Vraag; we vliegen woensdag van Rome weer naar Amsterdam, moeten bij het hotel uitchecken om 10.30
We vliegen om 17.30, dus we hebben een hele middag nog in Rome. Maar wel met bagage. Wat is leuk en handig om te doen nog? Iemand al eens bij Villa Borghese park geweest? Is een park überhaupt leuk/slim om te doen?
Soms kan je bagage ook in het hotel laten, hoef je het niet mee te slepen!
Wij hebben de laatste wachtdag ook hele dag gehangen in dat park echt vond dat echt top. Beetje eten mee, lekker in het zonnetje. Hebben daar zelfs nog zo’n buggy gehuurd om voor de lol wat in te rijden haha
Was een goed idee als het hotel niet zo ver uit het centrum zou liggen
Dan denk ik dat we dat gewoon gaan doen!
In Barcelona heb ik wel eens mijn koffer in een locker gedaan, waren meerdere plekken in de stad waar dat kon. Heb even gezocht, in Rome hebben ze dat ook: https://www.stowyourbags.com/en/shop/rome/
ik stuur je een pb!
Ik weet niet in welk topic dit het beste kan maar snelle vraag: zit er op Schiphol na de douane in het gebied voor Europese vluchten ook een winkel waar je zonnebrandcreme en shampoo enzo kan kopen? In het intercontinentale deel zit een drogist maar kan niet duidelijk vinden (en het me niet herinneren) of er ook zo’n winkel in het Europese vluchten deel zit… Ruimbagage is eigenlijk niet nodig namelijk, op de toiletspullen na. Shampoo kan ik nog wel in een klein flesje stoppen, maar zonnebrandcreme dus niet genoeg voor een week. En we gaan naar een resort zonder huurauto dus op bestemming ff snel naar de drogist gaat ook niet zo makkelijk.
Ik weet alleen zeker dat er zit een Etos in het plaza gedeelte, waar je Schiphol inkomt als je met een trein of bus naar Schiphol reist.
Yes, dat weet ik maar je komt niet door de security met flesjes die groter zijn dan 100 ml! Daarom wil ik graag weten of er na de security een drogist zit
Het staat gewoon op de website van schiphol maar: ja die zit er en je kunt na security bij alle winkels komen want er is geen split tussen eur/intercontinentaal alleen moet je misschien wel wat verder lopen.
Ah ja ik begrijp nu waarom je vraagt naar iets wat na de security komt.
Ah, ik dacht écht dat intercontinentaal en Europees gescheiden was. Maar goed om te weten, dan kom ik er wel uit.
Je hebt wel paspoort controle dan toch? Tussen schengen en non shengen?
@Tostibrood kan je de producten niet op bestemming kopen?
Oh wauw daar kom ik echt nu pas achter. Ik was laatst aan het balen omdat ik naar de McDonald’s wilde maar binnen Schengen vloog. Volgens mij zag ik wel de paspoortcontrole maar ik wist niet dat je daar dan doorheen mag lopen. Wel chill!
@soarin @Nefertiti ik heb het zelf nog nooit gedaan maar op de schipholwebsite lijkt dit mogelijk (vooral omdat het winkelaanbod “na security” dus alles is en er nergens staat dat je er niet naartoe kunt)
Binnenkort ga ik met vriendinnen naar Sevilla voor een paar dagen en ben dus opzoek naar tips voor must do’s, bars/clubs, restaurants etc!
Ook ga ik met vriend en baby in het najaar w.s. naar Zanzibar en ben opzoek naar gunstige tickets. Heeft iemand wel eens met Kenya airlines gevolgen en is dit goed bevallen? Daarnaast ben ik benieuwd of er mensen ervaring hebben met een tussenstop van 12 uur. Is dan een overnachting boeken in een hotel in de buurt van het vliegveld te doen of is dat net tekort? Het betreft dan een tussenstop op Nairobi.
Kenya is prima, Ethiopian is beter. Nog nooit zo’n lange tussenstop gehad met Kenya maar toen ik naar Zuid-Afrika vloog met Ethiopian was er gewoon een hotel voor me geboekt tijdens een lange transfer
Vet chill