Reizen / Vakantie #2

Bedacht me later idd dat dat wel een extra vlucht is dus snap dat je daar niet voor wilt kiezen! En tja, hypocriet zijn we allemaal.

Wat leuk dat je naar Zuid-Afrika gaat!
Ik zou ook zeggen via Swaziland. Ik zou dan ook Tembe Elephant Park aanraden. Ik zie op maps dat je dan ook langs Amsterdam, Ermelo en Middelburg kan haha.
Misschien erg om, maar wel leuk: via Durban, Drakensbergen en Lesotho (en misschien Bloemfontein? Weet eigenlijk niet zo goed wat daar te doen is).

Ja van Porto naar de Algarve, en weer terug naar Porto. Totaal 1,5 week over gedaan maar we hebben Lissabon overgeslagen, maar dat zou ook wel prima kunnen. In de Algarve vond ik Lagos leuk omdat je vanuit daar naar al die strandjes kan gaan. Carvoeiro is ook mooi, super lekker Indiaas gegeten daar. Coimbra en Nazaré is vooral wel geinig voor een tussenstop. Douro vallei is mooi om door heen te rijden. Hoe lang wil je gaan?

1 like

Wij willen deze zomer gaan en houden ongeveer deze route aan denk ik: Roadtrip Portugal: de ideale route voor jouw autorondreis + handige tips

2 likes

Ik ben zelf alleen een dagje in lagos geweest, maar wij slapen in villa de bispo en ik was heel blij dat wij zelf niet in lagos zaten! Ik vond de sfeer van meer in het zuidwesten zitten heel chill, mooie wandelingen en veel leuke kliffen en surfstrandjes! Sagres is nog iets zuidelijker en leek me ook een erg leuk dorpje!

Oh en als het kan probeer op een wijngaarde te overnachten! Veel hebben een hotel erbij!

2 likes

@Sjern @waves @soarin bedankt voor de tips! Ons idee is om op Porto te vliegen en Porto zelf wel over te slaan, want daar zijn we al een keer geweest. En dan voornamelijk de natuur en de stranden op te zoeken. Verder wil ik Lissabon en Sintra niet overslaan.

Is de Douro vallei alleen mooi om doorheen te rijden of ook te wandelen?
Zag verder ook veel natuurparken, zijn jullie daar ook geweest?

We zitten te denken aan 2/3 weken. We willen ook sommige dagen chillen, want we hebben ook een kind van 2 jaar.

1 like

Ik heb laatst deze tip voor Portugal gekregen van iemand: Sede Dark Sky Alqueva.
Dat lijkt me dus echt heel cool! Dus wellicht een aanrader als je van sterren houdt.

4 likes

Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen die naar Ijsland geweest zijn en daar zelf een auto hebben gehuurd + een route uitgestippeld.
Ik wil graag een schatting van de kosten maken maar kom er niet goed uit en ben nog al overweldigd door alle informatie. We willen een week gaan dus het zal vooral het zuidelijke deel van het eiland zijn.

1 like

Wij zijn eind augustus/begin september 2 weken geweest en hebben de route zelf uitgestippeld, hotels geboekt via booking (wel vooraf) en auto gehuurd. Ik stuur je even een pb met alle kosten :slight_smile:

1 like

Ik ben een paar jaar geleden met 2 vriendinnen geweest. We zijn wel het hele eiland rond geweest en waren zo’n 2300 pp kwijt voor alles (ticket, autohuur, eten, activiteiten etc). Wij zijn 12 dagen geweest in 2017.

Ik ben een week gegaan en volgens mij 1500 euro kwijt, was wel in de winter dus zal wel goedkoper zijn dan. M’n vriend heeft een excel met een hele planning gemaakt dus als je wil kan ik die wel sturen.

Klinkt als een mooie reis. Heb helaas geen tip, ben bekender rond regio kaapstad/Oostkaap. Zelf willen we dit jaar ook naar Zuid-Afrika maar dan met kinderen erbij. Zit ook te wat te worstelen met de route dat we wel zoveel mogelijk dingen zien maar niet iedere dag een heel stuk moeten rijde . Onze baby haat auto rijden, nooit echt heel relaxt met hem.

Met een baby er bij wordt het al lastiger. Wij gaan alleen met volwassen, af en toe wat langer rijden is dan niet heel erg.

Kaapstad en omgeving willen wij ook nog een keer na toe, wordt helaas niet haalbaar om dat in dezelfde vakantie te doen.

1 like

Iemand ervaring met het weer half februari in Lanzarote?

Wij zouden naar Egypte gaan maar het voelde niet goed. Het is daar code oranje, we gaan met een groep met 3 kinderen en bij terugkomst moeten we testen. Ik voelde me er niet op mijn gemak en gezondheid gaat voor. Dus we hebben omgeboekt naar Europa. We gaan het meemaken of het door kan gaan maar anders hebben we gewoon pech.
Maar hebben we grote kans op slecht weer ? Het is er nu wel 20 graden vaak. Geen idee of we kunnen zwemmen ?

Ik ben daar eens geweest eind maart en toen stond er op sommige dagen wel nog stevige wind waardoor het echt wel fris was. Op andere dagen konden we in de zon in een shortje lopen :sweat_smile:

1 like

Iemand tips voor La Palma? :slight_smile:

Wij zijn een aantal jaar geleden eind januari naar Lanzarote geweest. Super lekker weer was elke dag 20 graden of warmer. Een klein strandje tussen de rotsen en je kan uit de wind zonnen. Zwemen is zee zou ik afraden, water was ontzettend koud.

Als je een tour over de vulkaan wilt zou ik ochtends zo vroeg mogelijk gaan. Dit kregen wij van meerdere mensen te horen. Het schijnt daar altijd druk te zijn, in ieder geval voor Corona.

1 like

Iemand ervaring met reizen naar Bonaire tijdens deze coronatijd
 waarom wel/ niet? Beide gevaccineerd 2x. Je moet volgens mij wel PCR vooraf en na 5 dagen. Twijfel!

1 like

Een vriendin van mij is vorig jaar weer geweest (juni) Afgezien van de voorbereidingen (pcr) was er niet echt iets anders dan anders. Misschien dat ze nu een avondklok hebben?

Zelf gaan we over 5 week weer naar Curaçao. Ook PCR 48u en op de 3e dag een antigeentest. Er is daar nu wel avondklok, horeca tot 21:00 open. Maakt voor ons niet uit, dan zijn we al uit eten geweest en liggen we al te chillen in ons huisje.

Vind het wel super spannend met die PCR van te voren haha. Ga zo goed opletten om er maar voor te zorgen dat we het niet krijgen :joy:

2 likes

Ik vind die pcr ook heel spannend. Niet de pcr zelf maar dat je zo lang positief kunt blijven testen. Wij hebben dus in februari eentje nodig(4 gezinsleden) terwijl onze kinderen nu weer naar school gaan en ik veel in aanraking kom met C. Stresss. Heb het ook nog nooit gehad, hoop zo dat dat zo blijft

1 like