Ahhh yesss we gaan volgend jaar eindelijk een rondreis maken door Schotland hebben we gisteren besloten. Ik denk dat we in juni gaan, omdat we met eigen auto willen + kamperen. We willen niet in de drukste periode gaan ook, dus volgens mij is dit qua weer dan de beste optie. Iemand hier al eens gaan wildkamperen ook in Schotland?
Ik ga begin november een paar dagen alleen naar Parijs. Buiten cultuur snuiven is goddelijk vretten ook mijn doel. Iemand ngo specifieke restaurant tips?
+1 voor die quechua tent! Is volgens mij de Arpenaz 4.1. Staat echt binnen 20 min. Wij hebben met opblaasbare âstokkenâ, vind dat zoân fijn systeem. Je kan ook wel binnen zitten als het regent en wij kunnen net aan staan (zijn 1.75-1.80). En fresh en black 100.000% het geld waard. We waren afgelopen vakantie op een plek waar het sochtenfs 26 graden was dus het werd wel een beetje warm in de tent, maar door hoe donker het is word je minder snel wakker waardoor je ook minder snel de warmte voelt. En zelfs dan kan je je binnentent open ritsen en gewoon verder slapen in het donker met wat frisse lucht.
Wij hebben allebei een eigen luchtbed van 1.20m breed. Totaal niet romantisch maar zooo lekker. Zelfs dan heb je nog ruimte over bij het slaapgedeelte.
Iemand deze week âS ochtends vroeg op DĂŒsseldorf geweest ? Ben echt zoân stresskip als het op vakantie aankomt en nu al helemaal.
Morgen naar Krakau vliegen met enkel handbagage. Heb het zo gepropt Reis met een koffertje en een canvas tas.
Iemand nog een tip om vanaf het vliegveld gemakkelijk in het centrum te geraken? Via google maps lijkt het best simpel daar niet van, maar misschien is er nog een insider tip oid?
Ja ik! Ik was wel aan het wandelen, dus vind het moeilijk te zeggen hoe makkelijk je een plekje zult vinden waar je kunt staan met de auto. In mijn beleving is het langs de weg niet zo toegankelijk om ergens je tent te zetten, maar durf dat niet met zekerheid te zeggen omdat ik het zelf dus niet zo gedaan heb!
Ik was er 2 keer in april, en dan kan het nog alle kanten op. Regen is een quasi zekerheid. Heb 1 keer echt mooi weer gehad en 1 keer was het nog aan het sneeuwen en bijzonder koud. Hou ook rekening met midges, zeker in de hoogzomer is dat echt vreselijk vervelend als je echt de highlands in wilt. Je moet daar dan eigenlijk zoân debiel netje over je hoofd om het dragelijk te houden. In juni zullen ze er ook al zijn, maar geen idee hoe erg het dan precies is.
Jaja in de Marais vind ik heel leuk. Op mijn instagram heb ik ook hilights, onder âfood 1â en âfood 2â vind je overal waar ik ga hahaha (@merelvanpoucke)
Hebben jullie nog tips fijne mooie hotels op Mallorca aan de westkust (Porto Cristo/Cala dâOr etc.)
En misschien andere leuke tips voor op het eiland? Ik ben er twee weken geleden al 3 dagen geweest, en nu willen we langer terug.
Wij gaan morgen vlucht, hotel en auto boeken en dan over twee weken weer die kant op.
Als je naar iets kleinschaligs op zoek bent moet je hier niet zijn maar als grootschalig je niet boeit: Esmeralda Park en dan even specifiek de adult only plekken bekijken. Echt toplocatie aan een mooi baaitje en centrum van Cala dâOr makkelijk te lopen. Heb niet vaak dat ik de hele vakantie denk: heb echt de beste plek geboekt die er was, maar hier dacht ik het vorig jaar.
Nog niks gekozen! Haha ik laat het hier weten.
Deze enorme stresskip kan weer een beetje ademen, binnen 1.5u bij de gate in DĂŒsseldorf. Het wachten tot ik wat drinken kan halen duurt zowat langer, staat al een rij voordat er iets open gaat haha!
