Aah balen. Ik zou ook gewoon een taxi pakken of een uber. In de Uber app zie je meteen de prijs en de Uber app heeft heel veel ingebouwde veiligheidsmaatregelen.
Kan het tweede hotel waar je verblijft misschien iets betekenen? Die hebben vaak toch wel afspraken met taxi’s enzo?
Die heb ik dus gemaild en toen kreeg ik een vage link waar zij meenden dat ik ook een transfer kon boeken maar dat ik een vluchtnummer nodig had (ja dat schreef ik al naar ze dat ik dat niet heb) en in de link zitten alleen excursies mahaha. Dus heb nu wel opnieuw gemaild met de melding dat ik met die link niks kan.
We hadden toen wel een taxi besteld via het hotel, die uiteraard te laat was. Maar ook wel eens in Portugal in Faro gewoon bij vliegveld eerste beste taxi genomen en allemaal goed gekomen.
Ik denk dat als je je op het vliegveld bij die balies meldt in de aankomsthal je trouwens nog best kans hebt dat je met een transferbus mee kunt, als je maar betaalt. De vraag is of je zin hebt om dat daar te gaan proberen.
De controlfreak in mij wil het 't liefste van te voren geregeld hebben inderdaad
@Luzarl über heb ik dus nog nooit gebruikt maar dat ken ik uiteraard wel hiii. Maar kun je zoiets ook al van te voren vastleggen?
Edit: ok nee geen über want kost een nier.
Ja dat kan zeker maar dan is het wel duurder. Maar rondom vliegvelden zijn altijd genoeg ubers! Ik zou me daar niet druk om maken. Tenzij ze natuurlijk ineens geen Uber hebben in Spanje/op Mallorca, maar dat zou ik niet weten dan 🫣
Edit: in de app kan ik nu geen ritten vinden. Maar je kan het denk ik beter even aanklikken als je daar bent met het juiste adres enzo
Haha snap ik op zich wel, maar aan de andere kant is Mallorca zo’n georganiseerd eiland en zo ingericht op toerisme dat het me bijna onmogelijk lijkt dat dit niet goed gaat komen. Vooral omdat je toch geen bepaalde vlucht/tijdstip moet halen; boeiend als je er 30-45-60 minuten langer over doet.
Komt er die dag ook dezelfde vlucht aan op dat vliegveld, als waar je mee aan bent gekomen? Vluchtnummers zijn meestal hetzelfde. Dus je kunt gewoon met dat vluchtnummer een transfer boeken. Je hebt ook nog wel een ticketprint, en meestal kijken ze niet naar de datum. 99,9% van de mensen komen namelijk gewoon net van het vliegtuig.
Is er dus wel maar is zelfs nu reserven poepieduur. Ik wacht nog wel even of het hotel nog reageert en anders dan moet ik het maar ter plekke bekijken :’).
@TanteBetje er komen in principe wel de hele dag vluchten aan daar, maar die transferbedrijven houden dat wel in de gaten. Dus stel die vlucht zou dan ineens vertraging hebben dan sta ik daar te koekeloeren en dan kan ik nog niks dus dat is niet ideaal.
Dit lijkt me iets wat ter plekke bij je hotel makkelijker te regelen is als je iemand spreekt aan de balie, ipv vooraf. Ik zou als je in je eerste hotel bent vragen of zij kunnen regelen dat de taxi die jou met je groepje naar de luchthaven brengt, jou daarna na je volgende locatie kan brengen.
Mocht dat om de een of andere reden niet gaan zou ik ze vragen of zij je kunnen zeggen welke taxis betrouwbaar zijn.
Ik vind het ook altijd moeilijk te vinden/bespreken vooraf maar vervoer regelen gaat meestal heel makkelijk als je er bent, ze doen dat constant voor mensen en hebben genoeg contacten!
Maar dat kan je toch nakijken, en je vrienden gaan waarschijnlijk terug met het vliegtuig, waarvan de heenvlucht hetzelfde vluchtnummer heeft. Dus je brengt hen weg, en checkt de borden, zien of die vlucht al is geland. Zo niet dan even een koffietje nemen.
