Reizen / Vakantie #2

Jaa! Boek een riad om in te overnachten. Ga naar Dar el Bacha coffee, ik heb een poosje in Marrakesh gezeten en daar ging ik altijd in het weekend heen, love die koffietent (je kan op insta zien wat voor soort zaak het is, het zit in een museum en het is zo’n andere wereld waar je in stapt, echt geweldig).

Daarnaast is gewoon door de medina (binnenstad) dwalen al echt een experience op zich. Daar is een hele hoop te doen en te zien, een hele hoop winkeltjes etc. Let op, als je er iets wil kopen, echt afdingen. Ze vragen echt belachelijke prijzen. Cheape souvenirs kun je halen in de straat bij Fine Mama (tevens ook een lekker zaakje om te eten/drinken). Ik geloof dat die winkels daar echt exact hetzelfde spul verkopen als in alle meer toeristenzaakjes, maar dan voor vaste, goedkope, prijzen.

1 like

Leuk deze tips voor Marrakesh. Ik vlieg morgenmiddag dus @JustinBieber, wellicht kan ik nog wat toevoegen volgende week!

3 likes

Oh ik wilde hier ook heen, maar het had een wachttijd van 2 uur en dat vond ik te veel. Als ik er ooit weer kom, ga ik het nog eens proberen.

Naast alles wat er al is genoemd: ik vond het Bahiapaleis heel mooi/leuk

2 likes

Ik zit nu in mijn eentje in Melbourne. Hebben jullie nog tips? Naast de botanische tuin, parken, musea en stranden.

Is Tasmanië een aanrader? Of kan ik beter naar wat andere eilanden? Vanuit Adelaide kun je ook naar kangaroo eiland. Heeft iemand dat gedaan?

Vanuit melbourne wil ik gaan vliegen naar sydney. Of is het mooier om de bus te pakken richting sydney.

Ik vind het spannend zo’n verre reis in mijn eentje door Australië!

1 like

Oh leuk, Melbourne! Ik vind dat een stad die je moet ‘ervaren’ in plaats van bezichtigen. Toen ik alleen was heb ik een keer een hele dag rondgewandeld met brunch stop en verschillende koffie stops, Fitzroy is een leuke wijk daarvoor. Verder lijkt een street art tour me leuk. Heb ik niet in Melbourne gedaan maar in Sydney maar dat was heel leuk om de stad wat beter te begrijpen. Zullen ze in Melbourne ongetwijfeld ook hebben.

Naar Sydney heb ik de trein gepakt, 11 uur vanaf Melbourne. Ik vond dat zelf een speciale ervaring omdat je zo echt voelt hoe groot en leeg het land is, en ik heb veel kangoeroes gezien onderweg. Maar je moet je er niet teveel bij voorstellen haha. Ik deed het ook vooral omdat ik de tijd had en niet onnodig wil vliegen.

Tot wanneer blijf je nog in Australië? Veel plezier!!

3 likes

Ben zelf maar 2 dagen in Melbourne geweest dus daarvoor geen tips.
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar ik zou denk ik Adelaide en Kangaroo Island overslaan. Kangaroo Island is zeker mooi, maar ik kreeg een beetje ANWB vibes tijdens die reis haha. Had zelf geen tijd voor Tasmanië maar als ik de verhalen moet geloven is dat veel leuker en ook meer backpackers.

1 like

Super veel handige tips allemaal!!! Ik ga ze allemaal nalopen en kijken wat handig is voor mij. Zo’n reis maak ik niet zo gauw meer mee dus ik wil ook geen spijt krijgen achteraf dat ik iets niet heb gedaan.

Ik heb max 3 maanden in australië dus alle tijd haha. Vanuit sydney wil ik dan richting de oostkust. Een tijdje geleden las ik wat over Noosa en Byron bay dus daar wil ik ook zeker naartoe.

1 like

Leuk! Dag tripje great ocean road?
De trein nemen vanaf Melbourne naar Sydney kan ook, best comfortabel, duurt ongeveer 10 uur en kan zowel overdag als ‘s nachts. Op YouTube zijn wel wat filmpjes te vinden als je een beeld wil krijgen van activiteiten of vervoer, helpt altijd bij het knopen doorhakken vind ik zelf :wink:

1 like

Vergeet ook zeker Fraser Island, de Whitsundays en Magnetic Island niet. Allemaal echt een must!

