Reizen / Vakantie #2

Nou update
I love de rest van Marokko

105 likes

Niet alleen DFS, alles is ontzettend duur geworden :cry: treinkaartjes en vliegtickets ook en voor overnachtingen betaal je nu makkelijk 2x of 3x de prijs ten opzichte van vorig jaar. En het is niet alsof het nou zo goedkoop was om mee te beginnen…

1 like

Beetje last minute maar iemand tips voor Fez? We hebben er morgen de hele dag. Vanavond aangekomen maar net vond ik de sfeer in de stad écht niet chill. Hopelijk morgen wat relaxter :sweat_smile:

1 like

Ik zoek een leuke accommodatie om met twee kinderen heen te gaan (één van 3 jaar en één van een half jaar) in juni. Het liefst een appartement met twee aparte slaapkamers maar dat is echt lastig te vinden. En dan bij voorkeur ook aan of op loopafstand van het strand en in of op loopafstand van een gezellig centrum. We dachten zelf aan Mallorca, Griekenland of de Canarische Eilanden maar andere suggesties (met het vliegtuig en niet al te ver) zijn ook welkom.

4 likes

Royal Son Bou op Menorca!
Twee keer geweest naar dit mega kindvriendelijke resort. Tevens appartementen met 1 of 2 slaapkamers. Het eiland vonden wij iets minder interessant maar met een klein kindje hadden we genoeg aan het prachtige zwembad, het fantastische strand en een (deels) overdekte speelgelegenheid voor kindjes van alle leeftijden. Het Italiaanse restaurant met uitzicht op zee was onze favoriet!
Ons zoontje is nu een tiener dus wij zijn het nu echt ontgroeid.

https://www.royalsonbou.com/en/home

1 like

Dank! Ja dachten we ook al, heb je een tip? Wij zitten in riad fes maya suite en spa maar hier is het vrij duur

Peridis Family Resort op Kos. Ook appartementen met 2 slaapkamers.
We zijn er vorig jaar in mei geweest, goed bevallen.
Resort klinkt heel groot, maar het is vrij gemoedelijk, niet gigantisch. Zwembad met kinderbad en een speeltuintje aanwezig.

2 likes

Wij zijn hier een keer geweest en gaan dit jaar waarschijnlijk weer (met peuter van 3 en baby van dan ongeveer 5 maanden): https://www.tui.nl/grupotel-aldea-cala-n-bosch-50917918/.
Zijn ook 3 kamer appartementen beschikbaar, ligt dicht bij het strand en restaurantjes om een haventje heen.

1 like

Wat vinden jullie leuker? Fuerteventura of Kreta voor in de meivakantie met een vriendin?

1 like

Ja klopt. Domme vraag is het zo op deze manier eigenlijk. Was een frustratiepost omdat we er niet uit komen ;).

Ik heb wel van meerdere mensen gehoord dat ze Fuerteventura vonden tegenvallen. Ik vind Kreta zelf echt heerlijk, vorig jaar nog geweest. Zoveel leuke plekjes, lekker eten etc.

1 like

Het ligt er aan wat je wilt. Als je alleen op een bedje wil zonnen is Fuerteventura geschikt. Wil je ook uitstapjes maken en andere activiteiten doen, dan ligt dat heel erg aan de plaats waar je heen gaat.

2 likes

Ik ben beide geweest, maar vond Kreta echt veel leuker. Veel meer om te doen, veel mooier qua natuur (want daadwerkelijk groen), Fuerteventura had alleen maar dat maanlandschap achtige en mooie stranden (maar goed die heb je ook op Kreta). Denk alleen dat ik het eten lekkerder vond op Fuerteventura haha

3 likes

Ahh bedankt allemaal! Het wordt Kreta. :smile:

@kaleidoscope @Moet @anon37686689 @Kultakala

2 likes

In april heb ik zowat 10 dagen vrij maar moet ik wel dichtbij huis blijven voor een paar afspraken tussendoor. Weet iemand een leuke bestemming op een paar uur rijden vanuit zuid-Nederland? Liefst een beetje budgetproof, geen Luxemburg wat ik zelf altijd benoem haha.
En dan misschien iets met een mini festival, foodtrucks, buiten bios of ik noem maar wat, kan wel tig steden enz googlen maar dacht misschien schiet er bij iemand iets te binnen…

1 like

Ik heb de laatste tijd leuke dingen gehoord over Lille, maar ben er zelf nog nooit geweest. Ook Leuven vind ik leuk!

2 likes

4 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Duitslandtopic

Siquijor is ook erg mooi en relaxed! Prachtige stranden en je kunt het heel goed op een scooter verkennen. En het is goed te bereiken met de boot. De walvishaaien in Oslob worden elke ochtend gevoerd, dus vandaar dat ze er altijd zijn. Het is ook best een massa gedoe, veel bootjes, veel mensen in het water. Apo island heeft echt prachtig koraal, als je tijd hebt is een dagtrip daarheen echt een aanrader. Ik heb een tijd in die regio gewerkt dus als je tips wil dm me gerust!

5 likes

Oh, dankjewel voor de tips! Ik moet deze week wat administratieve dingen regelen en daarna weet ik zeker of het door kan gaan of niet :crossed_fingers:t3:

2 likes

Volgens mij heeft Anthony Bourdain een aflevering gedaan en Mark weins(youtube) ook qua eten. Geen eerstehands ervaring dus, maar wel de moeite waard om te kijken

1 like