Mallorca, Peguara misschien?
Op de website kun je de wachttijden checken. Wij vliegen begin aug via Dusseldorf.
Ja ik zag het, maar die kunnen alleen aangeven of het 5-10 min, 10-15 min, 15-20 min of >20 min is. Dus >20 kan van alles zijn, geeft daardoor niet echt een heel duidelijk beeld vind ik
Dank je wel voor je reactie! Fijne vakantie!
- Valencia
- Een Grieks eiland (corfu, Mykonos)
- Dubrovnik en/of Kotor
- misschien ook wat niet-vliegen opties?
Eind september is het weer in bijvoorbeeld (zuid-)Frankrijk of Noord-Italië ook heel goed. Marseille, de meren in noord Italië.
Ik zou niet eind september naar Corfu @Feather, dat staat wel bekend om zân wisselende weersomstandigheden en al helemaal eind september kun je het echt slecht treffen.
Iets verder dan 3 uur vliegen (3 uur 20/30 minuten ongeveer denk ik) zit je op Kos of Rhodos, Kreta eventueel. Volgens mij zijn dat toch wel de Griekse eilanden met meer garantie op mooi weer eind september.
In het algemeen vind ik last-minutes voor de zomervakanties nog steeds duur. Maar ik kijk wel altijd op vakantiepiraten of bebsy en geef mijn gewenste vertrekdata door. Als je met de trein ergens heen wil, dan zou ik eerst starten met de zoektocht van een huisje en zien wat je als maximum wil uitgeven.
In september vorig jaar ben ik een weekje naar de Elzas gegaan met vrienden en toen betaalden we 100 euro per persoon voor verblijf voor die 7 nachten, augustus was veel duurder.
Wij eind augustus, ben heel benieuwd hoe het bij jou is dan!
Bedankt voor alle suggesties, zit zeker iok wat tussen waar ik zelf nog niet aan had gedacht @lisaanna @sia @gjirokaster @brum
Afgelopen 2.5 jaar zijn we voornamelijk met de trein op vakantie geweest en kan dat echt heel erg aanraden! Zeker Noord Italie, super goed bereikbaar en mooie treinrit. Zie de trein wel wat minder zitten zo ver in de zwangerschap omdat het toch weer relatief lange reizen zijn, en we hebben geen auto dus 't wordt nu toch een keer weer vliegen.
Als je via Schiphol vliegt; je kan beter voor de aangegeven 4 uur komen als je nog moet inchecken/bagage af moet geven. Wij mogen pas over een halfuur komen eigenlijk maar er staat nu al een lange rij bij de check in en ben blij dat ik er in sta. Als je netjes de 4 uur van te voren er bent sta je achteraan de rij.
Wss omdat iedereen dat doetâŠ
Ja tuurlijk, maar daarom zeg ik het, want stom als je de enige bent die het niet doet en je dan je vlucht mist :â).
Ja vicieuze cirkel is het zo! Ik twijfel of ik dan ook eerder moet gaan. Maar zou ook denken dat als ik er 4 uur van tevoren ben en als na 3 uur de security nog steeds niet in zicht is, ik dan gewoon vraag om de rij te skippen?
In Dusseldorf kun je de avond vtv je bagage afgeven als je voor een bepaalde tijd vliegt zag ik op de insta van Julia Mekkes. Voor een gering bedrag per koffer.
Zelf zou ik niet eerder dan 4 uur in de security rij gaan staan omdat je dan evt voor eerdere vluchten bent en ik dat niet zou doen. Of je dan een rij kan skippen weet ik niet? Las dat ze soms wel mensen voor laten die echt bijna hun vlucht missen maar geen idee hoe en wat? Wat ik nu zie valt de security mee geloof ik maargoed dat kan over een uur weer anders zijn en verschilt per hal, dag en tijdstip natuurlijk.
Dit wilde een vriendin van mij ook. Dat ging niet door. Toen heeft ze haar vlucht gemist, terwijl ze al 4 uur stond te wachten (omdat de ze aangeven niet langer dan 4 uur vtv er zijn).
Eindstand: ze kon weer naar huis vertrekken
Is schiphol ook zo erg met alleen handbagage? Ik reis met austrian airlines en ben al ingecheckt, dus dan ik direct naar security lijkt me toch? Vlieg deze week âs avonds dus ben heel benieuwd wat ik ga aantreffenâŠ
De wachtrijen zijn juist voor security zo lang. Daar moet iedereen doorheen, met of zonder ingecheckte bagage.
Oh dit was niet zo duidelijk misschien maar ik bedoel dus 4 uur van tevoren op Schiphol zijn en eerst mijn incheck bagage afgeven, waarna ik dan in de security ga staan (wat dus minder dan 4 uur van tevoren is). Maar wat @anon22550354 dan weer zegt komt niet overeen met wat ik overal hoor? Wanneer was dit dan? Ik dacht dat ze juist mensen die al snel een vlucht hebben, voorrang krijgen nuâŠ
Hoe streng is Vueling met de âunderseatâ handbagage? Dit mag namelijk slechts 40x20x30 cm zijn en dat is dus letterlijk een linnen tasje?
Zou ik ook een (linnen) tasje van 45x45x30 cm kunnen proberen of moet ik dan gaan bijbetalen? Ik heb ook incheck bagage maar vanwege alle drama wil ik genoeg kleding en mân toilettas in mân handbagage meenemen.