Reizen / Vakantie (Deel 1)

Wenen, Florence, Stockholm?

Boedapest? Praag? Boedapest staat voor volgend jaar op mijn lijstje dus daar kan ik nog niet echt iets over vertellen maar hoor alleen maar hoe leuk mensen het daar vinden.Dit jaar in mei naar Praag geweest en wat een fantastische stad! Ontzettend vriendelijke mensen,heel veel om naar te kijken en echt een aanrader als je een beetje budgetproof wil.Met namen het eten is daar heerlijk en zo goedkoop! Ben echt een beetje verliefd geworden op die stad en wil zeker nog eens terug.

Ik heb weer zin om te interrailen de komende twee weken. Ik heb behoefte aan zon en een beetje warmte. Waar ga ik die vinden nu binnen Europa, op fatsoenlijke reisafstand? :sweat_smile:

Wat zijn hier de ervaring met Sri Lanka? Is het een aanrader?

Onze plannen voor de vakantie zijn veranderd. We willen alleen in Canada blijven i.p.v. het combineren met New York. We hebben in totaal 8 dagen en willen naar Montréal en Toronto. We zijn sowieso 1 dag kwijt aan reizen tussen deze twee plekken. Zouden jullie dan 3 dagen Montréal en 4 dagen Toronto doen of andersom?

Ik vond het ontzettend gaaf! Ik weet niet hoe de situatie nu is na de aanslagen maar ik heb me er heel erg veilig gevoeld. Enig nadeel vond ik de lange reisafstanden tussen steden/gebieden. Misschien omdat ik als Nederlander niks gewend ben, misschien omdat de 3 weken wat te kort waren. Vond het soms best vervelend om bv elke 3 dagen 5uur te reizen. Maar de mensen, het eten en de natuur :heart_eyes:

Edit: we hadden het trouwens gecombineerd met een paar dagen malediven, is maar een uurtje vliegen en erg leuk!

2 likes

Oeeh, zou je dat bestandje anders willen dm’en? Dankjewel voor je reactie!!

1 like

Ah top, dank je wel! Wat voor tour heb je bij de Niagara Falls gedaan? Wij dachten misschien aan een helikoptervlucht.

Ohhh wat gaaf dat je naar een concert in Red Rocks gaat! Denver barst verder van de microbreweries. Mocht je daarvan houden, dan is de buurt rondom Denver Central Market leuk (Larimer)!

Dat klinkt ook leuk! Ik ga mij er even in verdiepen.

Aaah dankje! Jaa willen al zo’n brewery tour gaan doen! Nog aanraders voor specifieke brouwerijen? Ons appartement zit aan de Larimer St, dus gaan sowieso dat gebied verkennen! Meer tips voor eettentjes, leuke winkeltjes of hikes zijn ook altijd welkom!

Wij vertrekken 16 januari naar Costa Rica voor 2,5 week en hebben een 4x4 met daktent gehuurd, maar hebben totaaaal nog geen planning gemaakt en ik voel STRESS :hot_face:
Het is echt alles uitzoeken van route tot campings tot nationale parken en er is zooooooveel over te lezen dat ik de weg helemaal kwijt ben :disappointed_relieved:

1 like

Ik ben nog nooit in Costa Riva geweest, maar als ik geen idee heb waar te beginnen, dan kijk ik vaak op websites van reisoperators die geplande reizen/groepsreizen aanbieden. Ik wijk er meestal nog van af (ik zie ook graag minder toeristische dingen), maar dan heb je in ieder geval meteen een idee van de dingen die je moét gezien hebben en wat mogelijke routes. Ik denk dan bv. aan Joker, Kris Kras of Koning Aap. Veel succes met uitzoeken!

1 like

Dat is inderdaad een goed startpunt, dank je wel!

1 like

Ik heb tips nodig!
Ik wil dit weekend ergens een nachtje heen van zaterdag op zondag, binnen 2 uur met de trein vanaf amsterdam, niet in Brabant.
En in januari wil ik een week weg, maar ik weet niet waar naartoe. Ik dacht aan New York, maar dat is te koud denk ik haha… het hoeft niet per se zonnig te zijn, maar het liefst ook niet steenkoud.
Iemand suggesties?

Delft? Of een nachtje naar Texel? Lekker uitwaaien op het strand.

En voor die week in januari; wat voor soort vakantie zoek je, een stedentrip? Wat doe je graag op vakantie?

Mag ik je een tip geven? Maak een meerdaagse wandeling in het Corcovado park!
Het is wat prijziger maar het is echt het echt waard!

1 like

Lapland :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Wat is je budget?

IJsland?

1 like