Reizen / Vakantie #2

Ff een tipje: Ik vond Krakau zó leuk!! Gemakkelijk en goedkoop vanuit NL, fijn airport, gezellige kleinschalige stad, prachtige gebouwen en erg leuk uitgaan.

2 likes

Weet iemand nog een leuk, niet te druk, strandje in Zakynthos? Hebben een auto vandaag en morgen dus kunnen overal heen! I

Bij Decathlon zijn er goede aan 17,95 euro per stuk blauw met oranje details. Ik nam die mee naar het strand. Het zijn echt wel stoelen, achterover liggen kan daar niet in.

2 likes

Je hebt al veel tips gekregen maar ik vond het heel leuk om een fiets te huren en een hele dag rond te fietsen, heb je gelijk veel gezien.

1 like

Ik zou zo’n flexibel statief nemen, die kun je dan heel makkelijk om vanalles heen klemmen: bomen, hekken etc…

6 likes

Ja, zo’n gorillapod. Goeie kwaliteit en super stevig. Ik heb er 1 al 10 jaar en werkt echt nog perfect!

1 like

Bruisende stad, lekker eten, chillen.

  • Malaga :es:
  • Thessaloniki :greece:

0 stemmers

Neigen naar Spanje, omdat ik daar echt een paar fantastische hotels heb opgeslagen. :star_struck:

Edit: oh god die hotels in Thessaloniki zien er echt niet uit, haha wat een verschil, had beter eerst die op kunnen zoeken en daarna Malaga.

4 likes

Ligt er denk ik ook wel aan wanneer, ik was eens in de winter (begin december geloof ik) in Malaga en het was heel rustig en kalm (niet bruisend iig) maar misschien was ik niet op de bruisende plekken

2 likes

Over twee weken al!

2 likes

mezedes in Thessaloniki = :heart_eyes::heart_eyes:

2 likes

Ik ben echt een noob, maar wij willen in september op Kos 1 dag een auto huren om stranden aan de zuidkant van het eiland te bezoeken. Zoiets hebben we nog nooit gedaan. Ik zit met een paar vragen:
-Hoe moet je navigeren? Ik ga er maar vanuit dat er geen navigatie in de auto zit. Kan je google maps op 4G gebruiken (is Europa) of verbruikt dat teveel data ofzo?
-Hoeveel strandjes is realistisch om te bezoeken in 1 dag? We willen er eventueel wel wat drinken als er een beach club iets zit, maar we gaan niet op het strand liggen. Dus alleen kijken, rondlopen, foto’s maken, eventueel wat drinken.

1 like

Je hebt in de EU hetzelfde verbruik als in je thuisland. Ik zou gewoon goed wegblijven van de Turkse grens want soms hebben smartphones de neiging om met die zendmasten te verbinden en betaal je heel veel.

3 likes

In onze huurauto zit nu wel navigatie maar je kan het gewoon op je telefoon doen. Sommige dingen zijn op Kos best ver rijden, ook omdat de wegen niet geweldig zijn. Dus dan zou ik wel strandjes kiezen die een beetje dichtbij elkaar zijn (aan 1 zijde van het eiland). Anders ben je zo 1.5 uur kwijt aan van de ene naar de andere kant rijden

2 likes

Je kan offline kaarten downloaden op Google maps. Dan heb je geen data verbruik.

2 likes

Mag ik vragen welke dag jij precies bent gevlogen? En had je een vroege vlucht?

Ik ga over 2 weken op donderdag vanaf Düsseldorf en heb de vlucht van 5:50 en het reisbureau gaf aan dat we zèker 3 uur van tevoren op het vliegveld moeten zijn wat dus eigenlijk betekend dat we rond half 2 snachts al moeten vertrekken…

1 like

In huurauto’s kan je dat soms wel als extra optie aanvinken of bieden ze het aan bij ophalen.

1 like

Mijn ervaring is dat er zowel in Europa als de VS de laatste 5 jaar in iedere huurauto navigatie zat, die het ook gewoon deed als je bij het boeken niet die optie hebt aangevinkt (dan betaal je er vaak extra voor). Zou er alleen niet blind van uit gaan.

Je kunt inderdaad gewoon Google Maps gebruiken, verbruikt niet heel veel zeker niet als je de route van te voren even inlaadt via wifi. Wel even opletten dat je op een Grieks netwerk zit en niet op een Turks, dan lopen de kosten flink op. Dat is mijn schoonouders deze zomer overkomen, die hadden niet door dat ze een middag op een netwerk van een niet Eu-land zaten en kregen een rekening van 100 euro voor het internet gebruik (veelal dingen die op de achtergrond liepen want ze hadden niks uitgezet want EU dachten ze).

Ik heb op Kos nog nooit zelf gereden dus daar geen specifiek advies over. maar mijn ervaring op andere Griekse eilanden is dat het vanwege smalle, slechtere wegen etc vaak naar strandjes wel wat langer duurt qua reistijd dan je van tevoren denkt.

2 likes

Ik had een vlucht op zondagochtend om 07:00 uur vanuit Düsseldorf, wij waren en rond 03:30/04:00. Alles ging mega vlot! Had het echt veel erger verwacht. Rijen in de vertrekhal om in te checken zijn lang - toen dacht ik echt dat de ellende begon - maar die gingen heel snel.

Wij zijn ook rond 2u vertrokken. Dag van te voren lekker vroeg opstaan en veel doen en rond een uur of 8/9 zijn we naar bed gegaan. Ging verrassend goed en vermoeidheid viel enorm mee!

2 likes

Ik wil in november een weekendje op stedentrip, voorkeur gaat nu uit naar Rome. Hebben jullie aanraders qua hotel? Waar ik het beste om te zitten qua ligging?

Evt andere optie is Valencia

2 likes

Luxury on the river. Gelegen op tien minuten van Trevi, Spaanse Trappen, … en 20 minuten van Vaticaan. Heel mooi en proper voor een goede prijs en op de hoek van de straat is er een super lekker bakkerij.

1 like