Reizen / Vakantie #2

Dit is een Durf te vragen post, maar lijkt me hier het meest passend.
Ik wil met mijn gezin in de meivakantie naar een plek/land waar het dan al een beetje warm is en waar er blauwe zee is (dat is wat mijn dochter graag zou willen) we hebben echter geen enorm budget en hebben nog nooit gevlogen maar willen dat nu wel doen. Ik wil zelf alleen dat we daar ook wat kunnen doen, tochtjes maken, wandelen etc. Ik ben dus niet op zoek naar een all inclusive hotel met glijbanen paradijs ofzo, maarja, naar wat dan wel?! Misschien heeft een van jullie een goede tip. Of een land/regio? We gaan met 2 kinderen van 7 en 10 jaar. Dank jullie!

2 likes

Zuid Spanje, dit bijvoorbeeld

4 likes

De canarische eilanden kunnen misschien wel wat zijn. Tempratuur is goed te doen ook, de prijzen weet ik momenteel niet, zelf was ik al aardog wat jaren terug

2 likes

Wij waren dit jaar in Puglia in mei, was heerlijk! We hadden ietwat pech met een paar slechte dagen maar de receptionist zei dat dit echt uitzonderlijk was in mei. Zou zeker een auto huren en dan dorpjes opzoeken, maar er is ook genoeg natuur en een prachtige zee. Wij zaten een stuk zuidelijker dan de bekende dorpjes als Alberobello. Meer richting Lecce en dan nog afzakken.

3 likes

Málaga misschien? Van alles te doen. En echt blauwe zee is in de buurt in leuke plaatsen als Benalmádena, Fuengirola of Nerja, leuk als uitstapjes

2 likes

Ik was afgelopen mei naar Fuengirola en heb vanuit daar meerdere uitstapjes gedaan naar o.a. Marbella, Malaga en andere plekken/bezienswaardigheden in de buurt.

2 likes

@Shadina Ja precies, prepaid pinpas/creditcard idd haha. Je kan via de app ook makkelijk euro’s die je er vanaf je eigen bankrekening naar overmaakt wisselen voor een andere valuta, dan zie je gelijk de koers erbij en dat kun je dan weer makkelijk pinnen in een land waar die valuta gebruikt wordt.

De zee bij de Italiaanse eilanden is echt prachtig! Sardinië of Elba zijn misschien wel wat voor je.

3 likes

@Shadina
Ik heb 2 weken rondgereisd door Oman met onze zoon van toen 3,5 jaar met een 4x4 en een daktent. Je mag overal wildkamperen in Oman. Wij hebben echt een geweldig reis gehad, overal veilig gevoeld. Adembenemende natuur, hele open rustige en geïnteresseerde inwoners. Wij zijn echt verliefd geworden op het land, wil zo graag weer terug en raad het iedereen aan! De hotels zijn over het algemeen wel duurder als in NL prijzen en in de kleine dorpjes inderdaad wel oud en niet altijd het geld waard maar dat is absoluut niet overal zo, in de bekendere stadjes zijn ook hele leuke sfeerfolle hotels. Wij hebben daar geen gebruik van gemaakt gedurende (alleen in muscat en laatste 2 nachten all inclusive resort) omdat we gratis wild gekampeerd hebben overal wat veel geld dus scheelt. Maar je kan natuurlijk ook wildkamperen afwisselen met hotels of alleen voor hotels gaan. Ik zou alleen niet alleen dagtrips vanuit Muscat doen, de wegen zijn top maar afstanden toch echt wel groot om alles heen en weer op een dag te doen en daardoor mis je ook wel echt sfeer van langer zijn in de dorpen of de woestijn

Eten kan je zo goedkoop of duur maken als je wilt. Overal zijn goedkope lokale restaurantjes maar er zijn ook duurdere plekken voor een avond echt langer tafelen en wij kookte dus ook zelf. Supermarkten zijn NL prijzen.

7 likes

Is er iemand die weet hoeveel ruimte je hebt na de paspoortcontrole in Maastricht airport? Ik weet dat de gehele airport erg klein is maar ben niet achter de security geweest. Als het heel klein is en iedereen van de vlucht zit er lang te wachten ga ik liever later door de paspoortcontrole bijv. Had laatst op Eindhoven zo’n drukte meegemaakt in de kleine ruimte, door paar verlate vluchten, dat ik flauwviel. Ben er ineens dus nerveus over…

Het is niet heel groot nee.
Ik zou vooral even kijken of er nog een andere vlucht is die rond het tijdstip vertrekt.

Thanks, ik zit in de “business lounge” wat gewoon open is en eigenlijk helemaal geen lounge is :sweat_smile: Ik ga gewoon als laatste naar de paspoortcontrole. Er zijn 4 vluchten vlak achter elkaar trouwens, meer dan verwacht.

1 like

Ja stond zo’n bord bij de trap na de security of hoe heet dat. Ik dacht er is geen lounge want heb de website goed bekeken dus ging ff koekeloeren boven. Was wel echt chill.

2 likes

Heeft iemand ervaring met Shoestring? En dan specifiek de single reizen?

Ik wil naar een bestemming waar ik niet alleen heen wil dus wil graag een groepsreis doen, maar wel het liefst met leeftijdsgenoten.

1 like

Vriendin van mij heeft daar gewerkt, dus ik ben wel biased, maar die hoorde echt veel positieve verhalen!

3 likes

Ik zelf niet, maar een jongen die ik ken is met zo’n singlesreis meegeweest en die vond het heel leuk.

2 likes

Ja, ik heb zo’n 8 jaar geleden een singlereis met hun gemaakt (naar Costa Rica, Nicaragua en Panama). Ik vond de organisatie en de hotels etc prima, ik had alleen meer moeite met de groep maar dat lag waarschijnlijk aan mij :sweat_smile: (ben niet zo’n groepsmens). Ik deelde een kamer met een ander meisje en daardoor was je geen moment echt alleen en dat miste ik wel. Je kunt ook een eigen kamer kiezen maar dat was wel een stuk duurder. Verder was iedereen tussen de 25-45 jaar denk ik en was het verder wel gezellig, herinner me ook geen gedoe in de groep oid maar daar moet je ook maar net geluk mee hebben.

2 likes

Ja volgensmij is dat echt zo geluk of pech hebben inderdaad!

M’n zusje is 3 maanden op reis geweest en deed 3 verschillende groepsreizen waarvan er 2 mega leuk waren en 1 absoluut niet. En m’n beste vriendin heeft nog steeds wel eens nachtmerries van haar groepsreis terwijl een collega er juist weer mega fan van is. Ik wil ook wel echt specifiek 25+ want ik denk dat als er ook allemaal mensen van 18-21 bij zitten dat de sfeer ook wel anders is.

Maar thanks iedereen voor de reacties!

2 likes

Was het zo erg? Of bij wijze van haha

Haha ja bij wijze van spreken. Bij haar is het gewoon twee weken lang gezeik geweest o.a. door een te groot leeftijdsverschil.

3 likes