Reizen / Vakantie #2

Zouden jullie ook oke vinden om zelf de de reis te regelen ipv pakket? Het is heel makkelijk zelf een huur auto te regelen net zoals de route bepalen. Scheelt echt veel geld als je autohuur, hotels/Airbnb’s/wadi rum tour etc zelf boekt. Dan denk ik namelijk dat het goedkoper kan dan 1700 euro per persoon. En is Jordanië echt geweldig! :heart_eyes:
Hoewel een rondreis Turkije ook prachtig moet zijn maar verder dan Istanboel en de badplaatsen ben ik niet geweest dus geen tips helaas.

2 likes

Misschien het mullerthal in Luxemburg?

2 likes

Er is iemand hier vorig jaar door turkije gereisd. Ik weet alleen niet meer wie… @Nysmn misschien? Anders kan je even terugzoeken in dit topic! Diegene was in ieder geval heel enthousiast

2 likes

Ik zou Jordanië inderdaad zelf regelen en zelf rijden met een huurauto! Hebben wij destijds ook gedaan en dat is echt heel goed te doen. De wegen zijn ook goed en rustig, dus ook het rijden is absoluut geen probleem. Af en toe een overstekende kameel :wink:

Daarnaast kun je dan zelf beslissen waar je wat langer/korter blijft natuurlijk, wat ook wel prettig kan zijn! Dan kom je echt behoorlijk lager uit dan de prijs die je noemde vermoed ik zo

1 like

Ik heb ooit (op hbo met school dus) een rondreis gemaakt vanuit Istanbul langs de kust naar beneden tot Antalya en dan via Pamukkale en het binnenland naar Ankara en terug naar Istanbul. Het was waanzinnig. Zoveel moois gezien, heel gastvrij. Ik zou het wel georganiseerd doen want Engels wordt er op veel plekken helemaal niet gesproken, zeker als je buiten de echte toeristische gebieden zit.

2 likes

Ik ben om zeven uur ‘s morgens gevlogen en de rij voor inchecken (en bagage afgeven) was lang, security viel juist mee. Wel een maand geleden al. Groene keycord weet ik niet maar hoop dat ze hen wel extra helpen want het klinkt als een goed idee

2 likes

Ik ben vorig jaar van Izmir naar Antalya gereden, met daarvoor een paar dagen Istanbul. Kan Turkije zeker aanraden, prachtig land, gastvrije mensen, goed eten. Wil dit jaar naar Mardin gaan, ligt wat meer zuidelijk. Daar moet het ook heel mooi zijn. Kan Turkije zeker aanraden. :slight_smile:

1 like

Iemand tips voor Valencia? Mooie plekken, leuke activiteiten, eettentjes, uitgaan etc? :wink:

1 like

Sowieso fietsen huren en fietstour bij Verrassend Valencia is ook erg leuk. Russafa vond ik de leukste wijk, maar rondje door Benimaclet en El Carmen is ook leuk.

En qua leuke eettentjes:

• Voltereta (Bali, maar dan in Valencia haha. Beetje Aziatische tapas en ook gewoon hele leuke inrichting)
  • Café ArtySana (ontbijt en lunch)
  • MAUI Russafa (tapas)
  • Mercabanyal (soort openlucht markthal/permanent food festival)

En veel plezier! Mega leuke stad is het, het is zelfs m’n reserve optie voor als Berlijn niet doorgaat haha

3 likes

Ik vlieg vandaag via Eindhoven en was op het ergste voorbereid, maar het is totaal niet druk vandaag? Nergens echt in de rij hoeven staan. Het kan dus wel gewoon goed gaan! :blush:

8 likes

Pasta eten bij Lambrusqueria! Echt mijn favoriet, raad het iedereen (te pas en te on pas haha) aan.

En als je zin hebt in een flink stuk fietsen langs het strand, bijna aan de rand van Valencia, lunchen bij La Más Bonita.

3 likes

Nou even een positief schiphol bericht: ik was letterlijk in 30 min van de trein door de security :raised_hands: hahaha alle stress voor niks dus. Dit was terminal 3. Hoorde een schiphol-medewerker zeggen dat het gewoon heel erg scheelt per dag en dat eerder vandaag het wel 1,5 uur duurde om er doorheen te komen.

7 likes

Ik ben in mei geweest voor 2 weken! En maar een deel gezien (Fetiyhe). Wel echt práchtig. Kan het enorm aanraden. Turkse mensen zijn zo gastvrij, de natuur en de stranden zijn zo mooi en het eten is heerlijk.

T3 scheelt ook! Maar mooi bericht, fijne vakans🥳

1 like

ik ga binnenkort verhuizen naar arctisch gebied en heb echt geeeen idee in hoeverre ik moet investeren in fatsoenlijke winterkleding (vooral een jas), dus als iemand tips heeft voor zaken/merken/producten met een goede prijs/kwaliteit verhouding pls let me know haha

1 like

Nog een vliegtip. Ik vloog zondag met KLM naar de VS via vertrekhal 2. Daar aangekomen stond er al een heeeele lange rij voor de bagage/incheck. Toen aan een medewerker gevraagd of dat inderdaad de goede rij voor ons was. Zei die medewerker dat die rij alleen voor priority was. Voor niet-priority moest je naar vertrekhal 3 en van daaruit ging er een rij binnendoor naar vertrekhal 2. Stond totaal niet duidelijk aangegeven, als wij het niet gevraagd hadden waren we gewoon in de verkeerde rij aangesloten en er bij de balie pas achter gekomen dat we in de rij verkeerde rij stonden. Mensen achter ons in de rij was dat overkomen en die zijn gewoon teruggestuurd naar de goede rij…
Kortom, vraag even bij medewerkers na of je wel echt in de juiste rij staat.

Misschien dat je aan haar wat hebt?

5 likes

ik wil graag in augustus een weekend naar het como meer, heeft iemand tips? hotels, waar moet je echt gaan eten etc. ik ben alleen bekend aan het gardameer dus richting como is helemaal nieuw voor mij haha

1 like

Ik heb geen keycords gezien, maar mijn schoonouders vlogen donderdag heel vroeg (06:00) en waren in 3 kwartier overal doorheen en ik zelf om 08:30 en voor ons was het een uur. Dus dat was prima!

1 like

Hier ook geen groene keycords gezien maar bij ons een paar dagen geleden viel security ook erg mee. Vooral incheckbalie duurde lang.

Bij ons werd trouwens wel langs de rij gevraagd bij security of er mensen een vlucht binnen 30 minuten moesten halen. Dit was afgelopen dinsdag.

2 likes