Reizen / Vakantie #2

Oehhhh leuk!! Hoe laat zag je hem ongeveer?

1 like

Om 15.39 was hij al aan zijn ronde bezig, en de laatste die hij aanstak was om 16.19. Dit was vandaag 5 januari, ik denk/gok dat het elke week ofzo opschuift qua tijd ivm licht. Hij loopt echt snel en na deze foto die ik plaatste nam hij me vast voor een echte foto samen haha heel vriendelijk zo tussendoor maar zijn ronde doet hij echt vlug. Ik zoek ff op waar ik hem zag voor het eerst. (Swietego Jozefa, hier was hij dus niet begonnen maar al bezig)
In de post waar ik op reageer staat bij welk gebouw hij begint maar dat gebouw heb ik nog niet gevonden, zijn er pas net dus had echt geluk. Het is ook echt koud, dus wil niet met google maps lopen buiten.

3 likes

Echt te leuk! Was er zelf in de zomer en heb hem niet gezien toen helaas. Maar komend weekend gaat een bekende dus ik zal ongeveertijd doorgeven :star_struck::star_struck: thnx!
En heel leuk daar idd

2 likes

Jammer dat je het gemist hebt!
Het mooiste stukje was dit, om 16.13 bij de kerk, als die mensen rond 16.00 om de kerk lopen zullen ze hem zeker zien. Kei veel lantaarns daar rondom. Screenshot van mn video dus niet zo mooi beeld misschien.

9 likes

Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een betaalbare winterzonvakantie voor in februari maar dat is niet zo gemakkelijk :sweat_smile: Egypte lijkt de enige bestemming te zijn waarbij we best veel goede deals vinden, maar daar willen we niet heen (daar was ik nl. nog vorig jaar). Nu denken we over Ras al-Khaimah, in de Verenigde Arabische Emiraten. Maar ik kan er weinig reiservaringen over terugvinden. Iemand daar al eens geweest? Andere tips zijn ook welkom.

1 like

Kaapverdiƫ!

3 likes

Wat voor soort vakantie wil je? Ik was vorig jaar in Ras al-Kaimah en ik vond het okƩ. Ik zat dan ook op Marjan Island, dat is wat meer afgezonderd. Maar als je een auto hebt kan je wel gemakkelijk overal komen.

2 likes

Jaa eens!

Dit is misschien een domme vraag, maar eigenlijk hebben we de wens om voor het eerst met onze kinderen te gaan vliegen, bijv naar Malaga, een weekje in de meivakantie. Mijn dochter van dan 11 jaar wil een keer naar blauwe zee en palmbomen etc. En slapen in een hotel. Maar het is zo vreselijk duur! Al gauw 4000 euro, of voor alleen tickets richting de 2000. Zoek ik gewoon niet goed, of is dit gewoon hoe het de afgelopen jaren is?
(En we willen dit al 3 jaar, door omstandigheden is er iedere voorjaar wel iets waardoor het niet kan, dus ik was nog nooit in de fase gekomen van echt willen boeken) Ik weet dat het een enorm luxeprobleem is!

3 likes

Hoe zoek je naar vakanties? Want ik denk dat het wel een stuk goedkoper kan!

Edit:

• ik zou via Skyscanner even zoeken naar mogelijkheden. Ik zag dat bijvoorbeeld Mallorca al een stuk goedkoper is dan Malaga in de meivakantie.
  • en vakantiediscounter is sowieso altijd een goede om even naar te kijken
2 likes

Tijdens de vakanties zijn de prijzen niet normaal duur, met prijzen die verdubbelen bvb.
Ik zou eens kijken naar andere landen die wat goedkoper zijn en die ook die palmbomen en blauwe zee hebben. De Algarve in Portugal, Sardiniƫ in Italiƫ, Malta, Albaniƫ, Kroatiƫ zou ook nog moeten lukken.
Als je een pakketreis wil, surf eens naar vakantiediscounter en het helpt wel als je flexibele vertrektijden aanklikt. Voor een vlucht kan skyscanner helpen, zie je direct wat het aanbod is per dag of vakantiebestemming.

7 likes

Als je echt wat goedkoper zou willen kan je ook voor een minder populaire bestemming gaan, een land wat ook altijd goedkoper is is Albaniƫ, heeft wel echr prachtige stranden

Inderdaad ook andere eilanden zoals malloeca of sardinie etc
Griekenland kan op de echte poplairste plekken na ook echt goedkoper zijn

Wat ik dan altijd doe is de geernste datum en vertreklocatie is skyscanner gooien en dan de opties bekijken.

Geen idee waar je woont, maar als je dicht bij de grens woont ga dan ook eens daar kijken. Ik heb wel eens 150 pp verschil gehad vanaf charloir of brussel

2 likes

Wij zijn vorig jaar in de meivakantie naar Mallorca geweest met onze dochter van 8 maanden. We waren rond 1700 euro kwijt en dan hadden we zo’n beetje de goedkoopste accommodatie. Maar het is echt een mooi eiland met prachtige zee!

4 likes

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik ga straks eens die websites doorspitten, en me er bij neerleggen dat in de schoolvakanties je geen echte deals kunt scoren. Echt fijn zo snel zo veel input!

Je zou ook naar Turkije kunnen kijken

3 likes

Schoolvakanties zijn bizar duur geworden qua vluchten vind ik… scheelt echt veel met buiten het seizoen. Airbnb met 4 is denk ik wel goedkoper dan bijv een hotel & kun je zelf ook gemakkelijk ontbijt regelen etc.

1 like

Ja vind het echt bizar duur geworden sinds corona. @Bennielava vaak kan je in de eerste of laatste week van de schoolvakantie ietsje goedkoper. De duurste weken zijn eind juli/begin augustus.

Edit: sorry, las over de meivakantie heen. Maar pakketreizen zouden zeker goedkoper kunnen dan 2000 eu pp, bijvoorbeeld Mallorca idd of de Costa del sol.

3 likes

Ik vind dit ook zo duur geworden, zeker door alle kosten die erbij komen. Soms kom je nog duurder dan gewoon naar een hotel te gaan.

8 likes

Ja en al die eisen die erbij komen qua schoonmaak terwijl je ook betaald voor een schoonmaak.

3 likes

We willen graag zon en zwembad, maar ook wel af en toe iets doen, bv. iets bezoeken of gaan wandelen of zo. Over Ras al-Kaimah vind ik tegenstrijdige zaken: sommigen vinden dat er helemaal niets te doen is, anderen spreken over een rijke cultuur en mooie natuur waar je kan wandelen. Hoe heb jij dat ervaren?