Reizen / Vakantie #2

Al veel goede tips hierboven, nog in aanvulling: zorg dat je voordat je je bed in gaat allemaal schone droge kleren aantrekt, als je je bed in gaat met de sokken en thermokleding die je al uren aanhebt dan zit daar teveel vocht in en dat warm je niet meer op met je lijf, ook al trek je er 10 laagjes overheen.

3 likes

Ik verbleef vorig jaar in Bellano en dat is vlakbij Varenna en dat is echt een heel leuk dorpje!! Neem waterschoenen mee als je wil gaan zwemmen want ik word persoonlijk altijd heel naar van die kiezels haha

Haha Bergamot de luchtbeddenautoriteit. Bedankt voor je tips, net was mijn lucky day en vond ik bij de plaatselijke Lidl fleecedekentjes voor minder dan 2 euro per stuk dus ik heb er drie meegenomen. Dan kan ik er vanavond een warm mandje mee maken.

Sommige andere tips ga ik ook toepassen, zal je zien dat ik vannacht een sauna heb gecreƫerd voor mezelf. :joy:

11 likes

Ik vond de oostkant van het Comomeer super leuk! Echt leuker dan het Gardameer. Wij zaten in een klein dorpje een half uur van Varenna. Er rijdt daar een trein (die geen drol kost), dus ik zou een leuke airbnb zoeken in een wat minder bekend dorpje en dan de bekendere dorpen overhouden voor een dagtripje. Varenna vond ik inderdaaf ook super leuk, je hebt daar mooie tuinen en een ā€˜romantic walk’, vond ik beiden aanraders. Bellagio vond ik minder.

@twijfelaar je hebt al veel tips, maar een isolerend matje onder je luchtbed (of zelfs al een fleecedeken ofzo), dus echt op de grond, vind ik zelf het meeste verschil maken.

3 likes

Die deken helpt echt! Dus een fleecedeken onder je luchtbed, en dan doe ik nog een hoeslaken over het luchtbed heen.
Wil zelf daarom ook van dat luchtbed af en over op een matje die wat meer geschikt is voor outdoor vakanties. Maarja ff sparen.
Hoe warm je slaapzak ook is, dat luchtbed is de boosdoener helaas ;).

3 likes

Wij zijn op doorreis naar de Italiaanse Riviera ƩƩn dag en nacht in Como zelf geweest en vond het echt een leuk stadje! Schoon, mooi, rustig (was wel sep 2020 = eerste covid-jaar). Hebben (per toeval) heerlijk gegeten, leuk gezeten en zelf gebrouwen speciaalbier gehad bij Osteria Casa 28. Aanrader! :star_struck: Echt opslaan.

We zijn met het liftje naar Brunate gegaan, super mooi uitzicht over het meer. We zijn te voet terug gegaan naar beneden en dat was wel een uitdagende wandeling (glad en wilde begroeiing over de paden), dus dat raad ik niet per se aan. :sweat_smile:

@Rozevarken Lees nu jouw reactie. :joy_cat: Ik vond Como dus juist leuker dan verwacht!

2 likes

Gewoon zoals de Spanjaarden doen, siƫsta! Vroeg eruit voor sightseeing (de watertuinen!) daarna lekker lunchen en dan plat de komende uren. En pas na 16:00 weer op straat, al is dat nog aan de vroege kant. Zo hebben wij Andalusiƫ gedaan in juli/augustus. Ging best goed!

3 likes

Ik kom net terug van een trip Sevilla/Malaga en ik vond het juist tussen 14.00 en 20.00 blafheet. Daarna pas word het wat kouder. Dus zelfs voor onze ondernemende Nederlanders: neem rust. Anders smelt je echt weg. Ze hebben overigens ook een groot waterpark/glijbanen in Sevilla.

Ohhhh ik vond Sevilla een superleuke stad! Ik zou idd echt siƫsta houden. Was er twee weken geleden, net het begin van de hittegolf meegepikt, en vroeg opstaan en dingen gaan bekijken, rond 2-3 uur lunchen en dan siƫsta was echt een fijn ritme. Ik was erg moe dus sliep ook echt even, meestal tussen 4 en 5. En dan rond 8 uur avondeten, want eerder was het meeste toch nog dicht. Veel plezier!

2 likes

Ik heb vorig jaar dit luchtbed gekocht voor de huidige aanbiedingsprijs. De prijs is dus best gestegen.

Maar dit luchtbed ligt echt zo heerlijk! Nooit stijve ledematen of pijnlijke plekken. Kan hier gerust een maand op kamperen

2 likes

Toch maar weer een poging doen om een vakantie te boeken. Het plan en de data blijven wijzigen, en ik ben inmiddels dol van alle verschillende sites doorzoeken. Dus als jullie succesnummers hebben die aan de onderstaande eisen voldoen hoor ik het graag!

• hotel met zwembad (mag all inclusive, hoeft niet)
  • dichtbij of in een centrum, dichtbij het strand
  • ItaliĆ« of Griekenland (of iets in die regio/dat klimaat)
  • lekker (!!) eten en drinken in het hotel
3 likes

Vakantiediscounter al gecheckt? Kun je ook nog filteren op je eerste drie eisen

1 like

Heb je een budget of kan bijna alles?

Voor de geĆÆnteresseerden, momenteel lig ik lekker warm in mijn mandje na een uitgebreide voorbereiding van de nacht. Echt een mengelmoes van al jullie voor mij haalbare tips:

• Vooraf nog ff bewegen en een kop thee gedronken
  • 's Middags alle beddengoed in de auto gelegd zodat het kon opwarmen en droog zou blijven
  • Groot picknickkleed in de binnentent gelegd en daar bovenop een isolatiescherm voor de voorruit van de auto haha (om bevroren ruiten tegen te gaan)
  • Daar bovenop mijn luchtbed die ik leger heb laten lopen, want minder lucht is minder koude lucht leerde ik vandaag
  • Daar bovenop twee fleecedekens
  • Ik lig in mijn slaapzak met een extra fleecedeken over mijn voeteneinde
  • En ik heb lange mouwen, onderbroek, lange broek en sokken aan, allemaal opgewarmd in de auto en ook droog dus

Het klinkt zo echt als een hele onderneming maar ik haat kou dus zoooo de moeite waard. Als ik het vannacht weer koud heb dan heb ik niet heel veel andere opties meer dan in te pakken en alsnog naar Italiƫ door te rijden of zo. :joy: Ik heb duizend keer liever zwoele, warme zomernachten, dan slaap ik doorgaans veel beter dan wanneer ik het koud heb tot in mijn botten. :snowman_with_snow:

27 likes

Ja, maar ik hoop eigenlijk dat iemand het ideale hotel noemt waarvan je zegt ā€œhier zou ik nog zo 3x naar terug gaan, want het eten/de omgeving/vul maar in was goddelijkā€

@Lumiere nee geen budget

1 like

Mastichari Bay Hotel op Kos

Iemand nog aanraders. Welke Griekse eilanden zijn aanraders (of welke minder)?

2 likes

Ik vind zelf Kreta erg leuk! Van alles te doen en zien en goed eten :smirk:. Rhodos is ook leuk met een mooie oude stad!

2 likes

We zijn uiteindelijk bij Zola gaan eten en wat waren die pizza’s lekker :open_mouth:. Echt super goed gegeten en voor relatief weinig geld. Bedankt voor de tip.

1 like

Ik vond Kreta ook heel leuk, veel te doen, mooie natuur etc. Persoonlijk vind ik Kos minder.

3 likes