Reizen / Vakantie #2

Bali!

2 likes

Dank voor alle tips! Bali ben ik al geweest een paar jaar terug, was inderdaad heel mooi. Ben nu naar Mexico (Cabo San Luca) of de Filipijnen (Cebu) aan het kijken, zag dat je bij allebei kan zwemmen met walvishaaien in april, dat lijkt me wel echt een megabelevenis :star_struck:

3 likes

Ik heb dit gedaan in Oslob op Cebu, was echt een fantastische ervaring dus kan ik je zeker aanraden!

Edit: Even een foto opgezocht, was overigens in 2015!

7 likes

Oh wow, zo vet! Is daar verder ook wat te beleven of zou je het dan eerder combineren met ergens anders nog?

Moalboal is heel erg mooi, de tumalog en kawasan watervallen zijn heel indrukwekkend, Cebu city voornamelijk voor het eten heel leuk, je kunt de ferry naar Bohol nemen (naar de bekende Chocolate Hills). Ik vind de Filipijnen echt een ondergewaardeerd land (eilandengroep haha). Je kunt heel makkelijk eilandhoppen en het is een stuk minder toeristisch dan Thailand etc.

3 likes

Klinkt perfect! Dankjewel!

5 likes

2,975 Likes, 83 Comments - Gabz | PinoyTravelFreak.com 🇵🇭 (@pinoytravelfreak) on Instagram: "Waking up to this view in Anda, Bohol. 😱🇵🇭🌴"

Ik vind @pinoytravelfreak op insta wel een aanrader! Hij weet de mooie plekjes te vinden.

Oh haha het moest een link naar een filmpje zijn :grimacing:

3 likes

Eens! Zo geweldig daar.

3 likes

Ik denk niet dat je dat red met 100-150 per dag alles inclusief. Het is daar allemaal echt wel duur. Daarnaast heb je eigenlijk een huurauto nodig om je over het eiland te kunnen verplaatsen. En die zijn ook weer duur.

1 like

Heb zijn account even bekeken, ziet er echt amazing uit :star_struck:! Kan later deze week gaan boeken als het goed is, Filipijnen staan nu zeker bovenaan mijn lijst.

@Snoeptomaatje @L.C Curacao ben ik zelf nog niet geweest, maar mijn ouders en vrienden wel, en wat ik van hun begreep is dat het leuk is, maar meer voor een week, omdat het best klein is. En idd duur. Dus dat misschien voor een andere kortere vakantie een keer.
Ik heb gelukkig geen last van heimwee naar Nederland, woon er al meer dan tien jaar niet meer, dus dat zou best lastig zijn :sweat_smile: Vind het ook helemaal niet erg om geen Nederlanders tegen te komen op vakantie, alhoewel dat echt praktisch onmogelijk schijnt te zijn, we zijn overal :rofl:

2 likes

Ja dat ook inderdaad; 1,5 of 2 week daar is zat!

1 like

Ik ben op zoek naar een vakantie voor komende zomer met mijn vriend. We houden allebei erg van Mallorca omdat er ‘s avonds veel te doen is bij de boulevard bij Playa de Palma.

Nu willen we eens iets anders en ik heb een hotel gevonden op Kreta in Georgioupolis.
Is iemand van jullie hier al eens geweest en weet of er veel te doen is in de avond? Of kunnen we dan beter zoeken in de regio van Rethymnon?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen :hugs:

Ik vond curacao ook heel onveilig als het donker werd. Zou daar niet graag als vrouw alleen nog rondbewegen.

2 likes

Wat is er aan de hand bij dfds dat die overtocht naar Newcastle zo duur is geworden? Vorig jaar keken we al naar de optie om naar Schotland te gaan en toen was het iets van 500 euro met eigen auto en binnenhutjes. Vorige maand was het 800 euro en nu alweer het dubbele op de datums dat we gaan??

Echt idioot. Ik heb nu maar de boot van Hoek van Holland naar Harwich geboekt voor 300 euro en dan doen we een extra overnachting in Engeland. Voor 1300 euro moeten we een heel eind komen haha.

2 likes

Nou update
I love de rest van Marokko




108 likes

Niet alleen DFS, alles is ontzettend duur geworden :cry: treinkaartjes en vliegtickets ook en voor overnachtingen betaal je nu makkelijk 2x of 3x de prijs ten opzichte van vorig jaar. En het is niet alsof het nou zo goedkoop was om mee te beginnen…

1 like

Beetje last minute maar iemand tips voor Fez? We hebben er morgen de hele dag. Vanavond aangekomen maar net vond ik de sfeer in de stad écht niet chill. Hopelijk morgen wat relaxter :sweat_smile:

1 like

Ik zoek een leuke accommodatie om met twee kinderen heen te gaan (één van 3 jaar en één van een half jaar) in juni. Het liefst een appartement met twee aparte slaapkamers maar dat is echt lastig te vinden. En dan bij voorkeur ook aan of op loopafstand van het strand en in of op loopafstand van een gezellig centrum. We dachten zelf aan Mallorca, Griekenland of de Canarische Eilanden maar andere suggesties (met het vliegtuig en niet al te ver) zijn ook welkom.

4 likes

Royal Son Bou op Menorca!
Twee keer geweest naar dit mega kindvriendelijke resort. Tevens appartementen met 1 of 2 slaapkamers. Het eiland vonden wij iets minder interessant maar met een klein kindje hadden we genoeg aan het prachtige zwembad, het fantastische strand en een (deels) overdekte speelgelegenheid voor kindjes van alle leeftijden. Het Italiaanse restaurant met uitzicht op zee was onze favoriet!
Ons zoontje is nu een tiener dus wij zijn het nu echt ontgroeid.

https://www.royalsonbou.com/en/home

1 like

Café clock vonden wij Fijn om gewoon lekker te chillen!

Misschien kan je een hammam bezoeken?

1 like