Reizen / Vakantie #2

O mijn god echt 4,5u gewacht op Schiphol :sob: met een sprint naar de gate gegaan en echt net aan gehaald man man man

7 likes

Had je een internationale vlucht of gewoon binnen Europa? Gelukkig heb je je vlucht alsnog gehaald!

Ik krijg echt hartkloppingen van al die berichten en filmpjes enzo. Fijn dat je het gehaald hebt!! Fijne vakantie :hugs:

3 likes

ik vlieg vandaag en ik houd ook echt mn hart vast. 4 uur in de rij met 33 graden. echt gekkenwerk, waarom gaan we uberhaupt.

Ik zou naar een reisbureau gaan.

2 likes

Oh ik kijk ook al op TUI etc maar volgens mij zijn het geen super gekke wensen dus kan me goed voorstellen dat iemand een tip heeft!

Normaal gaan wij kamperen, backpacken of rondreizen en niet lang op 1 plek zitten. Vandaar dat ik 't wat lastig vind om zelf zo snel iets uit mijn mouw te schudden, nooit eerder naar gezocht.

1 like

Binnen Europa! We moesten alleen al 1,5u wachten op het inleveren van de ruimbagage, die balie was nog lang niet open. Als je die niet hebt scheelt dat iig al

1 like

Heeft iemand toevallig de afgelopen tijd gevlogen via Düsseldorf? Wij vliegen vrijdag en ik word erg zenuwachtig van alle verhalen

Ik ging vroeger altijd met mijn ouders naar Nerja en dan altijd San Juan de Capistrano appartementen. Vond ik altijd erg leuk en mijn ouders gaan er nog steeds jaarlijks heen. Nerja is echt een heel leuk plaatsje.

Volgensmij voldoet dat aan vrijwel alle eisen. Het is Zuid-Spanje dus niet extreem ver vliegen, er zit een zwembad bij, je kunt vrij makkelijk naar het stadje (Nerja) om te gaan eten, daar zit ook het strand. Enige nadeel is wel de appartementen een beetje op een berg liggen dus je kunt terug vaak niet lopen (bus of taxi) en een huurauto is wel chill opzich, maar wij deden dat zeker niet elk jaar. Alleen als we bijvoorbeeld een dagje naar Granada of Malaga wilde gaan.

2 likes

Mallorca, Peguara misschien?

1 like

Op de website kun je de wachttijden checken. Wij vliegen begin aug via Dusseldorf.

1 like

Ja ik zag het, maar die kunnen alleen aangeven of het 5-10 min, 10-15 min, 15-20 min of >20 min is. Dus >20 kan van alles zijn, geeft daardoor niet echt een heel duidelijk beeld vind ik

2 likes

Dank je wel voor je reactie! Fijne vakantie!

2 likes
  • Valencia
  • Een Grieks eiland (corfu, Mykonos)
  • Dubrovnik en/of Kotor
  • misschien ook wat niet-vliegen opties? :leaves: Eind september is het weer in bijvoorbeeld (zuid-)Frankrijk of Noord-Italië ook heel goed. Marseille, de meren in noord Italië.
3 likes

Ik zou niet eind september naar Corfu @Feather, dat staat wel bekend om z’n wisselende weersomstandigheden en al helemaal eind september kun je het echt slecht treffen.
Iets verder dan 3 uur vliegen (3 uur 20/30 minuten ongeveer denk ik) zit je op Kos of Rhodos, Kreta eventueel. Volgens mij zijn dat toch wel de Griekse eilanden met meer garantie op mooi weer eind september.

5 likes

In het algemeen vind ik last-minutes voor de zomervakanties nog steeds duur. Maar ik kijk wel altijd op vakantiepiraten of bebsy en geef mijn gewenste vertrekdata door. Als je met de trein ergens heen wil, dan zou ik eerst starten met de zoektocht van een huisje en zien wat je als maximum wil uitgeven.
In september vorig jaar ben ik een weekje naar de Elzas gegaan met vrienden en toen betaalden we 100 euro per persoon voor verblijf voor die 7 nachten, augustus was veel duurder.

1 like

Wij eind augustus, ben heel benieuwd hoe het bij jou is dan!

1 like

Bedankt voor alle suggesties, zit zeker iok wat tussen waar ik zelf nog niet aan had gedacht @lisaanna @sia @gjirokaster @brum

Afgelopen 2.5 jaar zijn we voornamelijk met de trein op vakantie geweest en kan dat echt heel erg aanraden! Zeker Noord Italie, super goed bereikbaar en mooie treinrit. Zie de trein wel wat minder zitten zo ver in de zwangerschap omdat het toch weer relatief lange reizen zijn, en we hebben geen auto dus 't wordt nu toch een keer weer vliegen.

1 like

Als je via Schiphol vliegt; je kan beter voor de aangegeven 4 uur komen als je nog moet inchecken/bagage af moet geven. Wij mogen pas over een halfuur komen eigenlijk maar er staat nu al een lange rij bij de check in en ben blij dat ik er in sta. Als je netjes de 4 uur van te voren er bent sta je achteraan de rij.

Wss omdat iedereen dat doet…

7 likes