Iemand tips voor Valencia? Mooie plekken, leuke activiteiten, eettentjes, uitgaan etc?
Sowieso fietsen huren en fietstour bij Verrassend Valencia is ook erg leuk. Russafa vond ik de leukste wijk, maar rondje door Benimaclet en El Carmen is ook leuk.
En qua leuke eettentjes:
- Voltereta (Bali, maar dan in Valencia haha. Beetje Aziatische tapas en ook gewoon hele leuke inrichting)
- Café ArtySana (ontbijt en lunch)
- MAUI Russafa (tapas)
- Mercabanyal (soort openlucht markthal/permanent food festival)
En veel plezier! Mega leuke stad is het, het is zelfs m’n reserve optie voor als Berlijn niet doorgaat haha
Ik vlieg vandaag via Eindhoven en was op het ergste voorbereid, maar het is totaal niet druk vandaag? Nergens echt in de rij hoeven staan. Het kan dus wel gewoon goed gaan!
Pasta eten bij Lambrusqueria! Echt mijn favoriet, raad het iedereen (te pas en te on pas haha) aan.
En als je zin hebt in een flink stuk fietsen langs het strand, bijna aan de rand van Valencia, lunchen bij La Más Bonita.
Nou even een positief schiphol bericht: ik was letterlijk in 30 min van de trein door de security hahaha alle stress voor niks dus. Dit was terminal 3. Hoorde een schiphol-medewerker zeggen dat het gewoon heel erg scheelt per dag en dat eerder vandaag het wel 1,5 uur duurde om er doorheen te komen.
Ik ben in mei geweest voor 2 weken! En maar een deel gezien (Fetiyhe). Wel echt práchtig. Kan het enorm aanraden. Turkse mensen zijn zo gastvrij, de natuur en de stranden zijn zo mooi en het eten is heerlijk.
T3 scheelt ook! Maar mooi bericht, fijne vakans🥳
ik ga binnenkort verhuizen naar arctisch gebied en heb echt geeeen idee in hoeverre ik moet investeren in fatsoenlijke winterkleding (vooral een jas), dus als iemand tips heeft voor zaken/merken/producten met een goede prijs/kwaliteit verhouding pls let me know haha
Nog een vliegtip. Ik vloog zondag met KLM naar de VS via vertrekhal 2. Daar aangekomen stond er al een heeeele lange rij voor de bagage/incheck. Toen aan een medewerker gevraagd of dat inderdaad de goede rij voor ons was. Zei die medewerker dat die rij alleen voor priority was. Voor niet-priority moest je naar vertrekhal 3 en van daaruit ging er een rij binnendoor naar vertrekhal 2. Stond totaal niet duidelijk aangegeven, als wij het niet gevraagd hadden waren we gewoon in de verkeerde rij aangesloten en er bij de balie pas achter gekomen dat we in de rij verkeerde rij stonden. Mensen achter ons in de rij was dat overkomen en die zijn gewoon teruggestuurd naar de goede rij…
Kortom, vraag even bij medewerkers na of je wel echt in de juiste rij staat.
ik wil graag in augustus een weekend naar het como meer, heeft iemand tips? hotels, waar moet je echt gaan eten etc. ik ben alleen bekend aan het gardameer dus richting como is helemaal nieuw voor mij haha
Ik heb geen keycords gezien, maar mijn schoonouders vlogen donderdag heel vroeg (06:00) en waren in 3 kwartier overal doorheen en ik zelf om 08:30 en voor ons was het een uur. Dus dat was prima!
Hier ook geen groene keycords gezien maar bij ons een paar dagen geleden viel security ook erg mee. Vooral incheckbalie duurde lang.
Bij ons werd trouwens wel langs de rij gevraagd bij security of er mensen een vlucht binnen 30 minuten moesten halen. Dit was afgelopen dinsdag.
Ik ben nu kamperen en het is echt koud en nat (zonder dat het heeft geregend). Voorheen kampeerde ik alleen in hete gebieden dus ik ben niet echt goed voorbereid. Wat kan ik halen om de nacht comfortabel te maken? Ik heb nu geen oog dichtgedaan vanwege de kou en opwarmen lukt me maar moeilijk, daarom dacht ik eraan een kruik te halen. Wat zijn nog meer goede tips?
Ik deed meestal nog een plaid of deken op mijn matje en dan daar op liggen met slaapzak. Dan had ik ook minder last van optrekkende kou. Fleece dekens ofzo kun je op heel veel plekken wel kopen, dan heb je net een extra isolatielaag.
Of juist een extra laag onder je matje, bijvoorbeeld een yoga mat/sport mat of zelfs een opblaas luchtbed voor in het zwembad.
Eten bij A nossa casa! Klein restaurant, heerlijk eten voor een goede prijs. Wel reserveren van tevoren (bellen of even langs lopen).
By the Wine is een leuke wijnbar, kun je ook eten.
Bij Boa-bao Kun je lekker Aziatisch eten. Je kunt er niet reserveren, dus op tijd langs gaan of in de rij wachten.
Edit: neem goede sneakers mee!
Mijn luchtbed is juist best wel hoog, is dat dan nadelig of bedoel je iets anders met een dik luchtbed?
Slapen met een muts op zou warmer moeten zijn, zodat je minder warmte langs daar verliest. En ik heb altijd gehoord dat je je niet te warm moet aankleden in je slaapzak, maar dat voelt zo contradictorisch.
@Twijfelaar jaaaaa een isolatie deken werkt ook heel goed inderdaad! Die was ik vergeten, maar dat namen mijn schoonouders altijd mee met kamperen en dat heeft ook wel eens geholpen bij koude nachten (icm de extra dekens enzo haha).
Ahh heb met je te doen, wakker liggen van de kou is echt zo kut! Na alle goede tips die al gegeven zijn wil ik het belang van een goede slaapzak nog benadrukken. Misschien heb je de optie om een andere te kopen, één met dons erin (of misschien is er een diervriendelijker alternatief maar dat weet ik niet). En een slaapzakliner kan ook nog helpen. Maar als je een dik luchtbed hebt zal dat ook wel een deel van het probleem zijn idd.