Overigens zijn op de meeste vliegvelden de officiële taxistandplaatsen helemaal geregeld en lopen er officials rond om je de rij aan te wijzen. Dus als de transfer niet lukt, kun je altijd nog een taxi pakken.
@TanteBetje is allemaal gedoe want ik ben ook niet met vrienden maar met heel veel collega’s dus we gaan sowieso niet met een taxi naar het vliegveld terug maar met een bus. Dus die vlucht gaat pas weer rond 3 terug en dan zit ik voor die tijd daar al uren dus dat gaat niet echt. Dan moet ik echt een random vlucht kiezen die op Palma land rondom die tijd en dat nummer gebruiken.
Het is dat ik er 2 dagen gratis vakantie voor krijg in een poepsjiek hotel maar never again wat een gedoeee
Er zijn zoveel mensen die niet vooraf een transfer boeken maar pas iets regelen als ze aankomen. Meestal staan er gewoon standjes voor transfers in de luchthaven, zeker op zo’n toeristische plaats als Mallorca kan ik me niet voorstellen dat dat er niet is.
En een gewone taxi is ook gewoon een goede optie hoor, mocht het op een andere manier niet lukken. Voordeel van het internet: Je kunt van taxibedrijven ook reviews opzoeken als je het spannend vindt, om te weten waar je aan toe bent.
Edit: en als het je zoveel stress geeft zou ik toch overwegen om een taxi te laten regelen rechtstreeks vanaf je eerste locatie naar je tweede. Dat is dan wel duurder maar dan ben je er vanaf.
Ik zou zo’n transfer waar je een vluchtnummer moet invoeren, terwijl je niet in dat vliegtuig zit, teveel gedoe vinden. Ter plekke in een taxi stappen lijkt me veel sneller en makkelijker
Taxi’s zijn er gewoon prima en niet duur, je hebt ook uber en het OV is er ook goed… Waar ga je (ongeveer) heen?
En alsnje weet hoe laat je vlucht is, dan zie je vluchtnummer ook bij die vlucht staan, die is voor hrt hele vliegtuig hetzelfde
Oke heb het verkeerd begrepen. Misschien ter vergelijking ik was vanaf Airport naar hotel JS palma stay (dan kun je de afstand zien) steeds 10, 11 euro kwijt, moest wel afgerond worden naar 15 dat was hun minimum.
Ik weet niet of je dit geruststelt maar ik heb nog nooit vooraf een transfer geregeld om van het vliegveld naar het hotel te komen. Het zou niet eens in me opkomen dat dit een optie is. Ik heb oa op de bonnefooi taxi’s gepakt op luchthavens in Spanje (ook Mallorca volgens mij), Cuba, Portugal, Malta en meer. Dit is altijd goed gegaan en ik heb nooit het gevoel gehad dat dit living on the edge was of zo (sterker nog, ik ben helemaal geen avontuurlijk type en erg verantwoordelijk). Mallorca is verder een veilig gebied; ik denk vergelijkbaar met een taxi pakken in Nederland. Daarnaast mag je ook gewoon doorlopen als je een naar onderbuikgevoel krijgt bij een taxichauffeur. Niemand verplicht je om in te stappen en je kan gewoon naar de volgende lopen (of die om de hoek). Vraag aan de voorkant een inschatting van de kosten, vraag of hij weet hoe hij moet rijden en kijk of dit overeen komt met jouw beed en dan komt het echt wel goed!
Wat leuk! Weet je toevallig of er ook een vega/vegan optie was? Als ik op hun website kijk zie ik alleen een foto van een menukaart met plaatjes van verschillende dieren erop
Via booking.com kun je ook een taxi boeken en betalen vantevoren. De chauffeur nam toen ook contact met mij op voor de rit.
Ga ajb naar Landeau in Lissabon en stuur me een puntje chocolade taart op the best