Reizen / Vakantie #2

We gaan in mei naar IJsland en willen daar rondreizen. Hebben jullie tips voor dingen die echt de moeite waard zijn, maar niet in ieder lijstje op internet staan? We zijn nog flexibel in dagen en vinden het prima om veel kilometers te maken, dus het mag echt iedere uithoek zijn haha.

1 like

de westfjorden: natuurreservaat Hornstrandir!
maar eerlijk: de toeristische klassiekers zijn prachtig!

2 likes

Je hoeft nog geen booster te hebben voor Spanje toch? Dus dan zou je met je vaccinatiebewijs kunnen (mits je gevaccineerd bent natuurlijk).

Echt alles is prachtig. Wij reden ongeveer 3uur per dag met de auto en dat was ideaal. Had je nog genoeg tijd om rustig wandelingen te doen.

Heb je een PB gestuurd met een kaart waarin mijn route staat

1 like

Wij kijken nu naar Mauritius. Iemand tips voor hotels of de mooiste plek om te verblijven of andere tips?

2 likes

Oh gaaf. Die Riu hotels bij Le Morne lijken me zo nice

2 likes

Hebben mensen tips voor een chill all inclusive resort met chille cocktails en lekker eten? Liefst Griekenland, Spanje of Portugal.

Wij zijn op isla mujeres staande gehouden en ik moest ter plekke geld en rijbewijs afgeven. Als ik dat niet deed moesten we mee naar t bureau en daar zou het nog meer kosten. Ik weigerde dit en werd best fel (kan zeer slecht tegen bedrog) en zei prima om mee te gaan naar t bureau en hield voet bij stuk dat ik helemaal niets zou afstaan en toen dropen ze af :joy::grin:

1 like

Moest iemand nog leuke (eet) adresjes hebben voor Porto en Lissabon, hit me up :blush:
We zijn er de laatste 2 weken van maart

1 like

Ik vond Haifoss echt de mooiste waterval in IJsland! Is geloof ik niet heel bekend en met een gewone auto wat lastiger te bereiken (achteraf hadden we het laatste stuk beter kunnen lopen haha), maar echt zo mooi.

De hike naar Glymur is ook erg leuk, maar wij moesten wel een stuk door het water en dat is in mei misschien nog wel héél koud.

Ik heb 2 keer een whalewatching tour gedaan, in Reykjavik en in HusavĂ­k en die in HusavĂ­k was vele malen leuker, zeker een aanrader!

De wandeling naar Rauðhólar is ook erg leuk en ik geloof wat minder bekend. Is vlakbij Dettifoss, die weer een stuk bekender is.

Qua warmwaterbronnen zou ik eerder naar MĂœvatn gaan dan de Blue Lagoon, een stuk minder toeristisch!

Als je de tijd hebt zeker naar de Westfjords gaan, by far het mooiste gedeelte van IJsland. Látrabjarg is het meest westelijke puntje en daar zit geloof ik ook een klif waar je heel mooi de papegaaiduikers kunt bekijken. Ze vliegen je daar zo’n beetje om de oren haha.

4 likes

Wie weet toevallig uit ervaring een leuk dorpje op een Grieks eiland? Willen graag een weekje in mei/juni met z’n tweeĂ«n, hotel met zwembad, gezellig dorpje met strand dichtbij. Ben benieuwd! Zat nu zelf naar Corfu, Paleokastritsa te kijken.

Ik heb geen tips voor Porto maar voor Lissabon heb ik wel een aantal tips voor je! Goede tijd hebben jullie ook uitgekozen, nog lekker rustig maar een heerlijk zonnetje. Ik ben 2 jaar geleden eind februari geweest. Echt top als je het weer in Nederland even wil ontvluchten!

Time Out market: dit zijn de foodhallen in Lissabon en heb je dus van alles. Ik heb daar oa een heerlijke curry gegeten en ze hebben er goede wijnen.

Zenith: deze zit trouwens ook in Porto! Hier kun je de hele dag brunchen en cocktails dringen. Heerlijk plekje, wel populair dus kan soms druk zijn.

L’éclair: voor heerlijke eclairs. Echt de beste eclairs buiten Frankrijk om die ik ooit heb gehad. Ook goeie koffie hebben ze hier!

Sorbettino: super lekker ijs. En ook veel vegan opties (ook een aanrader, ook als je niet vegan bent).

