Wij hebben dat destijds niet gedaan. Een retourtje Sintra was spotgoedkoop van wat ik me herinner dus wij hebben de treinkaartjes gewoon los gekocht.
Als je vliegt met iets normaals en niet ryanair, heb je dan meer ruimte? Of is alles altijd zo krap en skeer? Ik wil een vriendin in Turkije bezoeken en wil een beetje een fijne vlucht maar vraag me af of extra betalen het waard is?
Ik vind Transavia altijd wel erg krap. Ik heb nog nooit met Ryanair gevlogen, maar wel met WizzAir en die vond ik toen geloof ik zelfs chiller zitten dan Transavia. KLM is wel iets ruimer.
Op seatguru kan je per vlucht het type vliegtuig zien + specificaties hoeveel ruimte.
Wij zijn deze week voor r eerst met Ryan gevlogen en het is wel het meest skere en krappe wat ik ooit heb meegemaakt haha.
@Nysmn ik sluit me hierbij aan, het is supermooi maar dat getrommel enzo hoefde van mij niet (we werden in de ochtend ook gewekt met trommels ). Je kan met kamelen naar het kamp maar dat wilden wij niet omdat we dat zielig vonden dus we zijn met de auto gegaan. Wij zijn naar Merzouga geweest, weet niet meer waar wij geboekt hadden maar ik denk dat er wel betere aanbieders zijn dan wij hadden. Het eten wat wij kregen is het vieste wat ik in Marokko heb gegeten. Dit lijkt nu heel negatief maar het is een mooie ervaring dus zeker doen!
Ik vind het allemaal altijd niet veel schelen, ja het ene is nog krapper dan het ander maar niet zo ontzettend veel ruimer dat het veel meer comfort geeft. Als het je te doen is om beenruimte kan je kijken of je een plek bij een nooduitgang kunt boeken.
We hebben bij Zahra luxury desert camp geboekt! Hoop goed
Thank you! De kiwi app geeft Pegasus aan maar ik boek waarschijnlijk zo’n pakketreis en dan vlieg je met corendon. Zal ook wel krap zijn nouja gewoon door blijven ademen
Eerste rij zetels zitten wel vaak ruim doordat je veel beenruimte hebt, moet je even nakijken bij dat vliegtuig type dan.
Laatst zat ik zo lekker ruim bij Wizz, bij de nooduitgang. Scheelt dan meteen zoveel qua comfort
Mwa zoveel beter is pegasus in mijn ervaring ook niet. Dus mis je m.i. weinig aan
Ja Pegasus is gewoon hetzelfde als ryanair
Bij de nooduitgang kun je meer ruimte hebben. Alleen als er 2 deuren zijn bij de vleugel kies dan de achterste rij van die 2. Anders kun je je stoel njet naar achteren zetten.
Kan je bij google vluchten heel makkelijk zien! Als je daar een vlucht selecteert zie je rechts die info.
Iemand nog tips voor Nieuw-Zeeland in maart? Ga maar 3 weken helaas dus we gaan enkel Noordeiland + noorden van Zuid-eiland kunnen doen maar heb er zo’n zin innnnnnn
(Ga met familielid mee die voor zijn werk naar daar gaat: helloooo gratis accommodatie)
Alle tips meer dan welkom
Oh en we hebben een lange layover in Seoul dus daarvoor zijn ook alle tips welkom!
Je gaat dus niet naar mount Cook/Wanaka/Queenstown?
- tongariro crossing doen (alleen bij écht goed weer). Mooiste wandeling van m’n leven.
- bij Taupo de Huka Falls niet overslaan.
- als je het geld hebt: twee of drie dagen Abel Tasman National Park. Leuk is om een combinatie van wandelen, de boot en kajakken te doen.
-Bike2wine tour in Malborough. Renwick is een goed uitgangspunt. - In het Noordereiland is de coromandel ook een tip.
Little Grey Box (Australische blogger) heeft leuke tips (voor heel NZ, minstens 30 video’s):
Of in het Nederlands:
.
Ahh thanks voor de tips. Nee, klopt Mount Cook/Wanaka/Queenstown slaan we dus helaas over.
Maar Tongariro Crossing, Taupo en Abel Tasman stonden al op ons (vaag) programma dus bedankt voor je bevestiging! Ben nu extra benieuwd naar Tongariro, als dat de mooiste wandeling van je leven was!
Little Grey Box was ik al tegengekomen, maar dat NL stel niet dus thanks again voor het delen
Wij gaan dus einde vd maand en mijn man is toevallig dan jarig en nu heb ik contact opgenomen of er wat leuks voor hem georganiseerd kan worden, zoals een speciaal ontbijt oid. Nu reageert de eigenaar heel enthousiast en vraagt of we een romantisch ontbijt op bed met champagne willen of een ‘folklore’ aanpak, ik heb zo’n zin om voor het laatste te kiezen en all out te gaan😂
Ik zie het al voor me dat hij om 6 uur ‘s ochtends trommelend uit bed gehaald gaat worden hahaha
Bij Zahra? Wat leuk! Wij ook daarvoor geboekt ergens begin maart