Ik heb een paar jaar geleden bij Opoe Sientje overnacht in Nijmegen, is een bed & breakfast op een boot, vond dat heel leuk!
Ik vind Praag zelf ook fantastisch! Wat er op lijktâŠ
Oude binnenstad met veel leuke kroegen, veel te doen: Edinburgh, Dublin
Ook oude binnenstad maar een stuk kleiner: Lille, York
Ik ga binnenkort op vakantie buiten Europa en heb nog geen creditcard, maar denk dat dit wel handig is om te hebben. Hebben jullie aanraders? Ik wil zo min mogelijk fees betalen voor wisselkoersen en eigenlijk ook zo min mogelijk voor de kaart zelf omdat ik hem na deze trip wrs niet meer ga gebruiken (althans niet in de nabije toekomst). Ik zit zelf bij Rabo maar die creditcard die zij aanbieden is volgens mij nog best duur
Revolut, ik gebruik hem in de app alleen en als er contactloos betalen is kan ik hem gebruiken. Verder weet ik er eigenlijk vrij weinig af maar hoor ook veel anderen die ook Revolut hebbenâŠ
Let er wel op dat je pinpas aan staat voor betalen buiten europa oid. Die fout heb ik ooit gemaakt en snapte niet waarom mijn pinpas weigerde. Kreeg de smsjes van Rabobank op mijn eigen nummer binnen, maar ik gebruikte een locale simkaart, dus niet gezien. Gelukkig had ik toen mijn Rabobank creditcard mee, dus ik vind dat wel een aanrader . Je kunt hem eventueel ook weer opzeggen na je vakantie
Ik heb ook revolut, is gewoon een app waar je geld op zet. Ik doe alles contactloos maar ik heb zelf ook een âechteâ creditcard ervan. Maar die van mij is niet gekoppeld aan mijn rekening dus ik moet er wel zelf geld op zetten dus.
Ik heb wel eens een soort opwaardeercreditcard gebruikt.
Daar zet je dan van te voren geld op.
Geen idee of dit nu nog bestaat hoor
Ligt aan het pakket dat je hebt. Bij mij is de cc inbegrepen in het Totaalpakket.
Ik heb dit via Wise! Is ook een goedkope manier om in verschillende valuta te betalen, ik vind het heel makkelijk.
Thanks voor jullie antwoorden! Misschien stomme vraag maar het is dus niet per se nodig dat je een creditcard hebt bij dezelfde bank als waar je je gewone betaalrekeningen enzo hebt
Nee hoor!
Nee zeker niet, dat zijn de creditcards waar je echt in de min op kan en dan moet je daar geverifieerd enz voor worden. Voor vakantie is een creditcard die je gewoon opwaardeert het handigste.
In Revolut maak ik ook steeds een ânieuweâ weggooi pas aan voor elke reis, dan heb je steeds nieuwe cijfers en als ik dat ergens invul in bijv een fietsverhuur app, ben ik er minder nerveus over.
Ik zet er gewoon via mijn bank app geld op.
Zijn ccâs zo onveilig in gebruik dan? Ik heb er een bij de ing en als ik die moet gebruiken op vakantie, is dat wat het is. Ben me niet zo bewust vd mogelijke fraude/verlies, komt dit vaak voor?
Ik vul echt de meest random apps in, zoals stepjes en fietsen, en vaak in talen die ik niet echt goed begrijp. Weet eigenlijk niet of het onveilig is maar ja de mogelijkheid voor weggooi kaarten vind ik iig heel handig want hoef er dan niet over na te denken of het veilig is of niet.
Ik ben op Morena Resort geweest. Vond dat zoân mooie plek! Moet je wel voor een villa gaan, niet 1 van de appartementen.
Kun je lopend naar Jan Thiel.
Vrienden zijn wel eens naar Kunuku Aqua Resort geweest, daar heb je zoân aquapark.
Oh dit klinkt wel handig. Ik ga binnenkort naar Engeland, is het dan ook de moeite? Of is het vooral handig als je het vaker&langer nodig hebt?
Ja denk het wel hoor! Ik heb âm ooit aangevraagd toen ik in Engeland ging wonen, toen heeft het me aardig wat transactiekosten gescheeld, maar het verschil met de kosten van mân bank toen was echt groot dus je hebt er snel wat aan
Chill, ik ga er even naar kijken!
Ik heb revolut, is een beetje hetzelfde, en een basis abonnement is gewoon gratis. Het kost alleen geld als je extraatjes wil. Maar ik gebruikte hem in Nederland ook wel eens, nu in Duitsland regelmatig voor het huren van een step