Reizen / Vakantie #2

Zuid Spanje/Portugal ook?

4 likes

Eilanden als fuerteventura en Tenerife liggen relatief dichtbij de evenaar, maar ben daar zelf niet geweest in oktober

1 like

Sommige eilanden van Griekenland zijn ook trouwens nog aangenaam. Of klein stukje verder net Europa uit, kan misschien net voor een week weg.

3 likes

Ik ben ooit eerste week van oktober naar Rhodos geweest , was toen rond de 28 graden de hele week! Dubai is ook “maar” 6,5 uur vliegen en sws altijd warm, maar dat moet wel je ding zijn.

6 likes

De oost-kant van Rhodos! Daar zou het van Griekenland nog het beste weer moeten zijn. Twee jaar terug ook om die reden in oktober naartoe geweest en niet teleurgesteld. Voor adult only hotels gelijk een gratis extra tip mocht je zin hebben in all inclusive: Mayia Resort!

1 like

iemand zin om een lijst te maken met “welke bestemmingen zijn in najaar/winter nog lekker”

echt de meest gestelde vraag hier hahaha

16 likes

Wij willen volgende week op vakantie en hebben gisteren na 4 uur zoeken eindelijk een vakantie gevonden die naar wens was. We dachten we boeken morgenvroeg, Want het was al 23:00 's avonds.

Nu keken we vanmorgen was echt alles weg, terwijl er nog heel veel beschikbaarheid was. (Corendon) ook op andere sites is het plots allemaal verdwenen. Ik heb gebeld en ze geven aan dat de kamers dan worden teruggegeven aan de accommodatie. (bijv een week of 1.5 week voor aanvang)
Ik baal nu echt mega erg.

Weet iemand hoe dit werkt? Is er nog een super-last minute website waar ik geen weet van heb?
Ik heb zojuist gebeld met de accomodatie in spanje in mijn beste engels en ze geven aan dat ik morgenvroeg moet terugbellen, misschien weten zij wel via welke manier (via een nederlandse maatschappij) of anders direct via hen zelf, alsnog een kamer kunnen boeken (en dan een vlucht).
Wat een gedoe zeg
 :face_exhaling: Iemand nog een tip?

Staan ze ook niet op booking.com?

Wat het een pakketreis? Dus vlucht en kamers in een? Reisorganisaties als D-reizen en Tui hebben op vluchten en bij hotels een aantal stoelen en kamers in optie voor eigen afgesproken prijzen. De afspraak is dat voor een bepaalde tijd, meestal een week ongeveer, die terug worden gegeven aan het hotel of de airline. Die kunnen dan zelf de kamers en stoelen verkopen. De reisorganisatie kan dat ook, maar dan moeten ze bellen met de luchtvaartmaatschappij en het hotel, en dan gaat het voor de dan geldende prijzen en dus niet meer voor de pakketprijs die je zag. Als er plek is op vlucht en hotel kun je de reisorganisatie vragen om de reis voor je te boeken of je kunt het zelf doen. Dat laatste is iets goedkoper, vermoed ik.

4 likes

Alleen nog maar voor 4 nachten.

@TanteBetje Thanks. klopt indd een pakketreis. Dat stelde Corendon ook voor maar dan boeken ze ook meteen tegen de huidige prijzen. Dan is er geen weg meer terug. Weet je dus niet OF het wel kan (kun je tussendoor niets anders zoeken) dus dan is het alles of niets. en je weet ook niet tegen welke prijs?

Ik bel morgen nog een keer naar het hotel zelf. Maar heb zo’n spijt dat ik gisterenavond niet ff op die boekenknop heb gedrukt.

1 like

Waarom tot morgen wachten? Nu bellen met het hotel en niet weer dezelfde fout maken!

2 likes

Had ik gedaan, maar die zeggen dat de booking service morgen om 9:00 pas weer aanwezig is.

1 like

Zuidelijke eilanden van griekenland, Malta of de canarische eilanden

2 likes

Is hier iemand (of een bekende) recent nog op Rhodos geweest die weet hoe het nu is daar ivm de bosbranden in juli? Ik zit al een tijdje (eigenlijk sinds vlak voor de branden) te twijfelen om een vakantie te boeken naar Rhodos in september maar kom er niet helemaal uit hoe de situatie daar nu is en in hoeverre het leven daar weer terug naar “normaal” is

Vooral doen! De locals zien juist graag toeristen weer naar hun eiland komen. Je ziet vrij weinig terug van de bosbranden en wat je ook niet moet vergeten is dat het maar om een klein gedeelte van het eiland ging. Ik ga zelf toevallig volgende week (dus dan kan ik je het laten weten uit eigen ervaring), maar een van mijn collega’s is net terug uit Rhodos en zij heeft eigenlijk bijna niets gemerkt. In het zuiden/midden zie je wel afgebrande stukken, maar de meeste branden hebben plaatsgevonden in die niet zo toeristische gebieden. Wil je echt helemaal zeker zijn dat je niks ziet/merkt van de nasleep van de brand dan kun je het beste een acco in het noorden van het eiland boeken.

Wij hadden destijds met de branden klanten in het noorden van Rhodos zitten en toen we belden hoe het met ze ging en of ze er last van hadden kregen we terug “Branden? Wij weten van niks, we volgen geen nieuws op vakantie” :joy:

1 like

Weet iemand tot hoe lang voor de vlucht je bij ryanair online een koffer bij kan boeken? :slight_smile:

1 like

Aaah lief thanks! Het hotel gaf helaas ook aan vol te zitten, vind het nog steeds vreemd dat dit in 1 dag kan terwijl er nog zoveel opties beschikbaar waren. Maargoed. Nu toch nog iets anders gevonden.

@Oprah Het Grand Palladium White island resort zojuist geboekt :smiley: Was niet zoveel meer beschikbaar voor volgende week al, maar deze nog wel. Ben zo benieuwd. Even lekker in de watten denk ik haha! Heb jij wellicht nog tips? Weet jij nog waar bijvoorbeeld het eten lekker is? Ik geloof dat je keuze hebt uit 7 restaurants namelijk.
We hebben op de begane grond met zwembad view, dat leek me handig.

2 likes

Volgens mij echt alleen Canarische eilanden, Marokko, Egypte en Kaapverdië ofzo van de pakketreizen. Zit zelf ook te kijken voor november en wil echt graag lekker op het strand en bij een zwembad kunnen zonnen eigenlijk

2 likes

Het ging hier laatst toch over adults only vluchten? Corendon gaat er dus mee starten: Corendon introduceert 'Only Adult zone' in A350 naar Curaçao | Luchtvaartnieuws

Wel alleen naar Curaçao :sweat_smile:

3 likes

Ik was vorige week in Colmar. Mooi stadje is het!
Heerlijk chocolade museum.

1 like