Reizen / Vakantie #2

Wat leuk! Ik woon in de buurt van Göteborg en vind de westkust hier erg mooi. Leuke plaatsjes zijn Fjällbacka, Smögen, Marstrand en ik ga ook graag naar Käringön. Dat is een eilandje waar je alleen met de boot kan komen, maar misschien is er in september niet meer zoveel te doen.

Nog een aanrader is om pizza te eten bij Lilla Napoli, in Falkenberg (de beste pizza in Zweden). Hier moet je wel vantevoren je deeg/aantal pizza’s boeken op de website.

In Göteborg zelf vind ik Haga en Magasingatan leuk! Voor nog meer tips in Göteborg kan ik dit instagram account aanraden: Login • Instagram

3 likes

Afgelopen week een hele leuke citytrip in Rome gehad en echt heel veel mooie dingen gezien. Ik merkte alleen wel dat qua horeca Rome echt de Parijs van Italië is. Best wel veel te maken gehad met chagrijnig personeel. Ik snap het opzicht wel door de immense drukte en soms gebrekkig Engels, maar ik zou voor Italië de volgende keer wel weer een chille kustplaats kiezen of naar een eiland gaan.

1 like

Zo herkenbaar wat je zegt! Terwijl de Italianen in andere wat minder toeristische steden echt veel leuker zijn.

3 likes

Precies mijn favoriete vakanties waren altijd naar Elba en nu ben ik na jaren weer naar Italië gegaan en dit viel dus toch wat tegen.

Ik vind overigens dat een toeristische hoofdstad eigenlijk niet een excuus is om je onbeschoft tegen toeristen te gedragen. Ik ben de afgelopen jaren ook in London, Berlijn en Wenen geweest en alleen maar positieve ervaren. Maja tsja soms ook gewoon pech natuurlijk :grimacing:

1 like

Melbourne was in juli/augustus toen ik er was best wel koud! Als in: 8 graden/winterjasweer haha. Maar het weer verandert daar snel en is sowieso heel wisselvallig dus kan ook snel anders zijn.

Great barrier reef is bij Cairns dus dat is een heeel stuk noordelijker en ik denk dus eigenlijk year-round wel lekker warm.

2 likes

Nee, ga van de zomer! Dus als je nog tips hebt :smiley:?

Dan heb je geluk gehad denk ik, bij veel plekken vind ik ze zo onoplettend en niet servicegericht… Zit vooral in restaurants echt vaak met een leeg glas te proberen aandacht te krijgen

Zo zie je maar weer het blijft toch een momentopname altijd :sweat_smile:

Wel grappig trouwens dat je hier in Nederland nauwelijks last van hebt, want hier wordt zovaak gevraagd of je nog wat drinken wilt :joy:

Ja, in NL is het dan vaak weer het andere uiterste, dat ze al naast je slaan terwijl je glas nog niet eens leeg is :smile:

Oké ik kom er dus achter dat je Arles en Alès hebt en nu weet ik het niet meer. :crazy_face:

Wel mooie herinneringen aan de route naar het zuiden, vooral als je via Orange rijdt.
En tussen Arles en Nîmes staat de Pont du Gard
Nîmes, mooie oude stad
Uzes, een klein dorp met smalle straatjes en familierestaurantjes
Avignon, met de brug van Avignon (ook een boek met deze titel) en het pauspaleis
En in de Cèze kan je geweldig zwemmen, echt prachtig. Bij Mejanne le Clap is een salamandergrot.

Maar goed, ik weet alleen dingen van de omgeving. Hopelijk heb je er iets aan.

2 likes

Wij gaan vrijdag 11:00u vliegen naar NYC en ik ben echt zenuwachtig voor de drukte op Schiphol. Als onze planning goed loopt (vriend moet nog werken) kunnen we precies drie uur van tevoren op het vliegveld zijn.

6 likes

J ik vond dat ook wel: ik ben er in juni echt weggegaan ivm de kou (winterjas), en ben toen naar “het lekkere weer” gereden. Vanaf Byron Bay was het goed te doen en alles daarboven was gewoon lekker zomerweer.

Sydney/blue mountains is natuurlijk wel gewoon heel leuk, ondanks datbhet daar wat frisser is.

En Uluru idd doen! Daar is het sowieso warm in juni.

1 like

Misschien mogelijk voor je vriend om iets eerder te stoppen op het werk? Ik vloog maandag vanaf Schiphol en heb zo’n 3u echt alleen maar in de rij gestaan. Mijn vlucht had gelukkig vertraging, anders had ik hem gemist. Maar goed, misschien was dat de drukte van de staking nog.

1 like

Ben ook op Schiphol en vind het nu al best druk eigenlijk​:no_mouth::no_mouth::no_mouth:

Ik vlieg maandag (alleen ook sinds heel lang weer) en ik vind dit ook enorm spannend… misschien dat deze info je helpt om het wat beter in te schatten? Schiphol | Hoe drukt wordt het in de meivakantie

Fijne vakantie alvast!

2 likes

Ik vloog een week voor de staking via schiphol en toen hadden we aan 2 uur ruim genoeg (met transavia). Duurde ongeveer een uur om in te checken + douane + naar gate lopen. Maar als je met KLM vliegt zal het denk ik drukker zijn

1 like

Aankomende vrijdag wordt het weer best druk. Ik zou proberen iets eerder te gaan.

Ik zou ook kijken of je toch wat eerder kunt gaan. Ik hoor van mensen dat ze er 3,5 uur over gedaan hebben. Uiteindelijk zaten ze zelf net op tijd in het vliegtuig, maar had die vertraging omdat er 100 mensen nog wel ergens in de rij stonden.

Succes en veel plezier alvast!

Ik zou het er ook zeker niet op gokken, heb op tiktok filmpjes gezien van mensen die deze week bijna 5 uur in de rijs stonden

Heeft iemand een leuke fijne tip voor een hotel op Zakyntos?

3 likes

Ik tag even @Oprah omdat ik weet dat jij met een jong kindje op vakantie bent gegaan, maar misschien is er nog iemand anders die ervaringen/tips heeft; ik wil met een kind van 1,5 op vakantie en zit te denken aan een all-inclusive hotel. Ben ik überhaupt nog nooit geweest, dus geen idee of dat wat is, maar lijkt me met een kind wel makkelijk. Gewoon het vliegtuig pakken en je zit daar de hele week goed. Maar is dat een beetje leuk? Zit je dan niet de hele dag bij het zwembad en is je kind dat na 2 dagen misschien zat of al helemaal verbrand? :sweat_smile: Voor de animatie is m’n kindje nog te jong, dus we zullen toch veel met elkaar zijn.
En heeft iemand tips voor een leuk kindvriendelijk all-inclusive resort? Mag overal in Europa zijn!

2 likes