Reizen / Vakantie #2

Ik ga binnenkort een paar maanden naar Zuid-Amerika! Ga eerst vrienden opzoeken in Brazilie maar verder nog geen plannen, denk dat ik doorreis naar Argentinie en Chili want daar wil ik al heel lang heen. En als ik dan nog geld/zin heb misschien Bolivia/Peru/Ecuador. Hoor graag tips!

Heeft iemand hier tips om je telefoon/documenten op een veilige manier op je lichaam te dragen? Die heuptasjes vallen nogal op en die hoesjes die je met een touwtje om je nek kan dragen zijn volgens mij nog onhandiger, want in Rio staan ze er wel bekend om dat ze die zo van je nek af trekken. Zat nu te kijken naar zo’n hardloopriem, iemand daar ervaring mee?

En wat zijn jullie ervaringen met backpacks? Vind een grote koffer niet super handig maar ik ben vrij klein (1.56) dus dan zou ik echt een kleine backpack moeten nemen, anders val ik echt achterover haha - en als ik naar Argentinie wil moet ik toch ook wel wat winterkleren mee kunnen nemen


5 likes

Die van Kipling, American Tourister vind je vaak via Zalando Lounge.

2 likes

Ik had hetzelfde probleem en ben toen naar de Bever gegaan om backpacks te passen. Heel veel zaten echt niet lekker, maar uiteindelijk kwam ik er een tegen die wat korter en breder was ipv lang en smal. En die is echt top! Was volgens de verkoopster blijkbaar een merk dat de meeste mensen juist niet lekker vonden zitten, maar bij mij zat ie fantastisch. En je kan daar ook van die soort gewichtzakken erin doen om te proberen hoe zwaar het dan wordt. Vond dat echt een fijne winkel voor backpacks!

2 likes

Ik ben 1.53 en heb een backpack waarop stond dat het voor kleinere/smallere mensen is. Het ruggedeelte is ook in hoogte te verstellen. Hij staat bij mij niet eens op de laagste stand. Het is de Nomad Topaz 50 liter.

5 likes

Oh top, zal daar even langsgaan morgen!

2 likes

Bedankt allemaal! @Daelyss ik heb gekeken en nu staat ie volgens mij niet op zalando lounge, even in de gaten houden dan maar!

@Bergson goeie! Mijn vriend heeft ING, ik zelf niet. Maar wie weet kunnen we daar wat mee ja!

@Parasol oehhhh zien er wel goed uit ook! Indd wel duur, maar

Ik vraag me gewoon echt af wat handig is. Ik had er een van de action maar die was na een jaar al kapot. Nu ben ik ook niet mega voorzichtig dus ik wil de schuld ook niet bij de action leggen. Maar ik vraag me af of het het echt waard is om te investeren in een dure. Bijvoorbeeld ook zo een als suitsuit. Ik vind die echt prachtig, maar is het het waard



1 like

Ik vind mijn suitsuits ook geweldig (via ING gekocht toevallig), maar ze zien er niet meer uit door de bagageband en het personeel dat er mee smijt. De eerste paar keren druk zitten poetsen, nu laat ik het maar. :joy:

2 likes

Klinkt als een topvakantie in Wenen! Ik was vorig jaar in augustus 3 dagen in Wenen en toen dacht ik al: hier wil ik eens langer naartoe komen om te chillen. :sweat_smile:

Zou je wat meer kunnen vertellen over wat je daar allemaal gedaan hebt en waar je toen overnacht hebt enz? Ik wil deze vakantie ook doen maar ben bang dat ik te lange tijdsperiodes per dag een beetje verloren ga zijn of zo.

Hoe moeilijk doen ze bij Easyjet als je rugzak (ja heb de echte cheapy tickets) iets groter is dan 45/36/20 cm?

1 like

Klinkt top! Maar is 50 liter niet net te klein als je gaat backpacken?

