. Ik vind het altijd echt een ander soort mensen die op all inclusive af komen (no offense) en daar heb ik persoonlijk gewoon minder mee. RIU heeft ook all inclusive hotels en staat bekend om de schone/nette kamers en goed eten.
Ik ben net terug van Kaapverdië. Ik zat in een RIU hotel(RIU Karamboa), all inclusive en adult only. Ik vond het heel fijn daar. Ik weet alleen niet waar je naar op zoek bent, als je lekker eropuit wil, dingen verkennen etc, dan is dit het niet. Wij wilden gewoon even helemaal niks en over niks hoeven na te denken, dit was ideaal daarvoor.
Als je echt alleen maar op t strand/ bij t zwembad wilt liggen is Kaapverdië echt een goede! Inderdaad weinig te doen maar ik vond Sal een geweldig eiland (qua mensen, gezellig dorpje en kroegjes)
Dit is inderdaad precies wat ik zoek. Al was ik zelf nooit op Kaapverdië gekomen. Waar heb jij geboekt als ik vragen mag?
Bedankt voor de tips iedereen!
Ben er zelf eens geweest in een RIU hotel en dat boekte ik via vakantiediscounter. Volgens mij kun je die RIU hotels wel via vrijwel elke website boeken als pakketreis. Heb zelf prima ervaring met vakantiediscounter maar ook prijsvrij bijv.
Nu het toch over Kaapverdië gaat, hebben jullie leuke tips voor op Sal? Ik ga daar volgende week heen.
Ik boek vrijwel al mijn vakanties via vakantiediscounter, net als @mikselke. Dit keer was het dan met TUI via vakantiediscounter.
Voor de rest wil ik nog even zeggen dat het hotel
Superfijn was. Ook een voordeel dat het niet al te lang vliegen is, en dat er maar 2 uur tijdverschil is. De transfer was ook maar 10 minuten. Hou er wel rekening mee dat er altijd een vrij stevige wind staat, maar dat maakt wel dat het tenminste niet bloedverziekend heet aanvoelt.
Ik hoor het wel als je meer info wil!
Ik zat in Santa Maria. Is al wel een tijdje geleden dus geen idee meer hoe alles heet en of het er nog zit.
Ons appartement zat boven een tentje wat iets met een Frog heette.
Het dorpje zelf is heel klein en overzichtelijk. Aan het strand zit een tentje naast een volleybalveld met veel verschillende, hele lekkere en goedkope caipirinha’s.
In het dorpje zat een pleintje met allemaal barretjes en restaurantjes en dat was heel gezellig.
Ik vlieg binnenkort met alleen handbagage met KLM en heb een samsonite koffer met de afmetingen 55x40x20 besteld. Nu zie ik dat ze bij KLM de afmeting 55x35x25 hanteren. Maakt dat heel veel uit? Heeft een van jullie hier weleens problemen mee gehad of hebben jullie allemaal exact die afmeting koffer?
Ik heb bij KLM sowieso nog nooit problemen gehad met (hand)bagage. Denk dat het niet veel uitmaakt, het is geen hele afwijkende vorm (bv cirkelvormig) en in volume niet groter.
Ik heb het idee dat ze bij budget airlines daar vooral moeilijk over doen. Als ik zie wat sommige mensen namelijk mee hadden gesleept op mijn laatste vlucht van KLM Zat nog net geen extra passagier in die tas.
@Bunnyslippers oh nou dan moet het vast goed komen! En Samsonite verkoopt die afmetingen anders ook niet denk ik.