Reizen / Vakantie #2

Ik ben alleen op bali geweest 2x. Ik denk dat 3 weken alleen op Bali wel lang is, dus zou dan meerdere eilanden doen (of halverwege ergens anders heen). Ik vind zelf Ubud heel leuk en mooi groen/jungle. De stadjes aan de zee in het zuidwesten (Cangu/Kuta) zijn heel westers (a la smoothie bowls en andere influencer meuk haha) en de zee is daar ook niet heel mooi (zwart strand en veel troep). Je kunt er wel surfen!

Vanaf Bali kun je ook naar de Gili eilanden voor een paar nachtjes. Kleine, tropische eilandjes waar je goed kan snorkelen. Vond de moskeeën en hun gebedsoproep daar wel heftig qua geluid, maar goed dat heb je waarschijnlijk overal in Indonesië als grootste moslimland ter wereld (behalve dan op Bali).

En je kan met de boot naar de Nusa eilanden en die zijn ook erg mooi!

1 like

Waar sluiten jullie meestal een reisverzekering af?

En hebben jullie een doorlopende of korte reisverzekering? Ik betrap mezelf erop dat ik elke keer weer een kortlopende heb via mijn zorgverzekering, maar het voordeliger is om een doorlopende te doen denk ik.

• Doorlopende reisverzekering
  • Kortlopende reisverzekering
  • Ik reis zonder reisverzekering

0 stemmers

1 like

Toevallig laatst voor een vriend mijn reis door java en bali uitgetypt. Dit was drie weken en ik heb erbij gezet waar we verbleven en welke bezienswaardigheden we hebben gezien.

Mijn favorieten zijn Yogyakarta, kawa ijen en de nusa eilanden.

Budget, ik geloof dat wij ong 50 euro pppd kwijt waren voor hotels, eten, activiteiten.

indonesie

Dag 1 Ams-Jakarta
’Primahotel Tangerang
Dag 2 Jakarta - Bandung (met grip (= indonesische über)
Amaroossa Hotel
Dag 3 Bandung (chauffeur)
Kawah Putih (vulkanisch meer)
Cibuni Rengganis Crater (hot springs)
Patenggang Lake
Dag 4 Bandung - Yogyakarta (trein)
Abracadabra hostel
Dag 5 Yogyakarta (chauffeur)
Becici Peak (uitzichtpunt)
Wisata Air Terjun Sri Gethuk (waterval)
Goa Gajah (grot)
Jurang Tembelan Kanigoro (uitzichtpunt)
Dag 6 Yogyakarta (tour)
Borobudur (zonsopkomst) (boeddhistische tempel)
Prambanan (hindoeïstische tempel)
scooter door Yogya
Dag 7 Yogyakarta
Taman Sari (watertempel in Yogya)
Keraton (paleis van Yogya)
Dag 8 Yogyakarta (chauffeur)
Gua Langse
Air Terjun Mudal (waterval)
Ayunan Langit Watu Jaran (uitzichtpunt met schommel)
Dag 9 Yogyakarta - Malang (trein) (tour)
Dag 10 Bromo (vulkaan) (tour)
Dag 11 Ijen (vulkaan) (tour) - Pejarakan (Bali)
House of Hobbit hotel
Dag 12 Pejarakan - Amed (chauffeur)
Bali Yogi hotel
Dag 13 Amed (scooter)
Pantai Jemeluk (snorkelen, vulkanisch zwart strand)
Dag 14 Amed - Ubud (chauffeur)
met vissersbootje de zee op (zonsopkomst)
Ayra Guest House Hotel Ubud
Dag 15 Ubud (scooter)
Tegalalang (rijstvelden)
Dag 16 Ubud - Nusa Lembonan (boot)
Mega Cottages hotel
Dag 17 Nusa Lembongan en Nusa Ceningan (scooter)
Mangrove forest
Yellow Bridge Point
Blue Lagoon Nusa Ceningan
Devil’s Tears Nusa Lembongan
Dag 18 Nusa Lembongan - Kuta (boot)
Grand Pudjawan Hotel
Dag 19 Kuta (chauffeur)
Taman Festival (verlaten pretpark)
Tegenungan Waterfall
Dag 20 Kuta - AMS

4 likes

Ik heb een doorlopende reis- en annuleringsverzekering voor Europa bij ANWB. Voor mijn komende vakantie heb ik dan alleen voor mijn vakantie een verzekering voor Wereld. Ik heb geen idee wat het meest voordelige is (elke keer kortlopend of dit dus) maar vind het prima zo.

