Reizen / Vakantie (Deel 1)

Marrakesh? Is wel net buiten Europa natuurlijk, maar echt een aanrader

Glo vond ik niet duur en lekker. En je hebt ook een plaats voor frietjes (Reykjavik Chips) die niet duur is en lekker, ze hebben er allerlei verschillende kruiden voor op de frietjes (Wel echt alleen frietjes, geen snacks, dat is wat gek).

1 like

In maart ga ik samen met mijn moeder ongeveer een week op vakantie, maar we hebben nog geen bestemming. Omdat het in maart is willen we wel naar een stad omdat er anders niet veel te doen is, het belangrijkste is dat het veilig is, en we willen graag naar een “verborgen parel” (een stad die nog niet overstroomd wordt door toerisme) . We gaan liefst net buiten Europa waar het goed/beter weer is dan in Nederland maar dat (net buiten Europa en het weer) zijn geen vereiste. Iemand goede aanraders? :grinning:
(Marokko en Tunesië uitgesloten)

Jordanie komt nu wel op, dus weet niet hoe het qua toeristen zit. Misschien Israel?

1 like

Tblisi schijnt ook heel tof te zijn.

1 like

Tirana in Albanië misschien?

1 like

Ik vond Tirana echt 1 van de meest nare steden waar ik ooit geweest ben. Heel veel bedelaars, echt een armoedige stad. De rest van Albanië was wel echt super mooi, maar door die aardbeving van laatst weet ik niet in hoe verre alles nog overeind staat…

Boedapest! Prachtige stad!

Wenen, Florence, Stockholm?

Boedapest? Praag? Boedapest staat voor volgend jaar op mijn lijstje dus daar kan ik nog niet echt iets over vertellen maar hoor alleen maar hoe leuk mensen het daar vinden.Dit jaar in mei naar Praag geweest en wat een fantastische stad! Ontzettend vriendelijke mensen,heel veel om naar te kijken en echt een aanrader als je een beetje budgetproof wil.Met namen het eten is daar heerlijk en zo goedkoop! Ben echt een beetje verliefd geworden op die stad en wil zeker nog eens terug.

Ik heb weer zin om te interrailen de komende twee weken. Ik heb behoefte aan zon en een beetje warmte. Waar ga ik die vinden nu binnen Europa, op fatsoenlijke reisafstand? :sweat_smile:

Wat zijn hier de ervaring met Sri Lanka? Is het een aanrader?

Onze plannen voor de vakantie zijn veranderd. We willen alleen in Canada blijven i.p.v. het combineren met New York. We hebben in totaal 8 dagen en willen naar Montréal en Toronto. We zijn sowieso 1 dag kwijt aan reizen tussen deze twee plekken. Zouden jullie dan 3 dagen Montréal en 4 dagen Toronto doen of andersom?

Ik vond het ontzettend gaaf! Ik weet niet hoe de situatie nu is na de aanslagen maar ik heb me er heel erg veilig gevoeld. Enig nadeel vond ik de lange reisafstanden tussen steden/gebieden. Misschien omdat ik als Nederlander niks gewend ben, misschien omdat de 3 weken wat te kort waren. Vond het soms best vervelend om bv elke 3 dagen 5uur te reizen. Maar de mensen, het eten en de natuur :heart_eyes:

Edit: we hadden het trouwens gecombineerd met een paar dagen malediven, is maar een uurtje vliegen en erg leuk!

2 likes

Oeeh, zou je dat bestandje anders willen dm’en? Dankjewel voor je reactie!!

1 like

Ah top, dank je wel! Wat voor tour heb je bij de Niagara Falls gedaan? Wij dachten misschien aan een helikoptervlucht.

Ohhh wat gaaf dat je naar een concert in Red Rocks gaat! Denver barst verder van de microbreweries. Mocht je daarvan houden, dan is de buurt rondom Denver Central Market leuk (Larimer)!

Dat klinkt ook leuk! Ik ga mij er even in verdiepen.

Wij vertrekken 16 januari naar Costa Rica voor 2,5 week en hebben een 4x4 met daktent gehuurd, maar hebben totaaaal nog geen planning gemaakt en ik voel STRESS :hot_face:
Het is echt alles uitzoeken van route tot campings tot nationale parken en er is zooooooveel over te lezen dat ik de weg helemaal kwijt ben :disappointed_relieved:

1 like

Ik ben nog nooit in Costa Riva geweest, maar als ik geen idee heb waar te beginnen, dan kijk ik vaak op websites van reisoperators die geplande reizen/groepsreizen aanbieden. Ik wijk er meestal nog van af (ik zie ook graag minder toeristische dingen), maar dan heb je in ieder geval meteen een idee van de dingen die je moét gezien hebben en wat mogelijke routes. Ik denk dan bv. aan Joker, Kris Kras of Koning Aap. Veel succes met uitzoeken!

1 like