Ik had al een heel spannend verhaal in mijn hoofd Iets leuks gevonden?
Haha ja had gekund! Maar helaas niets gevonden wat om mijn congres heen te plannen valt dus ga de volgende dag dan maar ‘pas’ op vakantie. Omdat het tussen bruiloft en congres invalt had ik niet zoveel dagen dus was leuk geweest als ik direct van congres ergens heen zou kunnen gaan om een extra dag te hebben.
Iemand tips voor mij.
In de herfstvakantie willen we naar de zon. De herfstvakantie is alleen erg laat. Eind oktober begin november.
We willen naar een land waar de gezondheidszorg goed is en de hygiëne overal ook. We nemen namelijk onze jongste mee die nu 6 weken is.
We willen geen 5000 euro uitgeven (zijn met zijn 4en) dus er valt ook nog best wat af
Al eens geprobeerd bij het locale reisbureau?
Tenerife? Volgens mij is het daar nog wel lekker en niet te warm.
Vliegen op Dubai (6 uur) en dan naar een van de resorts bij Fujairah. Die halen/brengen je op van de airport, of naar de stad als je daar nog een paar dagen wilt doorbrengen. Heb daar gezeten met een vriendin met haar 2 kleine kinderen, 1 baby en 1 peuter. We kregen babyfoon van het hotel en zaten 's avonds heerlijk op een van de terrassen te dineren, en terwijl de kinderen sliepen in de kamer. Er komen in die regio steeds meer resorts, ook in Sjarjah enzo.
ik heb ook een wise card, soort credit card waar je gewoon geld op zet. die werkt eigenlijk overal wel, maar in veel landen moet je gewoon op veel plekken cash betalen dus ik zou dat wel gewoon meenemen. maar azië en amerika omvat 3 continenten dus het ligt natuurlijk ook aan de plek
Sevilla
Is nog heerlijk warm en retours zijn er vaak voor rond de 300 pp
Ook de medische zorg goed daar en vliegen niet te lang
Heb even voor je gekeken, maar wij hadden onze auto daar via Sunny Cars, dus dat helpt niet
Hertz en Sunny cars zijn beide wel goed en betrouwbaar over het algemeen. Heb geen specifieke ervaringen op Zakynthos maar wel op andere plekken.
Ik ga in oktober naar Cyprus. Ben er nog nooit geweest dus weet niet hoe het met de hygiëne en de gezondheidszorg is. Is niet iets waar ik een vakantie op uitzoek.
Wij hadden vorig jaar Euro Alfa en die was goed bevallen
Valencia! Vond het daar nog prima weer. Mooie schone stad. We hebben daar ook veel gelopen in de avonden met onze kids.
Wij boeken overal ter wereld altijd via discovercars. Beetje zelfde idee als sunnycars (Dus een vergelijkingssite) en staan ook reviews van de autobedrijven bij. Je kunt ook gewoon all incl. verzekering kopen zodat je ontzorgd bent als er iets gebeurt, net zoals bij sunny.
Misschien vind je nog iets via Easyterra. Staan allerlei aanbieders op en kun je ook filteren op worry free (alles afkopen)
Ik heb echt super goede ervaringen met sunnycars. 24/7 bereikbaar en helpen zo goed en denken mee in oplossingen zelfs als iets niet hun fout is.
Ik heb laatst via Booking gehuurd, moet wel nog gaan dus moet het nog ervaren. Maar door genius korting was het dus ook echt €150 goedkoper voor een week, met aanvullende verzekering erbij. Je krijgt dan wel een random huurbedrijf toegewezen maar die reviews waren allemaal super.
Wij gaan altijd voor Sixt en betalen eigen risico af. Nooit problemen gehad.
Wat ik me dus afvraag, ik kom net ook weer een artikel tegen van een dame die alles achter liet om op haar motor de wereld rond te gaan reizen. Ik ken ook enkele vrienden die naar het buitenland zijn vertrokken om te gaan reizen, sommige nu al 4 jaar van plek naar plek. En allemaal heel spontaan omdat ze Nederland niks vonden, Het lijkt me echt super gaaf maar hoe doe je dat eigenlijk wanneer je gezondheid in de knel komt, of hoe ga je je oude dag slijten zonder de opgebouwde pensioen.