Ik was 2 jaar terug 3 weken lang bijna dagelijks op safari, verveelde nooit eigenlijk. Al kon ik echt niet meer zitten daarna😭
Neee joh! je kunt echt makkelijk weken door al die parken denk ik! Moet je ook willen, wat @mette12 ook zegt: je hebt wel echt een stijve kont van al die uren in de auto over de hobbelweggetjes.
Heb het even teruggezocht en wij deden:
Dag 1: Arusha NP
Dag 2: Tangarire NP
Dag 3: rustdag
Dag 4: Lake Natron
Dag 5: Lake manyara NP
Dag 6: Lake Eyasi NP
Dag 7: Rustdag
Dag 8: Serengeti NP
Dag 9: Serengeti NP
Dag 10: Serengeti NP
Dag 11: Ngorongoro Crater
Dag 12: rustdag
En ervoor en erna nog een dag om aan te komen en even te chillen etc.
We hebben ook in de Serengeti gekampeerd en dat was heel vet met 's nachts al die dieren die je hoort
Ja ik heb het laatste deel van je schema! 1 nacht Karatu, 3 nachten in de Serengeti en 1 nacht Ngorongoro. Idd in dat park kamperen, in mooie tented lodges zoveel zin in
Nam jij malaria pillen? En had je last van bijwerkingen? Vind dat wel spannend
Ik heb malariapillen genomen en er helemaal geen bijwerkingen van gehad!
Ja had ik toen wel. Geen bijwerkingen van gehad; wel 1 nacht heel ziek geworden met ijlen etc maar dat was waarschijnlijk van iets verkeerds gegeten (onze lunch was bijv gebraden kippenpoten die dan de hele dag in de hete auto lagen )
Ik ben een aantal jaar geleden geweest en wel malariatabletten genomen, want dat was het advies. Na een paar dagen bijwerkingen gekregen en me gelukkig gerealiseerd dat dat door die tabletten kwam. Acuut mee gestopt toen. Ik was ook nog niet door een mug gestoken toen en is de rest van de reis ook niet gebeurd, geen mug gezien ook.
Ik raak echt nooit meer een malariatablet aan en consequentie is dus dat ik niet meer naar gebieden ga waar dat wel nodig is, maar dat is prima.
Maar goed, de meeste mensen hebben geen last van de bijwerkingen en je bent je bewust van dat er bijwerkingen zijn, zodat je eventuele symptomen kunt plaatsen.
@EllaFitzgerald ’malarone’ allebei?
@Eline_A wil je delen welke bijwerkingen je kreeg? En mocht je zomaar stoppen?
Ik kreeg van malarone (toen ik een jaar of 15 was) heeeele weirde levendige dromen, maar dat was het ook wel.
Ik ben gewoon gestopt op het moment dat ik me realiseerde dat de bijwerkingen door de tabletten kwamen. Risico was dan inderdaad malaria, maar ja, geen mug gezien dus.
Bijwerkingen gingen van heel levendig dromen naar nachtmerries tot me onveilig voelen. Dat laatste vooral 's avonds en 's nachts en daar nodigt de omgeving ook wel enigszins toe uit (was superveilig en dat wist ik ook, maar het is anders dan thuis en donker/geluiden). Dat onveilig voelen werd steeds erger en ging richting angstig zijn. Het gevoel dat er iets op de loer lag en daar continu alert op zijn. Dat is echt niks voor mij; ik fiets 's nachts rustig over een verlaten weg door het bos en dan kan ik rationeel denken ‘hmmm, misschien niet heel verstandig’ maar ik voel niets van onveiligheid of angst daarbij. Dit was dus echt raar. Op een ochtend schoot de gedachte door m’n hoofd dat ik echt mezelf niet was en toen realiseerde ik me dat het die tabletten waren. Thank god dat ik me dat realiseerde, want ik denk dat de volgende stappen hallucinaties en echt psychisch de weg kwijtraken zouden zijn geweest. Ik realiseerde me dit overigens doordat ik dergelijke verhalen over lariam kende. Ik had malarone en daarover was het verhaal dat er geen bijwerkingen zouden zijn. Wel dus. Maar goed, nogmaals: zeldzaam. En dus wel belangrijk om te weten dat die bijwerkingen mogelijk zijn.
