Dat is inderdaad een goed startpunt, dank je wel!
Ik heb tips nodig!
Ik wil dit weekend ergens een nachtje heen van zaterdag op zondag, binnen 2 uur met de trein vanaf amsterdam, niet in Brabant.
En in januari wil ik een week weg, maar ik weet niet waar naartoe. Ik dacht aan New York, maar dat is te koud denk ik haha⦠het hoeft niet per se zonnig te zijn, maar het liefst ook niet steenkoud.
Iemand suggesties?
Delft? Of een nachtje naar Texel? Lekker uitwaaien op het strand.
En voor die week in januari; wat voor soort vakantie zoek je, een stedentrip? Wat doe je graag op vakantie?
Mag ik je een tip geven? Maak een meerdaagse wandeling in het Corcovado park!
Het is wat prijziger maar het is echt het echt waard!
Lapland
Wat is je budget?
IJsland?
Jordaniƫ?
Helaas niet maar voor wat jij zoekt en de tijd die je er beschikbaar voor hebt leek me dat wel een goede, het land staat ook hoog op mijn lijstje. Maar vast genoeg tips te vinden op reisblogs en in dit topic via de zoekfunctie! Sowieso Petra lijkt mij fantastisch!
Ja @suus, ik zat ook aan Jordanie te denken! Ben er zelf afgelopen september geweest. Nadeel van februari vind ik wel dat niet alle natuurgebieden toegankelijk zijn.
Of Yucatan/Mexico?
Wij gaan vanmiddag onze vakantieroute plannen. Tips voor West Canada zijn welkom!
Genoeg dagen bij de icefield parkway bij banff planne, ZO mooi! Victoria en Tofino waren ook heel leuk, Whistler was ook een aanrader!
Wat voor tips zoek je? Activiteiten/restaurants? Wanneer ga je?
Ik ben er vorig jaar zomer 3 weken geweest en vond het heel mooi. Wij hebben vooral genoten van de hikes die we gemaakt hebben. We zijn ook naar het noorden geweest (Jaffna), dat vonden we absoluut een aanrader. Dat gebied is niet zo toeristisch en is ook minder ontwikkeld. Wellicht wel aan te raden om daar niet de eerste paar dagen al heen te gaan, omdat je dan wel heel erg moet acclimatiseren. Wij zijn er dus wel de eerste paar dagen geweest en denken achteraf dat we daar nog meer van hadden kunnen genieten als we daar pas later in de reis naartoe waren gegaan. Als je meer over onze reis naar Sri Lanka wilt weten, mag je altijd een dm sturen.
Stedentrip is leuk, maar ik vind het ook leuk om te wandelen in de natuur, dus een combinatie is chill, maar een van beide is ook prima. Ik sta dus open voor van alles haha
We gaan drie weken vanaf half juli! We moeten alles nog bedenken haha. We gaan ons eerst focussen op de route, hoelang waar blijven. We vliegen op Vancouver en we willen sowieso naar Calgary, Jasper, Banff en Whistler, Vancouver Island.
Whistler gaan we sowieso de Peak2Peak doen, we willen op een meer gaan kanoĆ«n, orkaās zien en vooral genieten van de natuur.
Hier willen wij ook sowieso heen! Hoe heb jij daar overnacht? In een tent of in de enkele hotels die je daar vindt?
grouse grind in Vancouver, als je van een sportieve uitdaging houdt.
Ik ben er in mei drie weken geweest. We vlogen op Vancouver en zijn meteen doorgereisd naar Vancouver Island. Daar hebben we Victoria/Ucluelet (en Tofino)/PortMcneill/Campbell River/Victoria gedaan. Dan terug naar Vancouver, Whistler, Banff/Jasper/Icefield Parkway en Calgary. We sliepen in airbnbā (waaronder een heel leuk tiny house in Campbell river), en hebben een paar nachten gekampeerd. Whalewatching hebben we uiteindelijk gedaan in Tofino, want onze toer in Sidney was gecancelled. Als je meer wil weten, vraag maar! Zoveel leuke plekjes en prachtige natuur!
Mijn moeder had alles geregeld bij een reisbureau, dus in hotels. Ik zou wel in juli voorzichtig zijn met op de bonnefooi reizen, zeker bij banff/jasper. Er zijn daar vrij weinig andere plaatsjes in de buurt, dus als iets vol zit dan heb je pech.
Voor routes kun je voor inspiratie kijken op sites van tour operators om een beetje inspiratie te krijgen!