Reizen / Vakantie #2

Zeker! Wij waren er ook 3 dagen / 2 nachten. Ik ben niet de allergrootste ster in dingen onthouden, maar hier zijn wat dingen

  • ze hebben een super leuk spelletjes cafe (la luck), waar je aan de spelletjes medewerkers aangeeft wat voor spel je leuk vindt, zij iets uitkiezen en dan alles komen uitleggen. Ook lekker eten en drinken (wel reserveren!
  • Toffe bierbrouwerij de bierbuik! Ziet er mooi uit, ook lekkere snackies en spelletjes aanwezig.
  • Het bekendste restaurant, van dezelfde eigenaar als de bierbuik, is bloempot. Konden wij helaas niet terecht want we hadden niet op tijd gereserveerd.
  • le presentoir is een super leuk restaurantje, met heel veel groente in de hoofdrol, gerechtjes om te delen. Echt geweldig! En lekkere natuurwijntjes.
  • je hebt heel veel leuke winkeltjes om rond te neuzen
  • je hebt heel veel geweldige bakkertjes, maar de bekendste is wel patisserie meert. Leuke ervaring om thee te drinken met een gebakje
  • op zondag kan je gratis naar de dierentuin
  • schijnen ook toffe musea te zijn, maar daar zijn wij niet geweest doordat we tijd te kort hadden.
  • op zondag is er markt waat je lekker rond kan struinen. Binnen een gedeelte met lekker eten en drinken

Ik ben twee volle dagen/drie nachten in Lille geweest en ik vond het heel leuk!

Musee des Beaux-Arts vond ik tegenvallen trouwens, op internet werd het “het Louvre van het noorden” genoemd en dat is echt niet waar :smiling_face_with_tear: was wel goedkoop en alsnog wel leuk hoor maar mijn verwachtingen waren te hoog. Verder is het gewoon een leuke stad om rond te slenteren, beetje shoppen en je hebt heel veel leuke plekjes om te eten en drinken!

1 like

Eens haha, bij de 98e beeltenis van Jezus aan het kruis ben ik weggelopen.

3 likes

Mijn (onlangs overleden) neef heeft jaren geleden de mozaĂŻeken vloeren gerestaureerd, alleen daarom zal het museum altijd een speciaal plekje in mijn hart hebben. :relaxed:
Daarnaast is het echt wel een indrukwekkend gebouw.

7 likes

Ah dat snap ik. Zeker een mooi gebouw ja.

2 likes

Mensen hier met tips voor Kos? Zojuist onze zomervakantie geboekt. Willen met een scooter of auto het eiland over een paar dagen.

2 likes

ook een fiets huren haha, je kan er leuk en goed fietsen! zeker rondom kos stad

2 likes

Ik vond Zia wel leuk om een avondje heen te gaan voor de zonsondergang. En verder vond ik het ook leuk om gewoon een beetje rond te fietsen en dan spontaan een leuk strandje uit te kiezen om lekker te chillen.

En qua restaurantjes/café’s etc:

  • Alibaba Beach Bar (zowel het strand als het restaurantje, hele leuke mensen werken er)
  • Otto e Mezzo (hele lekkere pasta)
  • Omega Sky Bar (beetje gekke locatie, maar hele lekkere cocktails)
3 likes

Jaa zeker gaan fietsen! Wij zijn op een gewone fiets naar die warmwaterbron gefietst (30 km totaal) en op een elektrische fiets naar Zia (ook 30 km). Zia zijn we wel overdag heen gefietst haha, die slingerweg lijkt me in het donker heel eng, ook in de auto. Je hebt ook een hele fietsroute langs de kust. Klinkt mega saai al dat fietsen maar het is er heel vlak en er staat altijd een windje dus fietst heerlijk :joy:

1 like

ik zou La Piscine MusĂ©e d’Art et d’Industrie, wel aanbevelen echt een mooi museum! en natuurlijk de dependance van het louvre. oh en frietjes eten bij bierbuik!

1 like

Piscine MusĂ©e d’Art et d’Industrie is idd een aanrader, prachtig! Verder heeft Lille een leuke, maar kleine binnenstad, met een prachtige boekenmarkt, mooie kerken en een fantastische vintage markt. Ook aanrader: l’hospice de comtesse, evenals wandelen rondom de citadelle. Wij hebben het gecombineerd met Ieper (2.5 Lille gedaan, 2 dagen Ieper, waren met camper). Met als aanraders Flanders Fields Museum en de vele loopgraven.

2 likes

Iemand nog tips voor Stockholm? :sweden::sweden:

Gamla Stan en ik vond het ABBA museum wel tof. Verder gewoon lekker rondslenteren.

1 like

Ik vond het Vasa museum verbazingwekkend leuk, ondanks dat ik niks met het onderwerp heb (gezonken oorlogsschip uit de 17e eeuw)! En het Moderna Museet (moderne kunst), en Skansen (openluchtmuseum met huizen e.d. uit alle delen van Zweden).

1 like

Hoe lang ga je? Als je wat langer gaat, is een (veer)boot naar een van de eilanden in de archipel pakken heel leuk. Bijvoorbeeld Vaxholm. Mocht het weer er naar zijn, is kanoën rondom/door Stockholm ook heel leuk. En verder vind ik het Vasa museum inderdaad echt niet te missen. Fotografiska kan afhankelijk van de exposities ook leuk zijn, de locatie is sowieso al de moeite waard. En ik vond wandelen door/op Södermalm ook leuk.

1 like

Thanks! Ben er 4 dagen maar ga 1 dag een schaatsexcursie doen. Wilde inderdaad kijken naar een boottocht oid!

2 likes

Ik ben nu in Marrakech. Het valt me eigenlijk wat tegen. Leuk om gezien te hebben, de souks zijn wel leuk
 maar ik mis wat sfeer en gezelligheid ofzo? Die souks heb je overal, denk aan jeruzalem, istanbul, die ik beide honderd keer leuker vind. Daarnaast zijn er ook niet echt veel bezienswaardigheden hier. Er zijn wel echt mooie plekjes, absoluut, mooie architectuur
 maar ik ben blij dat er nog meer op ons lijstje staat in Marokko!



24 likes

Wel mooie kiekjes!

2 likes

Even een vraag zonder poll:

Als je op korte termijn (eind maart - begin mei) ca. 4 weken in je eentje op vakantie zou kunnen, met een budget van rond de €100-€150 per dag voor verblijf, eten en uitstapjes, waar zou je dan heen gaan?
Liefst ergens warm en zonnig, als je er mooi kunt snorkelen is dat een plus.

(not asking for a friend, op zoek naar inspiratie :smile: )

@Lula sorry, was al aan het twijfelen, thanks voor het verplaatsen!

3 likes

Curacao! Mooie stranden en mogelijkheden om te snorkelen. Je kunt er gewoon naar de Albert Heijn en er zijn veel Nederlandse toeristen dus als je daar geen zin in hebt dan is het minder geschikt. Maar voor mij zou dat daardoor juist een plek zijn waar ik langer kan blijven zonder heimwee.

2 likes