Reizen / Vakantie #2

Eind september Zakynthos geboekt,
Is het nog warm genoeg om te zwemmen denken jullie? En nog andere tips altijd welkom <33

5 likes

ben je koffie connaisseur? een vriend van me heeft een paar jaar in oslo gewoond en is overdreven pretentieus als het op koffie aankomt, kan hem wel vragen haha

verder is grunerlokka wat mij betreft verreweg de leukste wijk in oslo, dus zou vooral in die buurt een beetje zoeken, kom je genoeg leuks tegen

1 like

Vorig jaar begin oktober elke dag nog gezwommen en de zee is onwijs warm door de hele zomer opgewarmd te zijn

Restaurant Olivia

4 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Duitslandtopic

Ik heb ruim 15 jaar geleden een tijdje in Oslo gewoond en denk nog steeds regelmatig aan dat restaurant :joy:. Ik zal het in m’n herinnering vast beter maken dan dat het was, maar ik zou er alsnog voor gaan @Wonderland

4 likes

Dit is toch sinds vorige week pas voor het eerst? Het is alleen voor Security dus voor koffers inleveren (indien ruimbagage) zul je daarvoor alsnog in de rij moeten.

1 like

En vergeet de paspoort controle niet :stuck_out_tongue: Nouja, ikIk ben benieuwd hoe druk zo’n tijdslot ingezet wordt!

1 like

heb hier HELEMAAL geen zin in maar ga binnenkort met de flixbus

is het net zoals met treinen echt nodig om een zitplek te reserveren of krijg je ook toegewezen wanner je niets extra’s toevoegt?

Het is een beetje een lastige kwestie die zitplaatsen bij Flixbus haha. Ik koop er eigenlijk wel altijd een (tenzij het een hele korte afstand is), maar uiteindelijk zit echt 9 van de 10 keer niemand op de plek die die gereserveerd heeft.

Als het echt een lange busrit is en de bus waarschijnlijk ook vol gaat zitten, zou ik het voor de zekerheid misschien wel doen. Er bestaat alsnog een kans dat degene die op de plek zit z’n schouders ophaalt als je zegt dat het jouw plek is, maar je hebt wel meer kans erop haha.

1 like

oke ja dacht ik al, ga van kopenhagen naar berlijn dus ga het risico niet wagen. en is maar 5 euro.

3 likes

Ja, 3 weken geleden. Was superchill! Wij waren te vroeg en ook dat was geen probleem.

1 like

lol ik dacht dat dit een 1 april grap was maar niet dus

2 likes

Haha nee, je kan het gewoon online inboeken. Is een test vertelden ze daar. Waarschijnlijk na de drama van vorig jaar :joy:.

1 like

Kutttt we gaan morgen op vakantie/familiebezoek. Ik wilde net online inchecken en zie nu pas dat de paspoort van m’n dochter over 2 maanden verloopt :sob::sob: please is er iemand hier die kan bevestigen dat je op schiphol (makkelijk) een noodpaspoort kan aanvragen?!

1 like

Niet alle landen hanteren de regel dat het paspoort nog 6 maanden geldig moet zijn, dus dat is nog de moeite waard om te checken als je dat nog niet hebt gedaan.

Noodpaspoort aanvragen is bij mij prima snel gegaan, maar dat is al even geleden. Als je zelf nog pasfoto’s hebt, zou ik ze meenemen.

3 likes

Heb inmiddels gebeld met de kmar. Het land waar we naar toe gaan, accepteert geen noodpaspoorten :sob: Enige optie is de tickets omboeken en bij de gemeente met spoed een paspoort aanvragen. Vliegtuigmaatschappij is niet bereikbaar. Ik weet dat er ergere dingen zijn maar ik zit nu wel even een potje te janken. Heb hier al die tijd naar uitgekeken en ik snap echt niet dat ik dit over het hoofd heb gezien.

3 likes

Daar zou ik heel blij mee zijn! Helaas vliegt het vliegtuigmaatschappij pas weer op zaterdag. Volgens mij ben ik hier ook niet voor verzekerd. Ik hoop dat het omboeken zonder al te veel moeite (en geld) zal gaan.

1 like

Wat is er erg aan dat het paspoort bijna zal verlopen dan? Moet het nog een x-aantal maanden geldig zijn? Of ga je langer dan 2 maanden op vakantie?

1 like

Het moet inderdaad nog minimaal 6 maanden geldig zijn. We zouden maar 3 weken blijven.