Ik vind Lanzarote het leukste canarische eiland
Ik vind Gran Canaria juist heel leuk. Toeren door de bergen en lekker naar het strand. Lekker toeristisch in Maspalomas/Meloneras.
Ik heb geprobeerd de zoekfunctie te gebruiken maar ik krijg geen resultaten.
Ik zoek vakantie tips voor vakantie in NL of buitenland met een kindje (4 jaar). Het zou dan om 4 dagen gaan dus een verre strandreis is wellicht wat hoog gegrepen, maar verder zijn alle tips welkom
Heb je specifieke tips?
Afgelopen herfst was ik naar Sauerland in Duitsland. Er is genoeg te doen voor kinderen en het is redelijk vlakbij NL, maar je hebt toch het gevoel er helemaal uit te zijn.
Hebben jullie tips voor leuke hotels/B&Bās in Noord-ItaliĆ«? Ik kijk meestal op booking maar heb het idee dat ik dan heel veel leuke plekjes mis⦠Zou airbnb beter zijn? Heb daar wel eens naar gekeken en zelfs geboekt maar dat werd toen last minute geannuleerd, had het idee dat je daar minder zekerheid hebt ofzo
Is Swaziland een optie? Heb je volgens mij wel een visum voor nodig (kan je halen aan de grens daar).
@Bailey is san gimignano nog noordelijk genoeg? Denk dat je pech hebt gehad met Airbnb dan� Ik boek er jaarlijks wel een paar keer en nu 1 of 2 keer pas achter het net gevist denk ik! Over het algemeen wel betrouwbaar!
Terugvliegen vanuit Durban en daar dus de auto terug brengen, als dat kan? Dat heb ik gedaan als ik me goed herinner.
Thanks voor je reactie! We willen niet verder zakken dan Bologna, dus dat is helaas te zuidelijk. Maar ik zal Airbnb toch nog maar eens afstruinen, misschien had ik de vorige keer dan gewoon pech.
Oef nee helaas net te lang geleden! Weet wel dat ik die tour bij de vulkaan tof vond. En ook dat huis van een kunstenaar. En een mooi uitzichtpunt bij de zee⦠Maar weet helaas niet meer de specifieke namen.
Maar meer een gevoel dus! Ben wel inmiddels op Gran Canaria, Fuerteventura, Lanzarote en Tenerife geweest dus wel wat vergelijkingsmateriaal
Gran Canaria was ook leuk trouwens! Maar ik vond Lanzarote wat gezelliger, wat Spaanser aanvoelen.
Heeft iemand weleens een roadtrip gedaan door Portugal van noord naar zuid? Hoe lang deed je erover en nog aanraders voor plaatsen?
Swaziland bezoeken wij op de heen reis en dat ligt ook net iets te ver uit de route. Heb nu iets gevonden bij Pongola. Als nog 5,5 uur rijden naar Johannesburg.
@anon53137221 Vliegen probeer ik te beperken. Heel hypocriet dat ik dan wel naar zuid Afrika vlieg.
Niet van noord naar zuid, maar van Lissabon naar zuid! Wij zijn in Lissabon, sintra, Evora en het zuid westelijke puntje geweest! Ik vond het allemaal aanraders en vooral die laatste had ik wel langer willen zitten!
Bedacht me later idd dat dat wel een extra vlucht is dus snap dat je daar niet voor wilt kiezen! En tja, hypocriet zijn we allemaal.
Wat leuk dat je naar Zuid-Afrika gaat!
Ik zou ook zeggen via Swaziland. Ik zou dan ook Tembe Elephant Park aanraden. Ik zie op maps dat je dan ook langs Amsterdam, Ermelo en Middelburg kan haha.
Misschien erg om, maar wel leuk: via Durban, Drakensbergen en Lesotho (en misschien Bloemfontein? Weet eigenlijk niet zo goed wat daar te doen is).
Ja van Porto naar de Algarve, en weer terug naar Porto. Totaal 1,5 week over gedaan maar we hebben Lissabon overgeslagen, maar dat zou ook wel prima kunnen. In de Algarve vond ik Lagos leuk omdat je vanuit daar naar al die strandjes kan gaan. Carvoeiro is ook mooi, super lekker Indiaas gegeten daar. Coimbra en NazarƩ is vooral wel geinig voor een tussenstop. Douro vallei is mooi om door heen te rijden. Hoe lang wil je gaan?
Wij willen deze zomer gaan en houden ongeveer deze route aan denk ik: Roadtrip Portugal: de ideale route voor jouw autorondreis + handige tips
Ik ben zelf alleen een dagje in lagos geweest, maar wij slapen in villa de bispo en ik was heel blij dat wij zelf niet in lagos zaten! Ik vond de sfeer van meer in het zuidwesten zitten heel chill, mooie wandelingen en veel leuke kliffen en surfstrandjes! Sagres is nog iets zuidelijker en leek me ook een erg leuk dorpje!
Oh en als het kan probeer op een wijngaarde te overnachten! Veel hebben een hotel erbij!
@Sjern @waves @soarin bedankt voor de tips! Ons idee is om op Porto te vliegen en Porto zelf wel over te slaan, want daar zijn we al een keer geweest. En dan voornamelijk de natuur en de stranden op te zoeken. Verder wil ik Lissabon en Sintra niet overslaan.
Is de Douro vallei alleen mooi om doorheen te rijden of ook te wandelen?
Zag verder ook veel natuurparken, zijn jullie daar ook geweest?
We zitten te denken aan 2/3 weken. We willen ook sommige dagen chillen, want we hebben ook een kind van 2 jaar.
Ik heb laatst deze tip voor Portugal gekregen van iemand: Sede Dark Sky Alqueva.
Dat lijkt me dus echt heel cool! Dus wellicht een aanrader als je van sterren houdt.