Ik heb geen keycords gezien, maar mijn schoonouders vlogen donderdag heel vroeg (06:00) en waren in 3 kwartier overal doorheen en ik zelf om 08:30 en voor ons was het een uur. Dus dat was prima!
Hier ook geen groene keycords gezien maar bij ons een paar dagen geleden viel security ook erg mee. Vooral incheckbalie duurde lang.
Bij ons werd trouwens wel langs de rij gevraagd bij security of er mensen een vlucht binnen 30 minuten moesten halen. Dit was afgelopen dinsdag.
Ik ben nu kamperen en het is echt koud en nat (zonder dat het heeft geregend). Voorheen kampeerde ik alleen in hete gebieden dus ik ben niet echt goed voorbereid. Wat kan ik halen om de nacht comfortabel te maken? Ik heb nu geen oog dichtgedaan vanwege de kou en opwarmen lukt me maar moeilijk, daarom dacht ik eraan een kruik te halen. Wat zijn nog meer goede tips?
Ik deed meestal nog een plaid of deken op mijn matje en dan daar op liggen met slaapzak. Dan had ik ook minder last van optrekkende kou. Fleece dekens ofzo kun je op heel veel plekken wel kopen, dan heb je net een extra isolatielaag.
Of juist een extra laag onder je matje, bijvoorbeeld een yoga mat/sport mat of zelfs een opblaas luchtbed voor in het zwembad.
Eten bij A nossa casa! Klein restaurant, heerlijk eten voor een goede prijs. Wel reserveren van tevoren (bellen of even langs lopen).
By the Wine is een leuke wijnbar, kun je ook eten.
Bij Boa-bao Kun je lekker Aziatisch eten. Je kunt er niet reserveren, dus op tijd langs gaan of in de rij wachten.
Edit: neem goede sneakers mee!
Mijn luchtbed is juist best wel hoog, is dat dan nadelig of bedoel je iets anders met een dik luchtbed?
Slapen met een muts op zou warmer moeten zijn, zodat je minder warmte langs daar verliest. En ik heb altijd gehoord dat je je niet te warm moet aankleden in je slaapzak, maar dat voelt zo contradictorisch.
@Twijfelaar jaaaaa een isolatie deken werkt ook heel goed inderdaad! Die was ik vergeten, maar dat namen mijn schoonouders altijd mee met kamperen en dat heeft ook wel eens geholpen bij koude nachten (icm de extra dekens enzo haha).
Ahh heb met je te doen, wakker liggen van de kou is echt zo kut! Na alle goede tips die al gegeven zijn wil ik het belang van een goede slaapzak nog benadrukken. Misschien heb je de optie om een andere te kopen, ƩƩn met dons erin (of misschien is er een diervriendelijker alternatief maar dat weet ik niet). En een slaapzakliner kan ook nog helpen. Maar als je een dik luchtbed hebt zal dat ook wel een deel van het probleem zijn idd.
Al veel goede tips hierboven, nog in aanvulling: zorg dat je voordat je je bed in gaat allemaal schone droge kleren aantrekt, als je je bed in gaat met de sokken en thermokleding die je al uren aanhebt dan zit daar teveel vocht in en dat warm je niet meer op met je lijf, ook al trek je er 10 laagjes overheen.
Ik verbleef vorig jaar in Bellano en dat is vlakbij Varenna en dat is echt een heel leuk dorpje!! Neem waterschoenen mee als je wil gaan zwemmen want ik word persoonlijk altijd heel naar van die kiezels haha
Haha Bergamot de luchtbeddenautoriteit. Bedankt voor je tips, net was mijn lucky day en vond ik bij de plaatselijke Lidl fleecedekentjes voor minder dan 2 euro per stuk dus ik heb er drie meegenomen. Dan kan ik er vanavond een warm mandje mee maken.
Sommige andere tips ga ik ook toepassen, zal je zien dat ik vannacht een sauna heb gecreƫerd voor mezelf.
