Reizen / Vakantie #2

Villa Vennendal in Nunspeet. Loop je zo het het bos in. Niet een super fancy hotel, maar wel heel sfeervol vind ik. Ga er regelmatig even een nachtje naartoe.

Edit:handig aan dit hotel vind ik dat je er vanaf station nunspeet zo naartoe loopt. En je hebt het centrum ook vlakbij.

2 likes

Van der Valk cantharel! Bij Apeldoorn

3 likes

Net in Belgiƫ: hotel Altenbroek. Hele mooie wandelroutes dichtbij! Kamers zijn erg mooi, ontbijt is ook goed. Restaurant zou ik volgende keer wel overslaan denk ik. Eten was lekker maar bediening was erg matig.

2 likes

Hoog Soeren 15 vinden wij een schattig hotel. Je kan er lekker eten en loopt vanaf daar het bos in.
Zie nu dat je alleen gaat, dit hotel is daar wel geschikt voor! Ben hier zelf ook een keer alleen geweest.

2 likes

FF coming through :pray: Ik ga vanavond eens goed kijken, maar ik wil dit vaker doen dus de tips komen vroeg of laat allemaal wel van pas denk ik.

2 likes

Blooming op het randje van Schoorl/Bergen is ook mooi! Dat ligt aan het Noord-Hollands Duinreservaat. Vanaf het hotel wandel je zo het bos in en uiteindelijk ook door naar de kust. Mocht je wel iets van drukte willen opzoeken is Bergen ook echt een gezellig dorp met veel horeca.

–

Ik heb ook een vraag! Mijn vriend en ik zouden in oktober/november graag naar Curacao willen, echter lezen we online dat het daar op dat moment regenseizoen is. Zijn er FF’ers die in die periode wel eens zijn geweest en wat is jullie ervaring hiermee?

1 like

Ja, halverwege oktober geweest toen maar weinig )of geen?) regen gehad als ik het me herinner.

2 likes

Wij zijn afgelopen jaren meerdere keren naar Bonaire geweest in die periode (september, oktober en november). Alleen een keertje in november dat er veel regen was gevallen in de week er voor en toen 1 keertje een bui gehad die vakantie. Alle andere keren nog nooit een bui gehad alleen af en toe wat wolkjes ipv strak blauwe lucht.

1 like

Ik ben in oktober geweest aantal jaren geleden en er was wel regelmatig regen ja. Veel bewolking ook maar wel nog warm. Als je echt lekker wilt zonnen zou ik dus niet deze periode gaan.
Wij hadden elke dag wel flink wat regen. Ook wel droge periodes hoor maar zou zelf niet nog een keer in die tijd gaan

2 likes

Ik ben een paar jaar geleden de laatste 2 weken van november geweest en we hebben ƩƩn keer regen overdag gehad. Er viel wel bijna iedere nacht regen als ik het me goed herinner en soms waren de wegen ergens nat, dus had het daar net geregend. Het zou me niet tegenhouden nog een keer die periode te boeken.
Wat diegene hierboven zegt klopt trouwens wel, er was meer bewolking dan in andere periodes.

1 like

Ah super al deze reacties @Takkie @Wasbeer @lariks @Strawberry :smile:

In verband met ons werk zitten we wel vast aan deze periode en mijn vriend zou Curacao heel graag willen zien. Dus misschien moeten we het maar gewoon proberen. Af en toe een bui vind ik niet zo’n probleem. Ik hoef sowieso niet iedere dag op een strandbedje te liggen, ik wil ook juist graag wat dingen ondernemen. Dus dan is dat misschien al niet zo’n probleem.

Wij zijn er ooit begin oktober geweest en volgens de weer app van de iPhone heeft het continu geregend, maar volgens mij hebben we maar 1x een beetje gemiezer gevoeld. Wel vaak ā€˜s nachts regen idd. Het was alsnog super warm, eigenlijk te warm om veel te doen. :grimacing:

1 like

Ik ben een paar keer in oktober op een van de ABC-eilanden geweest en heb daar idd wel regen gehad, maar nooit een hele dag of elke dag. Het aantal buien overdag zijn in 1-2 weken echt op 1 hand te tellen, dus als je af en toe een (verkoelende!) bui niet erg vindt, dan zou ik lekker gaan.

Haha, ik ben toen zo erg verbrand geweest terwijl ik factor 90 had gesmeerd met middagje zwemmen in zee.

Het was bij ons elk geval bloedheet gewoon elke dag

1 like

In november een keer en toen was er net een orkaan langs de eilanden gegaan, waardoor de zee dagen wild was. Qua regen was er af en toe een stortbui, maar nooit heel lang.

Het regent sowieso nooit de hele dag of uren achter elkaar, wat meer buien misschien maar dat is meestal ā€˜s nachts of bijv in de ochtend. Ik vind het tijdens het regenseizoen wel altijd veel benauwder op het eiland, dus moet je wel rekening mee houden als je dingen gaat ondernemen (bijv Christoffelberg beklimmen). Het koelt ā€˜s nachts ook niet af, dus accommodatie en auto met airco zijn wel aan te raden

Ik ben in verschillende periodes geweest, o.a. ook oktober. We hebben alle keren dat we op Curacao zijn geweest (6x) echt maar 3 of 4 keer regen gehad, en dan is het vaak maar kort en schijnt de zon daarna altijd weer. (wel met wolkjes en wind, maar dat maakt het een perfect klimaat vind ik)

Nu het toch over CuraƧao gaat: hebben jullie nog tips?? Ik ga volgende week. Mooie stranden, leuke (en liefst local) eettentjes? We gaan sowieso een dag naar Klein CuraƧao en verder nog weinig plannen.

Aangezien het hier toch over CuraƧao gaat heb ik ook gelijk een vraag. Volgens AI kan ik Curacao eind september beter overslaan omdat de passaatwind wegvalt en het daardoor een oven is. Is dat echt zo? Of is het wel gewoon te doen qua temperatuur? Wil met peuter gaan dus het schrok me wel een beetje af!

2 likes

curacao is altijd een oven :joy:

1 like