Heeft iemand van jullie wel eens een reis via Sawadee gedaan en wat was je ervaring? Wij hebben geen ervaring met groepsreizen, ik ken wel wat mensen die dat gedaan hebben en positief zijn!
Het spreekt ons nu voor komend zomer wel aan, omdat we max 3 weken weg willen (keuze is nog open, maar we kijken nu naar Java en Lombok maar Costa Rica kan ook) en in 3 weken wel veel willen zien en doen. Met zo’n reis is natuurlijk veel al geregeld, en hoeven we daar zelf geen tijd aan kwijt te zijn (in het land zelf) en er zitten ook echt wel vrije dagen bij wat ook fijn is.
Ik heb vorig jaar 3 weken malarone geslikt en geen last gehad. Ik was met familie en niemand van de 6 personen heb ik gehoord over de bijwerkingen.
Ik heb ook nergens last van gehad met malarone. Mijn vriend had één avond (ik denk dat dat de tweede keer was dat 'ie het genomen had) last van misselijkheid, maar dat trok vanzelf weer weg en daarna geen last meer gehad!
Ik heb geen ervaring met Sawadee maar wel met 2x Fox en een waar ik niet op de naam kan komen. Dit was altijd goed geregeld. De bekende plekken worden bezocht, vervoer/entree is top geregeld etc. ik ben zelf niet zo fan van met een groep aan een grote tafel eten of hele dagen met elkaar optrekken. Maar er was altijd een optie om ergens anders te eten of zelf rond te lopen. Je kreeg dan gewoon een tijd van bijv. over 1,5u terug bij de bus. Ik vond het fijn geregeld voor de verre landen/eilanden en gaf een stuk veiligheid voor mezelf aan de andere kant van de wereld.
Ik had ook hele levendige dromen/nachtmerries van die malariatabletten zo erg dat ik midden in de nacht ging praten en m’n zus wakker maakte omdat ik dacht dat we tussen de leeuwen liepen
Heeft iemand tips voor fijne compressiesokken voor in het vliegtuig? Ik slik al heel lang de pil en ga binnenkort een lange vlucht maken dus lijkt me dit keer fijn deze te aan te hebben. Maar ik zie heel veel verschillende dus weet even niet welke goed zijn.
Wij zitten wat krap qua vakantiebudget maar hebben nu te horen gekregen dat we misschien het busje van een een vriend mogen lenen die voor zijn werk naar het buitenland moet, zo chill! Waarschijnlijk gaan we gewoon improviseren, maar mocht iemand tips hebben voor een regio binnen Europa die leuk is met hond voor een tweetal weken, laat maar komen
Ik heb die van Herzog! Ze zijn voor het hardlopen, maar ik gebruik ze op lange vluchten ook omdat mijn linkeronderbeen dan gaat opzetten. Ik vind ze erg fijn en ze zijn van dikkere stof dan die van Stox.
Wij zitten erover te denken om volgend jaar rond deze tijd op vakantie te gaan. We willen graag naar de zon. Ik dacht eerst aan Curacao maar dat vind ik eigenlijk te lang vliegen en duur. We hebben tegen die tijd ook een kind van 2.
Kwam nu toch weer uit op bijvoorbeeld Gran Canaria. Alleen daar zijn we de afgelopen twee jaar al geweest (in de zomer). Ik zag dat Spanje ongeveer rond de 20 graden is en ook wel zonnig.
Ben benieuwd naar eigen ervaringen?
Canarische eilanden js groter dan gran canaria.
In jet spanje topic staan tips.
Naar aanleiding van jouw tip herkende ik de man ofja wat hij aan het doen was toen ik hem spontaan tegenkwam, was zo leuk om een klein uurtje te volgen!
Mocht iemand twijfelen, Wroclaw is erg leuk voor een citytrip! Ik doe nu een 4 steden trip in Polen, maar Wroclaw is mijn favoriet. (Poznan, Bydgoszcz, Szczecin)