Ik vond de oostkant van het Comomeer super leuk! Echt leuker dan het Gardameer. Wij zaten in een klein dorpje een half uur van Varenna. Er rijdt daar een trein (die geen drol kost), dus ik zou een leuke airbnb zoeken in een wat minder bekend dorpje en dan de bekendere dorpen overhouden voor een dagtripje. Varenna vond ik inderdaaf ook super leuk, je hebt daar mooie tuinen en een āromantic walkā, vond ik beiden aanraders. Bellagio vond ik minder.
@twijfelaar je hebt al veel tips, maar een isolerend matje onder je luchtbed (of zelfs al een fleecedeken ofzo), dus echt op de grond, vind ik zelf het meeste verschil maken.
Die deken helpt echt! Dus een fleecedeken onder je luchtbed, en dan doe ik nog een hoeslaken over het luchtbed heen.
Wil zelf daarom ook van dat luchtbed af en over op een matje die wat meer geschikt is voor outdoor vakanties. Maarja ff sparen.
Hoe warm je slaapzak ook is, dat luchtbed is de boosdoener helaas ;).
Wij zijn op doorreis naar de Italiaanse Riviera ƩƩn dag en nacht in Como zelf geweest en vond het echt een leuk stadje! Schoon, mooi, rustig (was wel sep 2020 = eerste covid-jaar). Hebben (per toeval) heerlijk gegeten, leuk gezeten en zelf gebrouwen speciaalbier gehad bij Osteria Casa 28. Aanrader! Echt opslaan.
We zijn met het liftje naar Brunate gegaan, super mooi uitzicht over het meer. We zijn te voet terug gegaan naar beneden en dat was wel een uitdagende wandeling (glad en wilde begroeiing over de paden), dus dat raad ik niet per se aan.
@Rozevarken Lees nu jouw reactie. Ik vond Como dus juist leuker dan verwacht!
Gewoon zoals de Spanjaarden doen, siƫsta! Vroeg eruit voor sightseeing (de watertuinen!) daarna lekker lunchen en dan plat de komende uren. En pas na 16:00 weer op straat, al is dat nog aan de vroege kant. Zo hebben wij Andalusiƫ gedaan in juli/augustus. Ging best goed!
Ik kom net terug van een trip Sevilla/Malaga en ik vond het juist tussen 14.00 en 20.00 blafheet. Daarna pas word het wat kouder. Dus zelfs voor onze ondernemende Nederlanders: neem rust. Anders smelt je echt weg. Ze hebben overigens ook een groot waterpark/glijbanen in Sevilla.
Ohhhh ik vond Sevilla een superleuke stad! Ik zou idd echt siƫsta houden. Was er twee weken geleden, net het begin van de hittegolf meegepikt, en vroeg opstaan en dingen gaan bekijken, rond 2-3 uur lunchen en dan siƫsta was echt een fijn ritme. Ik was erg moe dus sliep ook echt even, meestal tussen 4 en 5. En dan rond 8 uur avondeten, want eerder was het meeste toch nog dicht. Veel plezier!
Ik heb vorig jaar dit luchtbed gekocht voor de huidige aanbiedingsprijs. De prijs is dus best gestegen.
Maar dit luchtbed ligt echt zo heerlijk! Nooit stijve ledematen of pijnlijke plekken. Kan hier gerust een maand op kamperen
Toch maar weer een poging doen om een vakantie te boeken. Het plan en de data blijven wijzigen, en ik ben inmiddels dol van alle verschillende sites doorzoeken. Dus als jullie succesnummers hebben die aan de onderstaande eisen voldoen hoor ik het graag!
- hotel met zwembad (mag all inclusive, hoeft niet)
- dichtbij of in een centrum, dichtbij het strand
- Italiƫ of Griekenland (of iets in die regio/dat klimaat)
- lekker (!!) eten en drinken in het hotel