2 likes

Wij hebben altijd een doorlopende reisverzekering, nu via de ANWB met nog een annuleringsverzekering erbij (ivm corona). We gaan meestal 4x per jaar op vakantie dus via kortlopend zou het aanzienlijk duurder zijn.

3 likes

Wij hebben een doorlopende, maar we gaan ook vaak last minute nog weg of een paar dagen ergens heen, ik zou sowieso vergeten om dan steeds weer een verzekering af te sluiten.

4 likes

Ik heb een doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij de ANWB. Ik ga een paar keer per jaar op vakantie en ga ook regelmatig weekendjes in Nederland weg, dus ik haal het er makkelijk uit. Spoedzorg heb ik in m’n aanvullende zorgverzekering zitten dus die heb ik apart.

Je kunt via de meeste verzekeraars zo’n testje doen om te kijken wat het meest voordelig voor je is.

1 like

Oh ja, dit was ook zo mooi, die zonsopkomst daar! Borobodur zelf vond ik ook tof, heel indrukwekkend hoe enorm groot dat complex is

2 likes

Nu ik zwanger ben willen we een keer lekker in een all inclusive hotel gaan zitten… Heeft er iemand toevallig een aanrader voor Griekenland?
Wil als ik mij prima voel best wat in de omgeving gaan zien, en anders blijven we bij het hotel lekker aan het zwembad liggen…

1 like

Ik ben op Java en Bali geweest. Die twee eilanden verschillen nogal qua cultuur, vond ik wel heel interessant. Op Java ben ik gestart in Jakarta, daarna naar Bandung, Pangandaran en Yogja. activiteiten en dingen die ik heb gedaan zijn vergelijkbaar met die van @traveljunkie . Daarna naar Nusa Lembongan en Ubud en omgeving. Gili eilanden vond ik wat te ver dus daarom voor Nusa Lembongan gekozen.

Ik vond het wel heel relaxed om af te sluiten of Bali. Die combinatie was heel fijn, maar er zijn zoveel mooie eilanden daar dat er nog wel meer mooie combinaties te maken zijn. Ik zou eens nadenken over wat je graag wilt zien of doen en dan kijken hoe je die dingen kunt combineren. Wil je jungle, tempels bezoeken, vulkaan beklimmen, strand, duiken, surfen etc.

Ik wil heel graag een keer naar Zuid Frankrijk met een vriendin maar heb geen idee wat mooi is en niet al te duur? Zijn Cannes en Nice leuk en hebben ze daar net als populaire gebieden in Italië stranden waar je voor moet betalen?

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met groepsreizen met Djoser of met andere organisaties?

2 likes

Ik reis graag met Joker, Vlaamse organisatie.

1 like

Wist niet zo goed in welk topic dit het beste past dus probeer het hier maar even!

Ik wil graag een koffer kopen, maar geeeen idee waar te beginnen. Liefst eentje die in principe in handbagage mag maar die je kan uitritsen zeg maar. Iemand tips of merken om naar te kijken of juist te vermijden?

Kipling, American Tourister zijn heel goeie koffers. Heb je een groot budget dan is Samsonite super!

2 likes

De kogel is door de kerk, we gaan komende zomer met de auto naar Noord-Frankrijk. Maar waar precies… zat te denken aan omgeving Reims, zodat we bijv ook champagnehuizen kunnen bezoeken. Is dat inderdaad een leuke stad? Of weet iemand een ander leuk plaatsje (en misschien zelfs airbnb/huisje) in Noord-Frankrijk?

2 likes

Ik ben met Riksja naar Namibië en Botswana geweest, reis was uiteindelijk goed geregeld maar vond het contact met de vaste contactpersoon niet geweldig. Maar dat kan ongetwijfeld aan de persoon hebben gelegen.

2 likes

Ik heb geen tips maar de champagnestreek is niet wat mensen in Frankrijk “Le Nord” noemen. Let daar mee op want je gaat een volledig andere richting uit.

4 likes

Oke, goed om te weten! In elk geval willen we ergens vakantie vieren in de bovenkant van Frankrijk omdat we dan niet al te lang hoeven te rijden, haha. Dus alle tips hier zijn welkom!

Ik ben onlangs met school naar de champagnestreek geweest en we hebben Pressoria (interactief museum over champagne) bezocht en dat was wel erg tof, en Maison Mercier, daar heb je ook een tour met audio gids waarbij je in de kelders ook gaat (met een soort treintje :crazy_face:). Vond het allebei aanraders! Van Reims zelf hebben we niet veel gezien dus dara kan ik niet echt iets over zeggen :sweat_smile:

1 like