Reizen / Vakantie #2

Love Marrakech. Heb je al 1 van de tuinen bezocht? En ‘s avonds op Djemaa el Fna geweest? Essaouira aan de kust (wel 2,5u rijden) misschien een optie als je Marrakech echt niet leuk vindt?

2 likes

@kika Bali!

3 likes

@Nysmn: ik herken je omschrijving van Marrakech helemaal en vond Essaouira echt een verademing na Marrakech.

2 likes

Wij gaan deze zomer voor het eerst op autovakantie (inc peuter en hond) naar jawel het Gardameer. We willen sowieso een stop met overnachting doen, iemand tips?

3 likes

Dat plein is s’avonds wel leuk, overdag vre-se-lijk met aapjes aan kettingen en gedrogeerde slangen. Verder wel wat gezien ja alleen de YSL tuin niet maar dat hoeft ook niet!
We gaan nog naar Ouzoud watervallen morgen, daarna richting Ait Ben Haddou (zoiets) en dan Merzouga woestijn en dan Fez.

Rond dit tijdstip vind ik het iets leuker en is de sfeer iets chiller hier, en het heeft absoluut mooie plekjes, maar ik voel niet de ‘wauw’ die ik in sommige andere steden wel voel.

5 likes

Mexico! Ik ben er nu en het is nog zoveel mooier en leuker dan ik had verwacht! Het is een gigantisch land dus je kan het beste een regio uitzoeken. Het is super divers qua natuur, veel leuke steden, ik heb in het wild o.a. al krokodillen, walvissen en reuzeschildpadden gespot en super mooi stranden (+ veel duik variatie in de zee maar ook cenotes).

5 likes

Leuk! Waar gaan jullie heen? Ik deed zelf altijd een overnachting bij München, dat is de eerste dag dan wat verder rijden, maar dan ben je daarna wel lekker snel op de plaats van bestemming. In München is een groot beursgebouw (messe) met veel hotels in de buurt die in de zomer altijd erg rustig zijn en daardoor ook goedkoper. Niet een hele gezellige stop, maar wel dichtbij de snelweg, netjes en vaak een uitgebreid ontbijt. Dus ik vind dat altijd wel handig.

Mocht je ergens een paar dagen willen overnachten vind ik Trier een hele leuke plaats.

2 likes

Ver weg; Thailand, Maleisië, Indonesië (Bali, Java en Lombok, vergeet Nusa Penida en de Gili’s niet voor snorkelen), Mexico, Cuba

Dichter bij huis: Malta, Griekenland, Canarische eilanden

2 likes

Freiburg is een superleuke en gezellige stad. Het ligt tegen een berg aan, de schlossberg, waar je een stukje op kan lopen voor mooi uitzicht en een drankje en wat eten in een biergarten.

Je kan ook ergens er omheen (natuurgebied, zwarte woud) een overnachtingsplaats zoeken als je van rust en natuur houdt

2 likes

Wij hebben een tussenstop van twee dagen gemaakt in Straatsburg en zo deze stad als bestemming meegepakt op weg naar het Gardameer.

1 like

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Weg in eigen land

Wij hebben een stop gemaakt in Luzerne! Plan was om op de terugweg in Basel te stoppen maar toen last minute besloten om toch door te rijden naar huis. Was wel zonder kind en hond, maar Luzern was erg mooi!

6 likes

@Sade Ja eens, Basel of Luzerne! Ik was positief verrast door Basel. We hadden eigenlijk geen zin om te stoppen maar moest wel, achteraf heel blij dat we deze stad nog mee hebben gepakt.

1 like

Oeh, ik denk erover in mei hier naartoe te gaan. Wat vond jij leuk eraan?

1 like

Ik vond het een verrassend mooie stad, misschien ook omdat ik er zonder verwachtingen heen ging. Ben er dus wel maar een middag en avond als doorstop geweest, dus echt inhoudelijk heb ik niet veel tips/info voor je!

1 like

Ik vond die YSL tuin ook echt overrated, wel mooi hoor, maar het is klein en megadruk en wij stoorden ons enorm aan alle influencers. Wij zijn ook nog naar een Joodse begraafplaats en synagoge geweest (vond ik heel mooi)!

Ik snap je gevoel wel over Marrakech, ik vond het leuk/mooi maar wij gingen na twee dagen weer door en daar waren we blij mee haha. Veel plezier nog daar!

3 likes

Ohja wij zijn heel even in de Joodse wijk geweest bij die kruiden markt. Dat was wel leuk inderdaad, synagoge helaas niet gezien! Denk daar ook geen tijd meer voor te hebben.
Dankjewel!

2 likes

Wij hebben ook Freiburg als stop gedaan toen we naar Noord-Italië gingen, vond het echt heel erg leuk. Knus centrum, mooie groene omgeving; echt een leuke dag gehad!

We zijn op de terugweg vanuit de Alpen een keer naar Heidelberg gegaan, vond ik ook een mooie stad, wel veel meer echt een stad.

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Frankrijk topic

@JustinBieber Hier in het topic werd er eerder gevraagd om tips!

1 like