Reizen / Vakantie #2

Heeft iemand van jullie wel eens een reis via Sawadee gedaan en wat was je ervaring? Wij hebben geen ervaring met groepsreizen, ik ken wel wat mensen die dat gedaan hebben en positief zijn!

Het spreekt ons nu voor komend zomer wel aan, omdat we max 3 weken weg willen (keuze is nog open, maar we kijken nu naar Java en Lombok maar Costa Rica kan ook) en in 3 weken wel veel willen zien en doen. Met zo’n reis is natuurlijk veel al geregeld, en hoeven we daar zelf geen tijd aan kwijt te zijn (in het land zelf) en er zitten ook echt wel vrije dagen bij wat ook fijn is.

4 likes

Ik heb vorig jaar 3 weken malarone geslikt en geen last gehad. Ik was met familie en niemand van de 6 personen heb ik gehoord over de bijwerkingen.

1 like

Ik heb ook nergens last van gehad met malarone. Mijn vriend had één avond (ik denk dat dat de tweede keer was dat 'ie het genomen had) last van misselijkheid, maar dat trok vanzelf weer weg en daarna geen last meer gehad!

1 like

Ik had ook hele levendige dromen/nachtmerries van die malariatabletten :dizzy_face: zo erg dat ik midden in de nacht ging praten en m’n zus wakker maakte omdat ik dacht dat we tussen de leeuwen liepen :sweat_smile:

1 like

Heeft iemand tips voor fijne compressiesokken voor in het vliegtuig? Ik slik al heel lang de pil en ga binnenkort een lange vlucht maken dus lijkt me dit keer fijn deze te aan te hebben. Maar ik zie heel veel verschillende dus weet even niet welke goed zijn.

1 like

Wij zitten wat krap qua vakantiebudget maar hebben nu te horen gekregen dat we misschien het busje van een een vriend mogen lenen die voor zijn werk naar het buitenland moet, zo chill! Waarschijnlijk gaan we gewoon improviseren, maar mocht iemand tips hebben voor een regio binnen Europa die leuk is met hond voor een tweetal weken, laat maar komen :sunglasses:

1 like

Ik heb die van Herzog! Ze zijn voor het hardlopen, maar ik gebruik ze op lange vluchten ook omdat mijn linkeronderbeen dan gaat opzetten. Ik vind ze erg fijn en ze zijn van dikkere stof dan die van Stox.

1 like

Wij zitten erover te denken om volgend jaar rond deze tijd op vakantie te gaan. We willen graag naar de zon. Ik dacht eerst aan Curacao maar dat vind ik eigenlijk te lang vliegen en duur. We hebben tegen die tijd ook een kind van 2.

Kwam nu toch weer uit op bijvoorbeeld Gran Canaria. Alleen daar zijn we de afgelopen twee jaar al geweest (in de zomer). Ik zag dat Spanje ongeveer rond de 20 graden is en ook wel zonnig.

Ben benieuwd naar eigen ervaringen?

2 likes

Canarische eilanden js groter dan gran canaria.
In jet spanje topic staan tips.

2 likes

Naar aanleiding van jouw tip herkende ik de man ofja wat hij aan het doen was toen ik hem spontaan tegenkwam, was zo leuk om een klein uurtje te volgen!
Mocht iemand twijfelen, Wroclaw is erg leuk voor een citytrip! Ik doe nu een 4 steden trip in Polen, maar Wroclaw is mijn favoriet. (Poznan, Bydgoszcz, Szczecin)

14 likes

Oehhhh leuk!! Hoe laat zag je hem ongeveer?

1 like

Om 15.39 was hij al aan zijn ronde bezig, en de laatste die hij aanstak was om 16.19. Dit was vandaag 5 januari, ik denk/gok dat het elke week ofzo opschuift qua tijd ivm licht. Hij loopt echt snel en na deze foto die ik plaatste nam hij me vast voor een echte foto samen haha heel vriendelijk zo tussendoor maar zijn ronde doet hij echt vlug. Ik zoek ff op waar ik hem zag voor het eerst. (Swietego Jozefa, hier was hij dus niet begonnen maar al bezig)
In de post waar ik op reageer staat bij welk gebouw hij begint maar dat gebouw heb ik nog niet gevonden, zijn er pas net dus had echt geluk. Het is ook echt koud, dus wil niet met google maps lopen buiten.

3 likes

Echt te leuk! Was er zelf in de zomer en heb hem niet gezien toen helaas. Maar komend weekend gaat een bekende dus ik zal ongeveertijd doorgeven :star_struck::star_struck: thnx!
En heel leuk daar idd

2 likes

Jammer dat je het gemist hebt!
Het mooiste stukje was dit, om 16.13 bij de kerk, als die mensen rond 16.00 om de kerk lopen zullen ze hem zeker zien. Kei veel lantaarns daar rondom. Screenshot van mn video dus niet zo mooi beeld misschien.

9 likes

Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een betaalbare winterzonvakantie voor in februari maar dat is niet zo gemakkelijk :sweat_smile: Egypte lijkt de enige bestemming te zijn waarbij we best veel goede deals vinden, maar daar willen we niet heen (daar was ik nl. nog vorig jaar). Nu denken we over Ras al-Khaimah, in de Verenigde Arabische Emiraten. Maar ik kan er weinig reiservaringen over terugvinden. Iemand daar al eens geweest? Andere tips zijn ook welkom.

1 like

Kaapverdië!

3 likes

Wat voor soort vakantie wil je? Ik was vorig jaar in Ras al-Kaimah en ik vond het oké. Ik zat dan ook op Marjan Island, dat is wat meer afgezonderd. Maar als je een auto hebt kan je wel gemakkelijk overal komen.

2 likes

Jaa eens!

Dit is misschien een domme vraag, maar eigenlijk hebben we de wens om voor het eerst met onze kinderen te gaan vliegen, bijv naar Malaga, een weekje in de meivakantie. Mijn dochter van dan 11 jaar wil een keer naar blauwe zee en palmbomen etc. En slapen in een hotel. Maar het is zo vreselijk duur! Al gauw 4000 euro, of voor alleen tickets richting de 2000. Zoek ik gewoon niet goed, of is dit gewoon hoe het de afgelopen jaren is?
(En we willen dit al 3 jaar, door omstandigheden is er iedere voorjaar wel iets waardoor het niet kan, dus ik was nog nooit in de fase gekomen van echt willen boeken) Ik weet dat het een enorm luxeprobleem is!

3 likes

Hoe zoek je naar vakanties? Want ik denk dat het wel een stuk goedkoper kan!

Edit:

• ik zou via Skyscanner even zoeken naar mogelijkheden. Ik zag dat bijvoorbeeld Mallorca al een stuk goedkoper is dan Malaga in de meivakantie.
  • en vakantiediscounter is sowieso altijd een goede om even naar te kijken
2 likes