Reizen / Vakantie #2

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Noord-Amerika topic

Wow zovele tips die ik wel herken maar zelf niet op gekomen was! Ben tijdens mijn uitwisseling vaak in Rock Cafe geweest en wil je wel een beetje ‘waarschuwen’. Het is echt een tent voor vooral toeristen met veel bachelor parties. Ik heb niet echt iets meegemaakt maar er liepen soms wel wat aparte figuren.

1 like

Jaa ik houd dit lijstje bij en steeds als ik weer heen was ga voeg ik weer iets toe!

Rockcafe was ik 2 jaar geleden nog geweest en toen was het gewoon leuk, maar idd wel af en toe was dronken mensen of een opdringerige man. Ik was altijd samen met iemand en dan ging die persoon gewoon snel weer weg!

2 likes

Tips voor een babymoon in januari/februari (2-3 weken)? We houden van reizen en vinden wat avontuurlijks wel leuk, maar zoveel valt af ivm klimaat/winter of zika/malaria etc. Denken nu aan Oman + Abu Dabi of Chili. Het lijkt ons leuk om nog een laatste mooie reis met z’n tweetjes te maken, anderzijds weet je niet hoe je je dan voelt en is het misschien ook wel prima om naar ABC-eilanden of canarisch eiland te gaan, maar ben bang dat dat dan iets te “saai” gaat zijn voor ons. Misschien heeft een van jullie nog andere ideeĂ«n of ervaringen?

Bij de canarische eilanden kun je eiland hoppen per vliegtuig of per boot. Er zijn er ook die daar een canper huren en per bood alles af gaan.
Het zijn natuurlijk vulkaan eilanden, maar altijd wel verschillend.
Zelf vind ik fuertaventura bij de duinen, noord en zuid mooi en het binnenland van gran canaria.

Als ik insta mag geloven is el hierro ook erg mooi.

1 like

Heeft iemand heel toevallig restaurant tips voor Wenen? Zowel iets fine dining als een leuk eetcafé/iets simpels?

Cafe central en cafe sacher wien

3 likes

Heunisch & erben is meer de fine dining experience, maar nog te betalen
En meer casual gasthaus kopp

1 like

Heeft iemand tips voor ijsland in december? Is het verstandig om zelf een auto te huren? Of kun je het beste alles via een tour boeken? Wij verblijven in reykjavik dus hopelijk is alles te doen vanaf daar.

1 like

Hoe ver zwanger ben je dan? Ik heb gereisd tot 30 weken daarna zat mijn buik echt in de weg bij lang stilzitten

1 like

Figlmuller als je van schnitzels houdt

1 like

Wat wil je precies doen?

Wij hebben ook vanuit Reykjavik met een auto verschillende plekken aangedaan (Golden Circle, Vik, nog een plaats ten noorden van Reykjavik) En dat gaat prima met eigen auto.

Als je echt op gletsjers wil zou ik dat met een tour doen.

3 likes

Fine dining: Motto Am Fluss. Echt top daar!!
Leuk Aziatisch restaurant: Mama Liu & Sons, heerlijke hotpot gegeten daar.

1 like

Zuid-Afrika! Een groot deel is malaria-vrij.

1 like

Een vriendin ging naar Sri Lanka toen zwanger was, ook rond die tijd van het jaar. Ze was er heel positief over!

1 like

Taberna de la Mancha, lekkere tapas in een leuke straat

1 like

Ik ben 20-25 weken dus dat moet goed te doen zijn denk ik.
@Stroopwafel Zuid-Afrika zijn we “helaas” afgelopen december al geweest, anders was dat perfect inderdaad. En @176-716 bij CDC geven ze Sri Lanka wel aan als risico op Zika, lees op fora wel minder dan omliggende landen maar denk toch dat ik dat niet aan ga durven.

3 likes

Wij zijn ook in december geweest, vond een eigen auto heel fijn. En hebben daarbij nog een aantal excursies gedaan. Ben jaloers, was echt een geweldige vakantie.

1 like

Hoe lang ben je er? met de auto kom je wel op mooiere plekjes die minder druk/toeristisch zijn, maar als je er maar kort bent is dat misschien de moeite ook niet. maar volgens mij is het in december ook wel zo dat wegen (deels) dicht kunnen zitten vanwege sneeuw en ijs.

verder heb ik niet veel tips want wij zijn in augustus geweest en zijn helemaal rondgereisd waarbij we hebben afgesloten met 2 dagen Reykjavik dus heb daar niet zoveel gezien verder. Het is ook een klein stadje dat je wel snel gezien hebt.

2 likes

Ik ben net in China geweest dat vond ik wel avontuur en was zonder ziektes of malaria pillen (even los dat daar corona was ontstaan haha). Wel goed te doen, moderne snelle treinen als in Japan, moderne winkels. Wel alles van te voren goed regelen iets meer uitzoekwerk met veel Chinese apparaten maar hadden een goedwerkende VPN en alle treinkaarten gekocht via de Chinese app van te voren en ook Alipay genomen voor betalen en Wechat!

2 likes