2 likes

Ik vind backpacks echt overrated als je van plek naar plek reist en niet dagenlang gaat trekken door de jungle, de meeste backpackers komen zelden ergens waar de grond zo onbegaanbaar is dat je je spullen op je rug moet dragen. Ik ben trouwens precies even lang als jij en ik vond het daarom inderdaad extra onpraktisch met zo’n grote backpack.
Ik heb tegenwoordig een soort duffle op wielen en ik vind het echt zoveel praktischer, je kunt bijna overal makkelijk rollen en hoeft niet te tillen, je hoeft je kleine rugzak niet op je buik te dragen op het moment dat je je backpack bij je hebt, je kunt hem gewoon van boven openritsen en hoeft nooit te graven in je rugzak om iets onderop te vinden, je hebt geen banden en touwtjes die overal achter blijven haken.
Mijn duffle had ook nog verborgen rugzakbanden onderop, dus als het moest kon ik hem wel op mijn rug dragen. Dat zit natuurlijk niet zo comfortabel als een echte backpack maar ik gebruikte dat alleen maar voor noodgevallen en korte stukjes. In 6 maanden volgens mij 1x toen ik ergens was waar een modderstroom was en 2x om een hoop trappen op te dragen, dat was het. Oh en wel eens om op een boot te stappen.
Ik heb zoiets:
image
Iedereen heeft natuurlijk een andere voorkeur maar als ik het er met andere backpackers over had was hun grootste argument voor een backpack trouwens dat ze ze zich daarmee ‘een echte backpacker’ en ‘cooler’ voelden.

Als je wel voor een rugzak gaat, neem er dan vooral een die je helemaal open kunt ritsen zoals een koffer, zodat je niet van boven naar onder hoeft te graven in een soort zwart gat.

Mijn paspoort en geld heb ik trouwens in zo’n klein zakje dat je om je nek kunt dragen onder mijn kleding, maar meestal draag ik dat om mijn middel. Dan is het echt verborgen en kan het er ook niet zomaar afgetrokken worden, maar ik hoef er dus tijdens de dag ook niet in om er spullen uit te halen.

Veel plezier op je reis trouwens, klinkt superleuk :smiley:

7 likes

Ik wil graag naar sevilla. Hoeveel dagen is aan te raden om naar te zijn? 4 volle dagen of meer richting 6 volle dagen?

4 likes

Beetje laat, maar misschien heb je er nog iets aan. Wij hebben al vaker met de auto tot aan Ebbsfleet gereden, en dan van daaruit de trein genomen naar Londen. Super handig. Is ongeveer 20 minuutjes trein, en elk kwartier is er een trein. Parkeren kost iets van een 10 pond per dag.

2 likes

Ja denk wel te klein als je met hele tent, gasstel en pannetje bijv gaat, maar ik had het idee dat je bijv wel in bedden gaat slapen, denk dat het met wat dunne en warme kleding, evt slaapzak en extra paar schoenen, verzorging gemakkelijk gaat.
Het is ook dat als ik bijv een tas heb met 75 liter, ja kan wel veel in maar ik kan gewoon niet zoveel dragen haha

1 like

Wij hebben 4 dagen gedaan en dat was echt wel genoeg om alles te zien daar, vind sowieso 4 dagen citytrip altijd wel genoeg haha. Maar als je nog 2 dagen hebt zou ik dat gebruiken om ook de omgeving buiten de stad te bekijken!

4 likes

Dank!
Ik hoorde van vrienden dat ze erna nog met de trein naar Malaga zijn gegaan. Is ook een hele goede optie. Dan klinken 4 dagen sevilla en erna 3 dagen malaga goed.

2 likes

Heb je al een plek gevonden om een auto te huren? Laat maar even weten als je nog aanraders zoekt!

1 like

O m g

Dit is echt fantastisch!!! Mijn vriend heeft er 25.000 punten en mn opa en oma blijkbaar 130.000. Nou dit moet wel lukken omg ik wil ook de grote

7 likes

Haha ja dit scheelt enorm veel haha. Ik heb een grote gele (was de enige kleur toen) en kleine roze. Wil ook nog een tussenmaat roze. :sweat_smile:

4 likes

Ik ben echt helemaal in de war hiervan dit is toch top!!! Volgensmij hebben ze die ene die jij wil nu wel

Edit: grapje is er nie! Alleen de 55 in geel is er

5 likes