FarĂšs: is op het eerste oog een beetje een vaag barretje maar super vriendelijk personeel die je ook graag voorzien van goede tips om te doen en heen te gaan in de buurt. Zeker eens proberen: de hummus en de gepofte zoete aardappel. Ook lekkere wijnen.

Nicolau: hier kun je ook de hele dag terecht voor gezonde ontbijt/brunch opties. Deze kreeg ik toen aangeraden via hier. Wel populair dus kan ook druk zijn.

A Obra: heel klein restaurant ergens verstopt in een zijstraatje maar echt een parel. Reserveren in wel aan te raden maar als je wat later op de avond gaat dan is er vaak wel plek. Portugese keuken met moderne twist.

The Mill: wederom ontbijt/lunch/brunch. Zit in een wat rustiger straatje van Lissabon waar je lekker met een boek kunt zitten.

Boa-Bao: Aziatisch/Thais/Vietnamees restaurant. Je kunt binnen zitten maar je kunt ook op het terras zitten op een gezellig pleintje. Zeker proberen: black buns met crispy chicken en de dim sum!

6 likes

Wij willen eind augustus/begin september met vakantie en twijfelen tussen Mexico (Yucatan) en Costa Rica. Het is daar dan wel regenseizoen lees ik. Heeft er iemand ervaring met reizen naar die landen rond die tijd en of het dan qua weer nog wel een beetje te doen is?

Een aantal jaren geleden ben ik in oktober (ook regenseizoen) ruim drie weken naar Mexico (yucatan/quintana too) en Belize geweest. In totaal 2 dagen regen gehad, 1 dag vrijwel de hele dag door regen en de andere dag wat buien maar een groot deel van de dag ook droog. Viel dus enorm mee!

1 like

Porto:

• Do Notre cafĂ© voor ontbijt of lunch
  • Bacalhoeiro (of een van de restaurants aan die kant van de stad, aan het water met uitzicht op het andere deel). Heb daar heerlijke vis gegeten. Een rondleiding in een van de porthuizen is ook leuk als je toch aan die kant bent
  • FĂĄbrica Nortada: een hippe brouwerij met lekkere biertjes
  • Noshi

Lissabon:

• M’arrecreo: lekkerste pizza ooit gegeten
  • Park Rooftop bar
  • A Muralha restaurant :star_struck:
  • de barretjes bij Lx factory
  • Nicolau (wel druk!)
  • Zenith
  • heel veel pastel de nata proberen

Zoveel heerlijk eten daar. Ik heb alleen maar gegeten die vakantie geloof ik, zoveel zin om weer te gaan.

Oh en als je een echt Portugees gerecht wil proberen: de Franceshina. Wel heel heftig: soort tosti met veel vlees, kaas, tomaten/biersaus, mijn vriend heeft het er nog over haha

7 likes

Wij zijn naar chalkidiki geweest vorig jaar. Ik was hoogzwanger toen dus we waren niet ontzettend ondernemend maar we vonden het er wel leuk! Ik begreep wel dat er normaliter veel Engelsen zijn maar die zaten toentertijd in zware lockdown dus het was er vrij rustig

3 likes

Ik vond Nidri (Lefkas)cht super! Strand om de hoek en veel restaurantjes enz, leuk haventje. Wij waren er in mei en toen was het lekker rustig.

En dan een scooter huren en het eiland ontdekken. Het is zoooo mooi. En onderweg kom je langs de leukste plaatsjes

2 likes

In het voorjaar ga ik een week naar Zakynthos. Wat zijn leuke dingen om te doen, mooie stranden om te bezoeken etc?
We gaan ook een auto huren dus kunnen alle kanten op.

1 like

Dit is een ervaring van meer dan 10 jaar geleden maar toen ik daar was hebben we een soort rondvaart om het eiland gedaan met een tourtje (volgens mij toen via TUI gefixt maar geen idee) en dan stopte je steeds ergens en dan kon je even zwemmen, rondkijken en dan ga je weer verder. Heeel veel schildpadden en een soort grot gezien, is me echt bijgebleven.

1 like

Heeft iemand tips voor een zonvakantie begin april in Europa?
Vind het zo lastig in te schatten waar het dan al mooi weer is (in de categorie op het strand/aan het zwembad kunnen liggen). Volgens mij is het dan op veel plekken nog wel echt een kwestie van geluk hebben

2 likes