waarom tegenwoordig alles met chat. Hoe meer we het gebruiken, hoe erger de global warming wordt. Dan hoeven we straks nergens meer naar toe hoor. Maar of je dat wilt.
Er is ook nog zoiets als Google wat veel minder impact heeft.
waarom tegenwoordig alles met chat. Hoe meer we het gebruiken, hoe erger de global warming wordt. Dan hoeven we straks nergens meer naar toe hoor. Maar of je dat wilt.
Er is ook nog zoiets als Google wat veel minder impact heeft.
lol dit topic staat vol met mensen die op VLIEGvakantie gaan en jij gaat aan op het gebruik van ChatGPT ![]()
Dus? Beide erg toch? Het gebruik van chat voor de meest simpele vragen veroorzaakt ook veel ecologische problemen. Mag je daar dan niets over zeggen omdat het gros van de mensen ook nog vliegt?
Maar daar valt ook niemand over, dus beetje hypocriet wel maar vind ‘t vooral een hele saaie take ![]()
Blijkbaar is mijn vraag verplaatst naar het Italie topic. Dat was niet mijn bedoeling, het ging namelijk niet zo zeer om het feit dat ik naar Italie wil als wel om de vraag hoe jullie zoeken naar campings/agriturismo’s? Ik verblijf normaal vaak in hotels of appartementen dus zoek dan via Airbnb of Booking maar dat werkt in ieder geval voor campings niet echt lekker en agriturismo’s krijg ik ook maar weinig gevonden. Ben dus heel benieuwd naar jullie zoekstrategie hiervoor.
agriturismo.it
Ik kijk altijd het liefst gewoon op Maps! Met van die verzamelwebsites heb ik altijd het idee dat ik de helft mis en op Maps kan ik gewoon zoeken in het gebied waar ik heen wil of op dat moment ben. Ik ga meestal gewoon af op de foto’s en als ik het er leuk uit vind zien ga ik even naar de website voor de prijzen. Voor natuurcampings zijn er vaak wel fijne websites maar dat verschilt een beetje per land. En voor wat grotere/georganiseerdere campings is de ANWB misschien ook een goed beginpunt, die hebben gewoon een kaartje met allerlei filter opties
ANWB had ik inderdaad ook gekeken. Het lijkt daar wel of je daar per se een hele week (zaterdag-zaterdag) of zelfs 2 hele weken moet boeken. Wij zouden eigenlijk het liefst een paar dagen boeken. Maps had ik ook al wat geprobeerd maar wij willen wel echt een huisje of glamping tent o.i.d. op de camping, geen staanplaats. Dat maakt het zoeken via Maps wel wat uitdagender omdat je dan dus ook heel veel campings hebt die alleen staanplaatsen aanbieden.
Ahh ja dan is dat niet ideaal inderdaad. Ik ga eigenlijk altijd met een tent en sta het liefst op campings met zo min mogelijk huisjes enzo haha dus daar heb ik verder geen tips voor!
Hier ook met Google Maps. Ik pin eerst wat leuke plekken in de regio waar ik heen wil en ga dan kijken welke campings er zijn die het meest in de buurt van de pins ligt.
Kost inderdaad wel wat tijd, maar die verzamelwebsitss vind ik ook niet volledig inderdaad. En ik lees gelijk de reviews op google!
Heeft iemand hier een tripje van paar dagen Athene wel eens gecombineerd met nog een paar dagen op een Grieks eiland chillen? Benieuwd naar ervaringen!
Ja ik, wel lang geleden (2010), maar was goed te doen! Vriend studeerde toen in Athene en is ook meerdere weekenden naar de eilanden geweest.
Athene is zeker voor een dag of 3 wel leuk, veel musea als je van de Griekse oudheid houdt.
Vanaf Piraeus gaan veel veerboten naar de Cycladen. Een snelboot is wel aan te raden. Wij gingen met trage boot naar Santorini maar dat was een tocht van ruim 8 uur
. Terug in 4 uur met de sneldienst was een stuk beter te doen.
Ja Andros, vond ik echt een fijn eiland
Wij hebben vanuit Athene dagtripjes gedaan met de boot naar Egina. Daar fietsen gehuurd en aan t water gelegen met een boek, was dikke prima. En einde van de dag weer met de boot terug.
Als je een hotel hebt geboekt min of meer vanwege het zwembad (kinderen die dit fantastisch vinden) en je krijgt kort tevoren het bericht met: ‘helaas is het zwembad gesloten vanwege onderhoud, we hopen op uw begrip.’, wat doe je dan? Ik vind het echt stom en ook dar ze niet uit zichzelf iets van compensatie bieden? Het was op andere fronten crappy beoordeeld en niet heel goedkoop maar dat heb ik vanwege het zwembad voor lief genomen…
En als (kosteloos) annuleren niet meer kan, bellen en vragen of het mogelijk is om het te verschuiven naar een datum wanneer het zwembad wel weer open is? (er even vanuitgaande dat het in NL is en je een ander moment alsnog kunt gaan).
Hoe lang denken jullie dat het duurt om vanaf landen van het vliegtuig (internationale vlucht) met opgehaalde bagage ect bij de arrivalgate te komen op Schiphol? Waar mensen opgewacht kunnen worden zeg maar? Halfuur? Drie kwartier? Of veel langer?
Dat ligt er aan bij welke gate je staat, hoe druk het is, of je bagage als eerste/laatste er uit komt etc. Ik reken meestal wel op 45min tot een uur.
Bedoel je met internationaal buiten Europa?
Scheelt er wel aan wat voor paspoort diegene heeft, een Nederlands paspoort is vaak veel sneller en kan je zelf scannen. Tenzij je met kinderen bent. Duurt vaak 45-60 minuten.
Ik vind het wel altijd lastig inschatten en ben liever te vroeg, dus dan vanaf een half uur. Ik heb even teruggekeken en mijn man kwam een tijdje geleden uit Amerika en toen was hij na 30 minuten al bij de bagage die er toen uit kwam. Maar mijn schoonouders weer 60 minuten.
Oja ik bedoel intercontinentaal
sorry it’s late
Thanks voor de reacties, ga wel uit van 30 dan komt het sowieso wel goed denk ik