Wat vinden jullie leuker? Fuerteventura of Kreta voor in de meivakantie met een vriendin?
Ja klopt. Domme vraag is het zo op deze manier eigenlijk. Was een frustratiepost omdat we er niet uit komen ;).
Ik heb wel van meerdere mensen gehoord dat ze Fuerteventura vonden tegenvallen. Ik vind Kreta zelf echt heerlijk, vorig jaar nog geweest. Zoveel leuke plekjes, lekker eten etc.
Het ligt er aan wat je wilt. Als je alleen op een bedje wil zonnen is Fuerteventura geschikt. Wil je ook uitstapjes maken en andere activiteiten doen, dan ligt dat heel erg aan de plaats waar je heen gaat.
Ik ben beide geweest, maar vond Kreta echt veel leuker. Veel meer om te doen, veel mooier qua natuur (want daadwerkelijk groen), Fuerteventura had alleen maar dat maanlandschap achtige en mooie stranden (maar goed die heb je ook op Kreta). Denk alleen dat ik het eten lekkerder vond op Fuerteventura haha
In april heb ik zowat 10 dagen vrij maar moet ik wel dichtbij huis blijven voor een paar afspraken tussendoor. Weet iemand een leuke bestemming op een paar uur rijden vanuit zuid-Nederland? Liefst een beetje budgetproof, geen Luxemburg wat ik zelf altijd benoem haha.
En dan misschien iets met een mini festival, foodtrucks, buiten bios of ik noem maar wat, kan wel tig steden enz googlen maar dacht misschien schiet er bij iemand iets te binnenā¦
Ik heb de laatste tijd leuke dingen gehoord over Lille, maar ben er zelf nog nooit geweest. Ook Leuven vind ik leuk!
Siquijor is ook erg mooi en relaxed! Prachtige stranden en je kunt het heel goed op een scooter verkennen. En het is goed te bereiken met de boot. De walvishaaien in Oslob worden elke ochtend gevoerd, dus vandaar dat ze er altijd zijn. Het is ook best een massa gedoe, veel bootjes, veel mensen in het water. Apo island heeft echt prachtig koraal, als je tijd hebt is een dagtrip daarheen echt een aanrader. Ik heb een tijd in die regio gewerkt dus als je tips wil dm me gerust!
Oh, dankjewel voor de tips! Ik moet deze week wat administratieve dingen regelen en daarna weet ik zeker of het door kan gaan of niet
Volgens mij heeft Anthony Bourdain een aflevering gedaan en Mark weins(youtube) ook qua eten. Geen eerstehands ervaring dus, maar wel de moeite waard om te kijken
Niet met kind naar toe geweest, maar vond het in het algemeen erg makkelijk reizen in Japan.
Heb je bij corendon wel gezien dat je bagage en evt transfer er nog bij moet betalen? Daardoor werd onze vakantie een stuk duurder dan bij de concurent
Mijn ervaring is dat het allemaal niet zoveel uitmaakt en afhankelijk van het hotel / de bestemming.
Ik maak de boeking altijd zo ver compleet dat je alle kosten inzichtelijk hebt, ook de extras zoals bagage, transfer/huurauto en dan kun je eerlijk vergelijken.
Wat gaaaaaf, ben jaloers! Niet met kinderen in Japan geweest maar vind het inderdaad een heel makkelijk land om te bereizen. Wij hebben in drie weken Tokyo - Kanazawa - Kyoto - Hiroshima - Osaka - Tokyo gedaan. Vond ik allemaal wel aanraders eigenlijk. Heb nog wel veel (food)tips maar moet ik even terugzoeken als je interesse hebt!
Wij hebben uiteindelijk via duitsland geboekt. Wonen vlakbij de grens en vanaf dusseldorf vliegen is bijna net zo ver als vanaf amsterdam. De vakanties daar kosten uiteindelijk fors minder.
Wij willen graag met de trein op vakantie in de zomer. We hebben helaas maar twee weken en ik zou graag richting het Oosten willen gaan. Montenegro en Bulgarije staan hoog op het lijstje, maar is toch allemaal wel heeeel erg lang reizen met de trein. Dus even op zoek naar inspiratie voor een treinreis voor ongeveer 2 weken, waarbij we wel wat rondreizen maar niet te veel, zodat we ook tijd hebben om wat dingen te ontdekken en te chillen. Het liefst niet te duur, omdat we midden in een verbouwing zitten. Iemand tips?
Richting Tsjechiƫ, polen of hongarije? Was van de zomer in Tsjechiƫ en vond het echt mooi, rustig en goed betaalbaar. Bijvoorbeeld Machovomeer, Reuzengebergte, Praag, Boheems Zwitserland.
Of kies voor 2x een hele lange reisdag naar het zuiden? Seat61 heeft veel goede informatie over treinreizen in EU.
Ah nice, heel fijne tip die site!