Vraag over handbagage:
Misschien dat ik ga vliegen dit jaar en heb dat al lang niet gedaan, maar nu vroegen we ons af: die handbagage bij vliegen. Je mag 1L max meenemen en flesjes mogen max 100 ml zijn. Nu lees je dan op internet dat je 10 x 100 mL mag meenemen. Maar kan dat in theorie dus ook 20 x 50 mL zijn? Als het maar 1L is en ieder ding afzonderlijk de 100 mL niet overschrijdt? We hebben allemaal van die kleine potjes/flesjes voor van alles en nog wat dus die 10 zouden we allemaal makkelijk kunnen overschrijden.
Neen. Normaal max 10 stuks met liquid.
Ik doe eigenlijk minimaal aan verzekeringen en reis/annuleringsverzekeringen helemaal. Nu is de situatie daar dat een annuleringsverzekering eigenlijk misschien wel het overwegen waard is aangezien we beide te maken met een ziek eerste graads familielid te maken hebben, waarbij ziekenhuis opname plaats zou kunnen gaan vinden. Nu ben ik zelf altijd een beetje sceptisch als het aankomt op verzekeringen. Heeft iemand hier ervaring mee: beroep moeten doen op een annuleringsverzekering omdat een 1e graads door ziekte is opgenomen ik het ziekenhuis en hoe zijn je ervaringen
*we hebben in goed overleg besloten dat wij alle twee wel graag op vakantie willen en juist door onze thuissituatie op vakantie willen. Dus aub geen reacties als: â is het wel verstandig om te gaan dan???â
Ik denk dat ze niet moeilijk doen zolang alles onder 100ml is en in het zakje van 1L past, althans, dat is bij mij nog nooit gebeurd dat ze gaan tellen
Ja exact hier was ik dus bang voor! Ik vrees dat de verzekeraars het hier op gaan gooien
Wij hebben al 3x een reis moeten annuleren, wel vanwege andere redenen (crisis in het land waar we naar toe zouden gaan, corona, code oranje etc) en hebben telkens alles volledig teruggekregen tot de al geboekte lokale treinreis aan toe. Je moet alleen checken of dit specifieke geval in de voorwaarden staat. Wij gaan veel op vakantie en zijn er echt heel erg blij mee!
Ik denk dat de moeilijkheid hier is dat de situatie al speelt. Maar ligt er ook aan hoe de situatie nu is denk ik. Dus even goed de voorwaarden checken hoe en wat. En paar jaar geleden waren wij op vakantie in Finland en is de vriendin van mijn vader met hem samen eerder terug gegaan omdat haar moeder op sterven lag. Die was al langere tijd ziek, ze wisten dat ze niet meer beter zou worden, maar op het moment van vertrek was het nog niet ze gaat binnen nu en paar dagen sterven. Dat is zowel voor mijn vader als zijn vriendin allemaal keurig gedekt (en geregeld) door de verzekering. Inclusief de dure taxi omdat we 150km bij het dichtsbijzijnde vliegveld vandaan zaten en er alleen plek op een vroege ochtendvlucht was. Uiteindelijk is haar moeder overleden toen wij terugkwamen van vakantie, maar die situatie viel voor de verzekering dus onder de voorwaarden. Chille is dus dat de alarmcentrale van je reisverzekering je vaak dan ook kan helpen bij de terugkeer regelen. En zij soms net iets voor elkaar krijgen wat jou niet lukt (zoals dus tickets op een vlucht die wij zelf niet meer konden boeken).
Als je trouwens meerdere keren per jaar weg gaat is een doorlopende annuleringsverzekering vaak al goedkoper dan per keer afsluiten. En let erop bij per keer afsluiten dat je het binnen x-dagen af moet sluiten na boeken, anders heb je er alsnog niks aan.
Bij ziekenhuisopname ligt het volgens mij vaak ook aan de ernst / reden van de opname en het te verwachten verloop.
Utreg, Den Bosch, ergens in Zeeland, Thalys of kijken waar een Flixbussie jullie naartoe kan rijden?