Reizen / Vakantie #2

Ligt aan de airline. Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat ik hoefde te betalen om in te checken op het vliegveld.

@Philo nee hoor maakt niks uit! Je hebt voor die stoel betaald en die is gereserveerd voor jou!

1 like

Fijn om te horen, dankjewel!!

1 like

Ah dan heb ik pech gehad denk ik, heb het al drie keer meegemaakt haha. Twee van de drie keer was wel tijdens een wereldreis waarbij we ook vaker met allerlei kleine airlines vlogen.

1 like

Heb je nog geen enkele bevestiging gekregen? Bij sommige maatschappijen moet je voor check in ter plaatse wel bij betalen (Ryanair bijvoorbeeld).

Lekkere voorbereiding hè… vanuit het bedrijf dat het geboekt heeft heb ik wel een bericht gehad dat ze dit gedaan hadden en het gelukt was maar ik heb zelf nog geen ticket info ontvangen. Vlieg met klm en zie online niks over bijbetalen voor inchecken dus ik denk dat het goed komt en dan vraag ik maandag ochtend gelijk m’n gegevens op, vlieg in de middag.

2 likes

Bij klm betaal je sowieso niks bij. 100%

2 likes

Top, dankjewel!! Dan zal het allemaal wel goed komen maandag.

2 likes

Bijbetalen voor inchecken op het vliegveld is normaal alleen bij low cost airlines, bij KLM zou dat idd niet het geval moeten zijn

2 likes

Wat een onzin dit :joy:

1 like

Inchecken ging top gewoon bij zo’n paal.

3 likes

Fijn!! Goeie reis!

2 likes

Heeft iemand misschien leuke tips voor de buurten in Wenen? Begin mei gaan wij paar daagjes daarheen (small honeymoon). Ik hoop natuurlijk op een beetje mooi weer

Edit: onze hotel is Parkhotel Schonbrunn

3 likes

Wij hebben een wijntour gedaan net over de grens met Tsjechië, was een fantastische dag en ze bieden ook vervoer aan van en naar Wenen!

2 likes

Hamsters kijken op t kerkhof

1 like

Ik quote mezelf uit 2021 haha. “Wel een beetje toeristisch (je staat even in de rij), maar ik vond het heel leuk om een keer naar Café Central te gaan. Verder vond ik Belvedere geweldig om te bezoeken (Klimt, Schiele etc.)
Je komt vanzelf genoeg hippe tentjes tegen, vooral aan het water is het heel leuk zitten.
Verder raad ik iedereen die naar Wenen gaat, om ook net buiten Wenen een wijn fietstour te doen, maar misschien meer iets voor als je vier dagen gaat. Vooral de tour waar je ook naar stad Dürnstein gaat is heel tof.”

2 likes

Conclusie: WIJN haha

3 likes

Mijn vriend en ik willen in september een bijzondere reis maken van 3-4 weken. We zijn tot nu toe samen altijd met de auto op vakantie geweest twee weken naar Spanje of Italië of een weekje naar Griekenland. We willen nu dan ook graag een wat meer bijzondere vakantie doen, met het idee in ons achterhoofd dat het nu nog makkelijk kan omdat we met z’n tweeën zijn en wellicht over één of twee jaar niet meer. We komen er alleen gewoon niet over uit wat we precies willen doen. Het varieert van met een camperbusje naar Scandinavië tot Mexico en van Japan tot Vietnam. We houden van een combinatie van stad, natuur, licht actief (hiken, kajakken) maar ook van zon en lekker eten en op het strand liggen. Ons budget is 2000-2500 euro pp, maar voor iets dat echt gaaf is kunnen we dat evt nog wat verhogen van de spaarrekening. Ik was benieuwd of jullie misschien ooit een hele mooie vakantie gemaakt hebben van 3/4 weken en of jullie dat in ons geval aan zouden raden? Wie weet kunnen we daar inspiratie uit opdoen.

1 like

Ik ben vorig jaar 2 weken naar Noorwegen geweest, maar je kan dit natuurlijk makkelijk verlengen (en wat meer zien) als je 3/4 weken gaat. Het land is prachtig, veel plekken om te hiken! Je kon ook kajakken etc, maar wij hadden gewoon geen tijd. Ik kon het echt aanraden, prachtig land en zo veel mooie natuur!

1 like

Zal Scandinavië met camperbusje niet doen. Dit is iets wat met kinderen makkelijker gaat dan een van de andere bestemmingen die je noemt! :smile:

3 likes

Hawaii! En dan kun je meerdere eilanden doen. Wij zijn in 4 weken tijd op the big island, maui en oahu geweest. Je bent echt lang onderweg om er te komen, iets wat ik nu met kinderen niet snel zal doen.
We zijn er in november 2017 geweest, ik weet niet of het nu nog haalbaar is met 2500 euro pp., voor ons toen wel. We hebben toen wel alleen in airbnb’s geslapen want hotels vond ik echt duur.
Ik denk er echt nog regelmatig aan terug. Ik vond het zo mooi en zo bijzonder.
Je kan er super mooie wandelingen maken, snorkelen, surfen, kajakken, zeilen. De mooiste stranden die ik ooit heb gezien. En zo mooi groen. Echt de mooiste reis die ik ooit heb gemaakt.

2 likes