Reizen / Vakantie #2

Ik wist dat niet. :scream: Vervelend voor je dat het nu zo loopt. Ik hoop dat je snel alsnog op reis kan.

1 like

We vertrekken over een week, iig zonder stress.
Ik had trouwens een nieuwe koffer met tsa slot en het het even op slot gedaan met de gedachte dat de code 000 was maar dat bleek niet zo te zijn :grimacing:Heb toen mbv dit filmpje binnen een paar minuten toch het slot kunnen openen.

Voor de mensen die hun code zijn vergeten

4 likes

Ik wil een lang weekend naar Schotland (Glasgow/Edinburgh), heeft iemand tips voor een mooie daghike, evt met 1 overnachting?

Gaat er iemand naar Belgrado, Serviƫ binnenkort?

Ik ga in juli en augustus weer. Heb je een specifieke vraag?

2 likes

Ik ga 3 juli, maar ik heb een bepaald treinkaartje nodig dat ik eigenlijk van tevoren wil kopen, maar kan alleen daar op het station…

O jammer, ik ga pas 15 juli. Heb je geen tijd om het kaartje daar te halen?

Ik denk dat het uitverkocht kan raken omdat er maar weinig van zijn. Er is wel iemand die naast het station werkt en die kaartjes kan kopen en bewaren maar ik vertrouw een vreemde niet zo snel, is ook bijna 200 euro wat overgemaakt zou moeten worden. Iemand van hier zou ik veel sneller vertrouwen hahah take my money.

4 likes

Ik zou tegen d’r zeggen dat wanneer zij betaalt, de reis naar Japan gaat. En anders wordt het gewoon N-Z.

22 likes

Wij hebben bijna 6k voor 1 week tokyo betaald voor 2 personen. Vlucht en verblijf waren verschrikkelijk duur (was ook wel luxe hotel met uitzicht), het leven is daar verder niet zo duur.

Dus als je al een goedkope vlucht en verblijf op het oog hebt, doen. Leven is daar goedkoper dan in nederland qua eten en dingen kopen. Verder is het maar net hoe touristisch je het maakt.

2 likes

:joy: :joy:

4 likes

Oh dat scheelt! Kijk wel even wanneer je wil gaan want laatste twee weken maart & eerste week april bloeit de sakura. Echt prachtig, maar het is dan ook waanzinnig druk. Plus dat de japanse kinderen dan hun grote vakantie hebben.

Verder even goed checken dat de treinreizen (JR pass) meer dan verdubbeld in prijs gaat worden vanaf oktober. Handig als je een budgettering maakt en het ineens verandert hahaha.

Verder wel absoluut een aanrader hoor!!

1 like

Even opgezocht, wij waren voor 2 v 1330 pp kwijt voor rondreis van 2 weken voor de rechtstreekse KLM-vlucht, hotels met ontbijt en treinpas. Dus denk dat het moet lukken?

5 likes

Jawel hoor! Wij waren zo’n 6k kwijt voor 2 pax in 3 weken. Wel met last minute (dus dure tickets), incl shoppen (zo’n €500) en alcohol. Zoals @Rozevarken zegt is het leven daar redelijk betaalbaar (al vond ik hotels wel prijzig), alleen alcohol is relatief prijzig. Ik ga ervanuit dat jullie minder drinken dan wij deden haha😜

Ooh en Disney sea bij Tokyo is wel leuk met de kiddie (ongevraagde tip!)

1 like

Ahhhh ik snap je liefde voor NZ zoooo goed nu. Ben nog niet zo lang terug uit NZ en wil teruuuuuuug. Probeer echt uit te vissen hoe ik daar kan werken aka hoe ik een werkvisum kan krijgen (Ben te oud voor WH visa :sob:)
Dus als iemand een knappe Nieuw-Zeelander kent of een familie die me wil adopteren, hit me up! :sweat_smile: (Knappe toffe Australiƫr mag ook, daar wil ik ook wel wonen haha)

3 likes

Is iemand hier wel eens naar Albanie geweest? Ik las hier dat Tirana niet heel erg de moeite is. Maar qua natuur enz schijnt het wel heel leuk en mooi te zijn. Zijn er specifieke aanraders en tips? Mogelijk wil ik het combineren met Italie en Griekenland.

2 likes

Ik ben er afgelopen oktober geweest. Tirana zou ik idd niet te lang blijven hangen, wij hebben 1 nacht gedaan na aankomst en 1 nacht voor vertrek.

Wij hebben zelf een auto gehuurd en hebben een road trip gedaan. Eerst richting het noorden, naar Shkoder en van daaruit de hike van Valbona naar Theth (is online veel over te vinden, maar de ferry over lake Koman om in Valbona te komen is ook wel echt heel mooi. Hike zelf is ook prachtig, vond hem zelf wel redelijk pittig maar ik ben ook geen getrainde wandelaar en wij zijn ook een stuk verkeerd gelopen op een rotswand :joy:). In Shkoder vond ik hotel Tradita een aanrader, het hotel zelf is gewoon prima (wel leuk sfeertje en lekker ontbijten buiten op het terras op de binnenplaats) maar er zit vooral een heel leuk restaurant bij waar ā€˜s avonds live traditionele Albanese muziek wordt gemaakt (en WIDM is hier deels opgenomen blijkbaar, kwam ik later achter want kijk dat niet haha, maar misschien leuk als je fan bent).

Later zijn we richting het zuiden gereden: Berat, Gjirokaster en Sarande. Vanuit Sarande hebben we nog een dagje Corfu gedaan.

Ik vond het inderdaad vooral een aanrader voor de natuur en historie. Van de ā€˜grote’ steden moet je niet al te veel verwachten, die vond ik vaak tegenvallen. Berat en Gjirokaster waren wel leuke plekjes opzich, maar denk dat je daar na max 2 nachten ook wel uitgekeken bent. Vond het wel echt een hele geslaagde vakantie en zou vooral aanraden om dus een road trip te doen. Wij waren er in totaal 12 dagen.

As je nog vragen hebt dan laat maar weten!

6 likes

Tirana vond ik ook echt niks aan, voelde me ook niet zo veilig al is dat wel 6 jaar geleden nu. Qua natuur is het echt prachtig, maar zou echt niet meer weten waar we zijn geweest haha! Heel veeeel olijfolie in ieder geval :joy:

2 likes

Ik vond Tirana wel leuk, maar niet voor langer dan twee dagen. Vond vooral de verhalen van leeftijdsgenoten interessant, totaal andere jeugd daar natuurlijk dan wij hier hebben gehad.

Natuur is prachtig! Ga even opzoeken wat ik ook alweer gedaan heb (8 jaar geleden), kom er op terug!

Klein vakantieleed: ik heb de eerste week van mei vrij en hoopte dan lekker een weekje weg te gaan met zonnig lenteweer, maar de voorspellingen blijven ruk. Vliegen is geen optie, maar baal wel als het echt zo regenachtig en koud blijft.

2 likes

Ja, leuk!! Als je met je dochter gaat, is het meer van Ohrid ook leuk. Is op de grens met Macedoniƫ. Aan de Macedonische kant is het heel toeristisch, maar de Albanese kant is (of was, spreek dus over 8 jaar geleden) heel rustig. Maar wel mega relaxt met bedjes, strandje, restaurants, etc. Wij hadden toen een camping aan de westkant van het meer (camping Erlin), maar daar kwamen ook veel Albanezen om gewoon te zwemmen en chillen.

1 like