Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ja absoluut!!! Je neemt snel teveel mee! Nu is Mexico wel super chill, omdat het weer er niet zo slecht is, maar het valt echt mee. Ik doe trouwens 1 keer per week de was dus heb schoon ondergoed voor 7 dagen mee

1 like

@Sjern @Shaaar @Luzarl @Parasol @Oprah thanks voor de tips! Wat zijn jullie ervaringen met een klamboe meenemen? Wil mezelf goed beschermen tegen muggen, maar lees overal dat mensen hun klamboe weer ongebruikt mee naar huis nemen

Klamboe en lakenzak zijn dingen die ik de eerste keer heel braaf mee had, maar nooit heb gebruikt. Als je niet in de buitenlucht midden in de jungle gaat slapen is het echt niet nodig, gewoon goed smeren met 50% Deet

Ik zorg er daarnaast bij het inpakken altijd voor dat al mijn kleding zoveel mogelijk bij elkaar past, dus niet 1 shirtje dat eigenlijk alleen met dat ene broekje kan, maar gewoon lekker makkelijk alles bij elkaar. Een sportlegging weegt bijna niks, maar zit vaak wel lekker en is handig voor als je toch je benen bedekt wil (of voor bijvoorbeeld in een nachtbus). Neem ook geen dingen mee die op een speciale manier gewassen moeten worden, tenzij je van plan bent zelf te gaan wassen. Als je je was bij een hostel of zo inlevert gooien ze vaak alles gewoon bij elkaar op 40 graden en gooien ze vaak ook alles in de droger. Qua hoeveelheid zorg ik meestal voor kleding voor 7 dagen, daarna even wassen en je kan weer een week vooruit. Vergeet niet iets warms mee te nemen, soms koelt het af in de avond of zit je in de airco en dan is het wel lekker om iets warms te hebben. Ik doe meestal een sjaal die als omslagdoek of dekentje kan, lekker multifunctioneel en ook weer handig voor in het vliegtuig of in de bus.

Canvastasjes zijn ALTIJD handig! En simpele dingen zoals rubberen elastiekjes en een plastic zakje

Ik las op een reisblog in een artikel met tips voor zuinig inpakken dat je, of je nou twee weken, twee maanden of twee jaar weggaat, je je kleding zo moet samenstellen dat je voor 7 dagen kleding bij je hebt, waarbij je elke dag iets anders moet kunnen dragen. Als je dan ook nog zorgt dat je dat lekker kunt combineren zit je dagenlang gebakken. En daarna even wasje.

Kak ik reageer op jou ipv op vraagsteller sorryyyyy @Ola dit is voor jou!

Een klamboe heb ik nog nooit meegenomen en ook nooit gemist. Een lakenzak heb ik trouwens wel altijd bij me. Ook al zijn er lakens in een hostel, ik gebruik het heel vaak alsnog.

Ik vind dat al best veel!

1 like

Slotje voor kluisjes
Iets tegen regen, bijv poncho

Ja, lakenzak ben ik al vaak heel blij mee geweest, beddengoed is niet overal even schoon…

Ja voor korte reis ik ook maar als ik ooit bv een paar weken wegga zou ik dit wel toepassen

Het was echt heel mooi trouwens. Op sommige plekken lag al sneeuw!

Nagellakremover mag toch gewoon in je ruimbagage met vliegen? Of is dat een ā€˜gevaarlijke stof’?

@ParisDarling jij bent deze herfst in Japan (geweest) toch? Hoe is/was het? Welke plekken ben je geweest?

Ik ben net terug van 2,5 week alleen door Japan reizen en ik vond het ontzettend de moeite waard. Had door een staking een lange heenreis (2 dagen) en daardoor veel last van de jetlag, maar nadat ik wat meer energie kreeg heb ik erg genoten, vooral van Tokyo en de Japanse Alpen.Heb nu wel het gevoel dat ik de gangbare dingen en plekken en dingen wel gezien heb, al ga ik me verder inlezen want ik zou best nog eens terug willen, vooral voor de natuur en het eten.

3 likes

Oh dat is idd jammer! Een goede vriend was drie weken in Japan en vertrok twee dagen voordat ik aankwam, dus we wisselen elkaar af haha.

Mijn route was Tokyo - Takayama - Kanazawa - Osaka - Hiroshima - Himeji - Kyoto - Tokyo. Ik vond vooral Takayama geweldig, leuk stadje en ik heb gewandeld in Kamikochi, wat het mooiste is wat ik gezien heb tijdens mijn reis. En daarna ben ik nog naar een open lucht onsen geweest met uitzicht op de bergen.

Tokyo was ik vrij kort en heb ik alle standaard dingen gedaan: Akihabara 's avonds (zoo leuk die dansspellen), Tsukiji, Senso-ji, Tokyo Bay, Teamlab Borderless, Tokyo Metropolitan Observatory, Shibuya/Harajuku/Shinjuku, Yoyogi park en Shinjuku gyoen. Heb je al fluffy pancakes gegeten? Al kan dat wel op meer plekken dan enkel in Tokyo. Wat ik ook graag wilde doen is een Shiatsu massage, maar daar ben ik niet aan toe gekomen. Misschien kun je op Youtube tips vinden voor plekken buiten de gebaande paden?

Ik wil ZO graag terug naar Japan als ik dit lees @Freya @ParisDarling :sob: Het is het enige land waarbij ik zo sterk het gevoel heb dat ik nog eens terug wil. Gewoon de sfeer, de mensen, steden en natuur…:heart_eyes:

2 likes

Ik ga begin december op citytrip naar Boedapest, heeft iemand tips? Leuke dingen om te doen/bezichtigen? Leuke eet/drink/dranktentjes?

1 like

Ja kan ik me voorstellen! Heb je al veel van Japan gezien? Aan de ene kant heb ik nog zo veel landen op mijn wishlist staan, dus ik ga niet gelijk een tweede ronde Japan plannen, maar ik vond het zeker voor herhaling vatbaar als ik genoeg nieuwe plekken kan vinden om een tweede reis te plannen. Nog een keer dezelfde route doen ga ik denk ik niet interessant genoeg vinden.

Ik heb dit ook inderdaad. Ik heb al veel van Japan gezien en een lange bucket list, maar wil nu misschien volgend jaar toch nog een keer gaan, alleen dan in de lente. Ik ben een aantal jaar geleden in de herfst geweest en ik denk dat Japan zo anders is in een ander seizoen alleen al!

1 like

Ja ik dacht er ook aan om dan in de lente te gaan, en te proberen het bekende cherry blossom seizoen te kunnen zien. Al is dat volgens mij ook lastig te plannen omdat het soms eerder en soms later valt? Ik ben nu alleen geweest, en ik kan me voorstellen dat een tweede reis met een partner/vriendin ook een andere dynamiek kan hebben. Heb je aanraders qua natuur/wandelen?

@Freya @ParisDarling, Ik word helemaal enthousiast door jullie Japan verhalen, en heb het al jaren op mijn bucket list staan, maar iets houd me nog tegen. Hoe vonden jullie het om alleen te gaan? Heb je daar wel (makkelijk) aanspraak als je daar behoefte aan hebt?

Ik reis liever alleen, maar als ik ergens een langere tijd zit vind ik het wel fijn om in ieder geval de mogelijkheid te hebben om mensen te ontmoeten. Ik heb alleen het idee dat het hostelcultuurtje daar niet leeft, en de bevolking niet zo open is naar toeristen/buitenlanders. Dus dat ik dan bij wijze van 3 weken m’n mond niet open zou trekken. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes