Reizen / Vakantie (Deel 1)

ga je rondreizen? zo ja, waar en wat voor route?

Zo GAAF Mexico staat echt bovenaan mijn " wanneer ik tijd en geld heb voor een verre reis"-lijstje

1 like

weet iemand of het mogelijk is om bijv met een huurauto van mexico stad te rijden richting cancun en daar dan de auto in te leveren ?

Thanks, ga me er even in verdiepen :slightly_smiling_face:

Vaak kan dit wel, maar in de meeste gevallen betaal je dan een one way fee (kan best hoog zijn)!

Ik heb 2 jaar geleden bijna exact deze route gedaan. Zulke mooie dingen gezien! Flamingo’s kijken in Celestun is ook leuk. En vond Palenque prachtig.
Geniet er van :).

Heeft iemand een soort ultieme backpackers paklijst? Welke dingen moet ik echt niet vergeten? Het gaat om een maand backpacken in Mexico.

Oordoppen! Ik kan niet zonder als ik in hostels slaap. Die van Ohrapax heb ik altijd

Ik ben twee keer twee weken weggegaan met een rugzak en mijn ultieme tip is niet teveel meenemen. Ik droeg geloof ik twee weken lang dezelfde korte broek, hetzelfde jurkje en een paar shirtjes. Heb zelfs kleren en schoenen achtergelaten in een hostel omdat ik gek werd van die tas. En dat was nog maar voor twee weken

3 likes

Ja absoluut!!! Je neemt snel teveel mee! Nu is Mexico wel super chill, omdat het weer er niet zo slecht is, maar het valt echt mee. Ik doe trouwens 1 keer per week de was dus heb schoon ondergoed voor 7 dagen mee

1 like

@Sjern @Shaaar @Luzarl @Parasol @Oprah thanks voor de tips! Wat zijn jullie ervaringen met een klamboe meenemen? Wil mezelf goed beschermen tegen muggen, maar lees overal dat mensen hun klamboe weer ongebruikt mee naar huis nemen

Klamboe en lakenzak zijn dingen die ik de eerste keer heel braaf mee had, maar nooit heb gebruikt. Als je niet in de buitenlucht midden in de jungle gaat slapen is het echt niet nodig, gewoon goed smeren met 50% Deet

Ik zorg er daarnaast bij het inpakken altijd voor dat al mijn kleding zoveel mogelijk bij elkaar past, dus niet 1 shirtje dat eigenlijk alleen met dat ene broekje kan, maar gewoon lekker makkelijk alles bij elkaar. Een sportlegging weegt bijna niks, maar zit vaak wel lekker en is handig voor als je toch je benen bedekt wil (of voor bijvoorbeeld in een nachtbus). Neem ook geen dingen mee die op een speciale manier gewassen moeten worden, tenzij je van plan bent zelf te gaan wassen. Als je je was bij een hostel of zo inlevert gooien ze vaak alles gewoon bij elkaar op 40 graden en gooien ze vaak ook alles in de droger. Qua hoeveelheid zorg ik meestal voor kleding voor 7 dagen, daarna even wassen en je kan weer een week vooruit. Vergeet niet iets warms mee te nemen, soms koelt het af in de avond of zit je in de airco en dan is het wel lekker om iets warms te hebben. Ik doe meestal een sjaal die als omslagdoek of dekentje kan, lekker multifunctioneel en ook weer handig voor in het vliegtuig of in de bus.

Canvastasjes zijn ALTIJD handig! En simpele dingen zoals rubberen elastiekjes en een plastic zakje

Ik las op een reisblog in een artikel met tips voor zuinig inpakken dat je, of je nou twee weken, twee maanden of twee jaar weggaat, je je kleding zo moet samenstellen dat je voor 7 dagen kleding bij je hebt, waarbij je elke dag iets anders moet kunnen dragen. Als je dan ook nog zorgt dat je dat lekker kunt combineren zit je dagenlang gebakken. En daarna even wasje.

Kak ik reageer op jou ipv op vraagsteller sorryyyyy @Ola dit is voor jou!

Een klamboe heb ik nog nooit meegenomen en ook nooit gemist. Een lakenzak heb ik trouwens wel altijd bij me. Ook al zijn er lakens in een hostel, ik gebruik het heel vaak alsnog.

Ik vind dat al best veel!

1 like

Slotje voor kluisjes
Iets tegen regen, bijv poncho

Ja, lakenzak ben ik al vaak heel blij mee geweest, beddengoed is niet overal even schoon…

Ja voor korte reis ik ook maar als ik ooit bv een paar weken wegga zou ik dit wel toepassen

Het was echt heel mooi trouwens. Op sommige plekken lag al sneeuw!