Spanje?
Griekenland? Daar ben ik een paar jaar terug geweest in maart en april, in maart was het nog redelijk wisselvallig maar ik heb volgens mij 3-4x mijn jas aangehad overdag.
Andalusië of Zuid Portugal?
Zuid Spanje is vaak in het voorjaar al heel lekker.
Ah ja daar zijn wij een paar jaar geleden geweest, vonden wij ook heel leuk!!
Ik ben er vorige zomer geweest en had een lijstje gemaakt voor een vriendin! Ik zal hem hier posten:
Stranden:
- Makris Gialos: heel lichtblauw water
- Porto Roma: mooi water, snorkelen en leuk authentiek restaurantje erbij: Niko’s Beach snackbar
- Porto Limnionas: water bij rotsen met heeel helder water
- Porto Roxa: leuk rotsen strand en licht dichtbij Porto Limniosas, kan je combineren
- Banana beach: groot strand met veel bedjes, niet bijzonder mooi verder
- Cameo Island: leuk eilandje om te snorkelen waar je via een brug naartoe kan
- Plakaki: heel mooi water bij rotsen, je moet wel een stuk klimmen over rotsen om er te komen
- Xigia beach en Little Xigia/peraglia ernaast. Hele mooie strandjes!
- Mandrakia beach: heel klein strandje met supermooi water en leuk visrestaurantje ernaast: Mandrakia Taverna
Horeca
- Keri Lighthouse: heeeel mooi uitzicht op rotsen. Moet je wel reserveren eigenlijk.
- Alotino in zakynthos stad: lekker en gezellig restaurantje. Ook reserveren.
- Cubaneros Beachbar in Laganas, daar komt smiddags een dj. Gratis bedjes met kussens erop en veel cocktails.
To do
- Auto huren en mooie strandjes zoeken
- Zelf een privebootje huren bij Caretta Caretta Motorboats voor 90 euro voor een hele dag. Dit was echt suuuuperleuk, moet je echt doen!
- Shipwreck beach en blue caves boottour bij Potamitis Brothers Boat Trips. Gewoon heenrijden en daar een kaartje kopen, de boten gaan heel de dag door voor 20 euro pp.
Heeft iemand tips voor Zuid-Frankrijk of de kust van Frankrijk?
Leuke tips dit, dankjewel!
Ik zou aanraden om ipv een auto 2 scooters te huren, is echt heerlijk om daar rond te touren, heel goed te doen ook zonder ervaring en het is zo klein dat je eigenlijk geen auto nodig hebt!
Wij zijn 2x bij Fréjus geweest, vanuit daar kun je leuke tripjes doen naar steden zoals Cannes, Monaco. Ook kun je makkelijk naar Gorges du Verdon. En je zit in Fréjus aan het strand!
Afgelopen jaar waren we in Sommieres geweest. Niet aan het strand maar de omgeving vonden wij veel mooier! Veel groener.
Eerste hadden we een hotel in Fréjus (van de Valk, echt prachtig en niet super groot!). Toen een camping en in Sommieres ook op de camping.
Ik vind het zuiden van Frankrijk echt heerlijk!
Ik ga dit weekend naar Barcelona! Iemand nog tips voor leuke restaurantjes?
Degene met wie ik ga durft geen scooter te rijden na een scooterongeval, dus het wordt sowieso een auto.
@Nightingale El Pachuco voor de nacho’s. Forumhit met dank aan @FredPaillet
Je hebt al veel tips gehad! Ik vond Cameo Island ook leuk.
Als je in Tsilivi verblijft, ik heb daar meerdere keren heerlijk gegeten bij Menir Taverna!
En in Kampi kun je ook heel mooi eten en zonsondergang kijken. Juist handig om dan wel een auto te hebben! Ik heb toen bij Taverna Panoramo gezeten. Kon er destijds wel niet pinnen dus niet je cash vergeten
O en Agios Nikolaos is ook een leuk strandje met boulevardje. Echt met zo’n helder water, bootjes en een echte Griekse sfeer. Wel beetje uitgestorven maar vind het wel wat hebben:
Shipwreck beach van bovenaf:
En bij Keri Lighthouse is een van mijn beste vriendinnen jaren geleden ten huwelijk gevraagd haha
Zeker een mooi uitzicht!
Ja wat @Dibs zegt. Hele weekend daar nachos eten. Bestel ook de cocktail Malverde. (En ga NIET naar hun tweede locatie La Pachuca. Is minder gezellig, want groot. En geen cocktails.)
De nachos die al genoemd werden bij El Pachuco. Brunch & Cake vond ik qua lunch heel lekker en leuk, Zenith Brunch & Cocktails ook. En ik heb echt lekkere cocktails gedronken bij Bonavida (zowel standaard als specialere cocktails).
Oh en ik vind de Fitbar ook lekker voor acai bowls en smoothies, maar daar kan je niet echt chill zitten dus dan moet je het staand opeten.
Alsur lluria cafe echt beste lunch/brunch die ik daar gehad heb brunch & cake nr 2
Dankje! Zonsondergang kijken bij Kampi lijkt me leuk
Ik wil met mijn vriend een paar dagen naar Belgie (vlaanderen). Maar hij heeft alleen het Janssen vaccin (ergens in aug vorig jaar) gekregen. Ik kan nergens echt duidelijk vinden of dat voldoende is om erheen te gaan en bijv de horeca te mogen bezoeken. Lees wel iets over een corona safe app of iets dergelijks. Is onze corona check app ook goed?
Ik lees online dat de Jansen vaccinatie 9 maanden geldig is.
Vanaf maandag zijn de regels versoepeld en is er geen cst meer nodig voor horeca. Dus maakt niet zoveel meer uit voorlopig denk ik.