Reizen / Vakantie #2

Boek je dan via een Duitse website of een Nederlandse?
Wij hebben ook al vaker gehad dat via Duitsland vliegen goedkoper is maar we boeken dan wel altijd via Corendon of Sunweb ofzo. En vaak blijkt dat dan toch ingekocht via een Duitse touroperator. Helaas is mijn Duits niet geweldig waardoor ik toch bang ben iets te missen als ik via een Duitse site boek.

1 like

Ik heb zelf ook wel eens gekeken en ik was (wel alleen dus dat is altijd duurder) niet minder kwijt als ik bij een Duitse touroperater zou boeken. Maar dat zal best afhankelijk zijn van meerdere factoren.

Als je Duits niet goed genoeg is zou ik het denk ik zelf ook niet durven :speak_no_evil:.

2 likes

Goed om te weten, dankjewel! Ik vertrouw dan toch niet 100% op die google vertaalfunctie, voor je het weet blijkt op het vliegveld dat je geen bagage hebt bijgeboekt ofzo.

1 like

Mijn moeder kan goed duits dus die kan veel ontcijferen. Maar wij boeken bij een reisbureau net over de grens waar ze ook nederlands spreken dus ook zij helpen ons altijd op weg met de info. Doen het al jaren. Voor sommige vakanties scheelde het soms echt duizend euro.

2 likes

Ik vond Colmar erg leuk!
Er is een kleine simpele camping in de buurt (Camping de l’Ill) , wij hadden daar een soort houten blokhutje. Klein restaurantje, zwembad en wat speeltuintjes.
En Colmar zelf vond ik echt een supermooi stad! Perfect voor 2 nachtjes ofzo.

2 likes

Naar Moniga del Garda. Leek ons wel een goede plek om de verschillende plaatsen rond het meer te bezoeken. Zin in alle pizza’s pasta’s en ijsjes :grimacing:.

Bedankt voor de tips @Noodle, @Revelry @Bailey @Blush en @Krabsalade.

Trier lijkt me een mooie stad om eens te bezoeken, ligt alleen alsnog wel ver van bestemming dus beter een andere keer.

@Nova Colmar ziet er zo idyllisch uit! Ligt ook mooi in het midden, denk dat we daar wat gaan boeken!

1 like

Wij willen graag in Juli een paar dagen weg met de auto. Het liefst niet te ver rijden, dus het liefst Nederland of Belgie. Iemand een leuk idee? We gaan met onze pup dus ik zoek een beetje een leuke wandelomgeving, en een plek waar weinig kinderen komen.

Misschien cliché, maar de Ardennen?

1 like

Belgische ardennen zijn inderdaad leuk, wel veel scouting clubs! Ik vond het Franse deel wel leuker dan het Duitse deel, net ists meer te doen.

1 like

Ik vind de Waddeneilanden (met name Texel) en de Veluwe heel leuk met de hond! Kan me alleen voorstellen dat het in juli wel heel druk is op Texel, wij gaan altijd buiten het seizoen en dan mogen de honden los op het strand.

3 likes

Ja dit is een aanrader @Softijs! Onze hond vond het heel erg leuk. Ze moeten wel aangelijnd inderdaad, dus een extra lange lijn van een aantal meter is wel aan te raden als je de routes doet waarbij je wat meer over rotsen moet klimmen etc.
Wij zijn ook in juli geweest en op sommige punten kan het wat drukker zijn, maar op de routes zelf zijn we soms nauwelijks mensen tegengekomen en al zeker geen kinderen. Was in '21 trouwens, dus misschien was het wel wat rustiger door corona en de overstromingen in de weken daarvoor (maar dat weet ik dus niet zeker, misschien was dat wel gewoon de normale drukte).

2 likes

Ik wil samen met mijn moeder deze zomer een dag of 4/5 naar de Ardennen of Noord-Frankrijk. Ergens waar we en lekker uit eten kunnen en in een stadje kunnen slenteren, maar ook misschien aan water kunnen liggen/zitten.
Heeft iemand tips voor een leuke plek? :grin: andere opties die te rijden zijn met de auto (max 4 à 5u) mogen ook.

Misschien Dinant?

1 like

Colmar? Schattig stadje om rond te slenteren in de Vogezen.

Of richting Normandië? Daar heb je veel mooie kustplaatsjes waar je lekker kunt lunchen en rondlopen en de omgeving kan je goed wandelen.

1 like

dit was precies wat ik ook wilde suggeren @August !
In de Vogezen kun je ook goed wandelen.
Als je naar Normandië zou gaan kan ik je echt de markt in Dieppe aanraden! Veel lokale producten en erg uitgebreid, heel leuk om rond te lopen en vanalles te proeven.

1 like

Jaaa dankje! @Eileen @piepeloi @macchiato
Vogezen had ik nog niet bekeken. Dinant staat al op de nominatie :grin: ga meteen verder zoeken maar nu iets gerichter

4 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Frankrijk topic

Ik ben onderweg naar Istanbul, iemand nog goede tips voor een leuk hostel? Ik zit eerst al in de galata buurt, dus misschien in een andere regio.
Andere tips ook zeker welkom!

Noob vraag: ik vlieg maandag maar het bedrijf wat mijn ticket heeft geboekt voor mij (vlieg voor werk) heeft de gegevens nog niet doorgegeven. Er is een stoelnummer geboekt met extra kosten, is het een probleem als ik maandag pas incheck ipv al eerder?

Meestal kun je online inchecken tot maximaal 5uur voor vertrek. Later moet dan bij de incheckbalie, maar dan moet je vaak bijbetalen.