Reizen / Vakantie #2

Het gele boekje wordt niet in alle landen geaccepteerd, maar je kan via de volgende site je vaccinatiebewijs printen. Die is dan geldig op reis!

2 likes

Dankje!

3 likes

Bij je wensen moet ik direct aan Portugal denken (wandelen, mooie zee, betaalbaar, veilig), maarr dat is natuurlijk wel Europa, en geen eiland. Anders misschien de Azoren, de Kaapverdische eilanden of de Canarische eilanden?

1 like

We gaan volgende maand twee weken naar IJsland en we hebben nu de hele rondreis gepland (de hele ring rond), maar ik vind het zo moeilijk inschatten wat ik moet meenemen allemaal. Ja wandelschoenen en een water- en winddichte jas, maar heb ik veel truien nodig? Of vooral long sleeves? Extra sjaals? Een muts? handschoenen? Het is mei, maar ik heb echt geen idee wat ik kan verwachten van het weer haha. We hebben in ieder geval een auto en zullen ook regelmatig stukken gaan hiken. Ik denk hooguit halve dagen wel.

Niet aan het strand, maar wel aan de rivier

Ja, zeker T-shirts met lange mouwen meenemen als tussenlaagje of als eindlaag als je geluk hebt met het weer. Ook een fleece, handschoenen, sjaal, hoofdband, muts,…
Het kan allemaal heel erg van pas komen.

Ik ben naar IJsland geweest in juli 2020 en het was toen meestal 12°C met flinke wind. Dan heb je laagjes en lichte winteraccescoires nodig.
Het was echt frisjes! Mooi, maar altijd aan de koude kant.

Het was er 1 dag ‘warm’: 16°C, zon en geen wind toen ik in Reyckjavik was en naar huis ging.

2 likes

Ja dit is echt het lastige aan IJsland, 4 seizoenen in een dag. Je kan van een zonnetje zo binnen een kwartier de sneeuw in rijden. Ik zou wel handschoenen en sjaal meenemen. En verder laagjes! Ik had steeds een thermo longsleeve, dan een flanel overhemd en dan kon ik er afhankelijk van het weer nog een trui over aan.

Edit: en vergeet je bikini niet voor de hotsprings!

2 likes

Ik zou voor laagjes gaan, dus wat shirts met korte en lange mouw, vest, winddichte jas, muts en genoeg droge sokken voor als het veel regent. Ik was er in augustus en heb zo’n beetje alles wel nodig gehad haha.

1 like

Valencia zijn we al geweest en vonden we inderdaad erg leuk! Maar ik ben meer op zoek naar een chill hotel met zwembad, vlakbij het strand en een klein stadje in de buurt. Ik heb het idee dat je in de steden wat kleinere hotel hebt en soms wel met een klein zwembad maar wil toch iets meer resort denk ik (geen all inclusive haha)

1 like

ik vind de heattech van uniqlo echt ideaal, en betaalbaar (vind die met katoen in de mix het fijnst)

ik ben overigens niet op ijsland geweest maar wel op de faeroer, vergelijkbaar klimaat, en ik vond het qua kleding eigenlijk helemaal niet moeilijk, zolang je maar regendichte jas/broek en genoeg sokken meeneemt zit je al snel goed - in mei wordt het echt niet extreem koud meer

zou eerder aanraden om te investeren in een comfortabele rugzak/thermosfles voor dranken, en snacks haha, dat gaf mij uiteindelijk meer plezier

1 like

Behalve de obvious ones (Rome, Florence) klinkt Bologna wel passend voor je. Leuk om een paar dagen door te brengen en je kan er overal heerlijk eten.

2 likes

Inderdaad Bologna ! En vanuit daar kan je met de trein gemakkelijk naar bijv Florence of Pisa.

3 likes

Ik ga als het goed is een lang weekend naar Venetië en ik probeer er achter te komen wat een goede wijk is om te verblijven. Heeft iemand tips?

Ik vond het heel leuk om op het Lido di Venezia te verblijven

2 likes

Ik zat ik hotel rialto en had een kamer met uitzicht op de brug. Dat vond ik echt zo’n goede plek om vanuit daar heel Venetië te verkennen en af en toe even te kunnen chillen en omkleden op de kamer :heart_eyes: en elke ochtend ontbijt buiten met uitzicht op de brug terwijl de stad opstart :ok_hand: mega aanrader!! Ik zou in ieder geval vermijden om een hotel op een van de omringende eilandjes te boeken (hoewel vaak goedkoper) omdat je dan toch wel even moet reizen voordat je in het centrum bent

4 likes

Wij gaan volgende week een weekendje naar Winterberg. Iemand nog tips? We willen er sowieso gaan wandelen. Is Winterberg zelf ook leuk om door heen te struinen of een terrasje te pakken?

Voor een middagje vond ik winterberg wel leuk, winkeltjes dan.
Terrasjes zijn er ook wel.
Als t mooi weer is, is de panoramabrug leuk, kun je heel ver kijken.

2 likes

Goed nieuws! Hoop dat die trend zich doorzet

13 likes

Ik ben op Java, Bali en Lombok geweest. Op Java vond ik Kawah Ijen echt een mega aanrader, onvergetelijke ervaring. Yogya is ook mooi. Jakarta zou ik skippen. Bali is heel mooi, maar toeristisch. Daardoor wel heel toegankelijk. Bij Lembongan kun je supermooi snorkelen (en duiken, maar dat heb ik zelf niet gedaan). Bij de Gili’s ook (daar heb ik gezwommen met een zeeschildpad :smiling_face_with_three_hearts:, gewoon vanaf het strand het water ingegaan met mn snorkel en daar was hij ineens). Wel ook toeristisch trouwens. Lombok vond ik heel fijn, stuk minder toeristisch dan Bali. Ik heb ook nog steeds spijt dat ik de paar dagen tour vanaf Lombok naar Komodo niet heb gedaan.

3 likes

Ik hou van Indonesië :heart_eyes: Ik ben op Sumatra, Java, Bali en Kalimantan geweest. Afhankelijk van waar je interesse naar uit gaat kan je voor 1 of meer eilanden kiezen. Op Sumatra en Kalimantan heb ik jungle tochten gemaakt en Orang oetans gezien, ontzettend mooie ervaring. Op Java van Jakarta naar het oosten gereisd. (Jakarta, Bandung, Yogja, Solo, Semarang, Kediri, Malang) Jakarta was tegen verwachting in heel leuk en rijk aan geschiedenis. Vanuit Malang richting de Bromo vulkaan geweest, echt een aanrader. Op Bali in Amed gedoken (mijn vriend dan, ik duik niet ivm oorproblemen) en de vakantie ontspannen afgesloten in Legian. Maar ook het noorden (lovina beach) is mooi om te bezoeken.