1 like

Ik had toen de Greyhound tussen Sydney en Melbourne via Canberra en dat is niet persé een aanrader qua uitzicht verder. Wel prima hoor, maar toen reden we iig niet langs de kust en alleen maar door het binnenland. Misschien zijn er nog andere routes?

Byron Bay is fantastisch! Was (lekker cliché) mijn lievelingsplek in Australië :two_hearts:

En dagtrip naar de Great Ocean Road vanuit Melbourne is ook een aanrader idd!

1 like

In welke periode wil je gaan? Je kunt proberen om wat te spelen met data en te kijken naar andere luchthavens. Vluchten met een lange overstap zijn soms ook goedkoper, maar daar moet je dus wel wat voor over hebben.

1 like

Wat ik echt aan zou raden in de buurt van Melbourne is Mornington peninsula (mooie natuur met rotsen en zee) en een stukje verder is Wilsons promontory (echt supermooi wandelen, mooie witte stranden, veel dieren te zien). Als je wil surfen; de meeste mensen gaan naar Torquay.

De great ocean road is ook echt mooi om te doen, dan kom je oa langs the Twelve apostles, heel mooi om met zonsondergang te zien.

En in Melbourne zelf zou ik zeker wat free walking tours doen! Leuke manier om de stad te verkennen.

Thanks voor alle tips @iedereen heel erg fijn!

Zat je alleen in Marrakech een tijdje? Heb al je tips opgeschreven. Was het een beetje veilig als vrouw alleen?

Nee ik zat er wel met een groep van 16 man, dus was niet als vrouw alleen. Heb wel als vrouw alleen door de binnenstad etc gelopen, of met twee andere meiden rondgereden etc, en dat was prima. Niet op opdringerige verkopers ingaan in de medina, en al helemaal niet zomaar ineens iemand volgen die zegt dat hij de weg wel weet (het kan nogal een doolhof zijn, dus daarom doen ze dat). Verder kan je wel nagekeken worden als je korte broekjes oid aanhebt, dat had ik wel soms ja, dus ik droeg meestal lange linnen broeken, dat vond ik wel prettig. Maar ben ook een keertje wel gewoon in korte broek gegaan, het kan wel, maar is wat minder respectvol oid denk ik.

Heb er circa 6 - 8 weken gezeten

2 likes

Ik ga naar Athene en Milos dit voorjaar. Heb t hele topic al doorgespit en zeker veel tips over Athene verzameld. Maar is er iemand hier wel eens op Milos geweest? Tips voor geheime strandjes, mooie plekjes, bijzondere restaurantjes? Hoe minder toeristisch hoe beter

Er zijn heel veel strandjes. Ik zou als je daar bent gewoon op de kaart kijken en naar strandjes rijden.
Sarakiniko is natuurlijk het druktste want het bijzonderst, Fyropotamos en Klima zijn leuk om te bezoeken door de speciale huisjes. Paliochori heeft meerkleurig zand. Zit een dure strandtent met bedjes. Pollonia en Plaka zijn ook leuk om te bekijken (niet voor strand).

Eerst australië maar wie weet! Als het zover is dan mag je mij wel flink wat tips geven haha voor NZ.

2 likes

Als vrouw alleen vond ik het een 0/10 would not recommend. Voelde me verschrikkelijk en dan was ik eigenlijk maar 1 dag op pad (had een all in hotel buiten de stad, spijt dat de stad zelf in ben gegaan). En dan ben ik naar Westerse idealen niet eens aantrekkelijk ofzo :upside_down_face:

2 likes

Ik ben dus gisternacht aangekomen hier en het eerste wat ik na 1 minuut riep was dat ik hier dus echt niet alleen had willen zijn :sweat_smile: oké het was wel zaterdagnacht maar redelijk zeker dat ik niet van mening ga veranderen vandaag :crazy_face:

1 like

We willen mogelijk dit najaar 4 weken naar Nieuw-Zeeland & daar een camper huren: we twijfelen of 4 weken te kort is en je dan erg moet haasten? Voor mensen die dit gedaan hebben: wat waren jullie ongeveer kwijt voor 4 weken?