Atlasgebergte sowieso doen! En Essaouira vond ik ook nice, sowieso om even aan de kust te zijn was heerlijk.
Thanks, ik eet geen vis dus visrestaurant is niet nodig
Ik heb de Kilimanjaro beklommen en de Inca Trail gedaan met G Adventures. Beide keren echt heel tevreden van. Kostte wel een hoop en normaal doe ik niet aan groepsreizen, maar dat zijn dingen waarbij je wel een gids/groep nodig hebt en het was erg goed georganiseerd. Leuke groep en sfeer ook. Ik weet niet of je specifieke vragen hebt?
Oh, en Jordanië en Georgië heb ik ook allebei gedaan. Fantastische landen! Wel niet heel gemakkelijk om rond te reizen. Als vrouw is het prima te doen, ik heb nergens problemen gehad, maar qua openbaar vervoer e.d. is het niet eenvoudig. Maar het helemaal waard.
Hee goed om te horen! Ik heb nu uiteindelijk voor een groepsreis gekozen in Jordanië met G adventures! Had niet zo’n zin om alleen te gaan (in m’n eentje een auto huren om rond te reizen leek me bijv. echt stom en ook wel duur) en ze hadden een reis met wat langere wandelingen ook en dat vind ik heel leuk maar in m’n eentje niet zo veilig (zie mezelf wel over m’n eigen voeten struikelen en m’n benen breken ofzo). Maar heb dus ook nog nooit zo’n soort groepsreis gedaan dus ben ook wel heel benieuwd hoe ik het ga vinden. Had eigenlijk verder geen specifieke vragen maar vind het wel fijn om te horen dat je tevreden was!
Ben voorafgaand aan de groepsreis nog wel een aantal dagen alleen in Amman dus als je daar toevallig nog tips voor hebt ben ik wel benieuwd!
Elk jaar ga ik met mijn verjaardag naar een andere grote stad voor een kleine week (± 5 dagen).Ben eind februari jarig en wil graag binnen Europa blijven en een beetje oké weer hebben.Al een beetje research aan het doen en Barcelona klinkt heel leuk maar daar kan het ook erg regenachtig zijn in die tijd van het jaar.Iemand misschien tips voor leuke steden? Ben echt een cultuursnuiver en hou ervan om dingen te zien en hou van lekker eten,dus mocht iemand daar ook tips voor hebben zou helemaal top zijn!
Sevilla, Granada, Valencia?
Lissabon?
Random reistip: ik heb de afgelopen 30 nachten op 20 verschillende plekken geslapen. Dat was best schakelen af en toe (soms ook echt beetje crappy plekken haha), maar ik heb mijn eigen kussensloop meegenomen uit Nederland! Weet niet of anderen ook soms lastig slapen in ‘andere bedden’, maar dit maakte het zoveel makkelijker
Ik heb al een beetje gezocht in het topic en ook op Google, maar ik vind het allemaal maar lastig.
Ik ga in augustus volgend jaar twee weken naar Bali. Ik start in Nusa Dua (wegens een bruiloft ben ik daar sowieso aan gebonden), daarna wil ik een aantal dagen naar Ubud en ik denk daarna nog een aantal dagen wat meer noordelijk. Dat zoek ik verder nog wel uit.
Vind het alleen wel lastig hoe het zit met vervoer. Ik heb zelf geen ervaring met scooter rijden en zie het niet zo zitten om daarmee rond te rijden. Ik zie wel veel online over taxi’s en eventueel Grabcar (hoewel dat ook weer beperkt lijkt te zijn). Iemand die mij kan vertellen of dat daar wel of niet gemakkelijk te regelen is en hoe dat dan gaat? Ik ben wel vaker alleen op reis geweest, maar eigenlijk altijd naar landen met een goed openbaar vervoerstelsel.
Ook vraag ik me af hoe ik zonder scooter makkelijk alles kan bereiken. Rijstvelden etc, kan je daar ook makkelijk met een taxi naartoe en weer terug?
Bedankt voor de suggesties @Baratheon en @perzikyoghurt! Staan toevallig ook allemaal op mijn lijstje om nog eens te bezoeken.Denk dat ik het meest nijg naar Lissabon,stond eigenlijk voor dit jaar al op de planning maar het laatste moment toch naar een andere bestemming gegaan.Meteen maar even kijken naar chille hotels
Alles is supermakkelijk met taxi en/ of Grab te doen! Ik ben van Seminyak naar Ubud met een private driver gegaan, maar de rest van de afstanden heb ik met Grab gedaan, scheelde heel veel in de kosten.
Bij Grab kun je ook een scooter regelen ipv auto. Ik ben met m’n private driver naar Jatiluweh geweest, en omdat ik een fietstour had geboekt ging ik ook naar Tegalalang, dus dat kwam mooi uit (ik ben ook geen held met scooter rijden).
Maar als je mensen tegenkomt met wie je iets wil ondernemen en zij hebben wel 'n scooter, kun je daar mooi achterop!
Marrakesh? Is wel net buiten Europa natuurlijk, maar echt een aanrader
Glo vond ik niet duur en lekker. En je hebt ook een plaats voor frietjes (Reykjavik Chips) die niet duur is en lekker, ze hebben er allerlei verschillende kruiden voor op de frietjes (Wel echt alleen frietjes, geen snacks, dat is wat gek).
In maart ga ik samen met mijn moeder ongeveer een week op vakantie, maar we hebben nog geen bestemming. Omdat het in maart is willen we wel naar een stad omdat er anders niet veel te doen is, het belangrijkste is dat het veilig is, en we willen graag naar een “verborgen parel” (een stad die nog niet overstroomd wordt door toerisme) . We gaan liefst net buiten Europa waar het goed/beter weer is dan in Nederland maar dat (net buiten Europa en het weer) zijn geen vereiste. Iemand goede aanraders?
(Marokko en Tunesië uitgesloten)
Jordanie komt nu wel op, dus weet niet hoe het qua toeristen zit. Misschien Israel?
Tblisi schijnt ook heel tof te zijn.
Heeft iemand tips voor leuke bezienswaardigheden, eettentjes, winkeltjes of andere toffe dingen om te doen in de steden Salt Lake City, Denver, Memphis en Nashville? In Memphis en Nashville gaan we sowieso naar de muziekmusea en studio’s en naar veel live muziek en in Denver gaan we naar een concert in Red Rocks, maar verder zijn alle tips welkom!
Tirana in Albanië misschien?
Ik vond Tirana echt 1 van de meest nare steden waar ik ooit geweest ben. Heel veel bedelaars, echt een armoedige stad. De rest van Albanië was wel echt super mooi, maar door die aardbeving van laatst weet ik niet in hoe verre alles nog overeind staat…
Boedapest! Prachtige stad!