Reizen / Vakantie (Deel 1)

Thanks iedereen voor de tips hierboven! Ik sla alles op haha.

Dit is wat we nu hebben qua route (geen precieze plaatsen, maar groot opgezet). Hebben jullie op of aanmerkingen? Calgary hebben we van de lijst afgehaald voor nu.

6 - 12 is via de Icefields Parkway en gaan we onderweg overnachten

1 like

Kijk of je naar de calgary stampede kan, dat is echt een once in a lifetime dingetje! Clearwater bestond echt uit niks maar je kon daar wel leuk hiken vgm

1 like

Ik ben in mei 9 dagen naar Jordanië geweest en het was echt de moeite! Amman, Petra, Wadi Rum. Je kan ook nog eindigen in het zuiden bij de zee.

1 like

Advies gevraagd :blush: ik wil deze zomer voor het eerst alleen op reis. Ik zit zelf te denken aan Indonesië, dus als iemand ervaringen heeft graag! Of andere aanbevelingen voor bestemmingen :slightly_smiling_face:

En omdat ik het best wel spannend: hadden meer mensen dit ook en hoe ging het uiteindelijk op reis? Viel het mee?

Als laatste zijn tips over duurzaam reizen (voor zover mogelijk) ook heel welkom! Sorry voor alle vragen :sweat_smile:

1 like

Ik ben niet in Indonesië geweest, maar ben wel net terug van mijn eerste keer alleen reizen. Ik was zo zenuwachtig voordat ik vertrok, met een halve paniek aanval toen ik afscheid moest nemen van familie op Schiphol.

Maar het is me zo onwijs erg meegevallen! Ik was van te voren ook best zenuwachtig over moeten slapen in een hostel, want ik hou er niet van om 24/7 omringd te zijn door mensen. Maar ben achteraf heel blij dat ik in hostels heb geslapen. Perfect om mensen te leren kennen, maar als je er allemaal even geen zin in hebt, kan je prima een filmpje kijken op de kamer. Oortjes in en mensen snappen de hint wel.

Zo blij dat ik het heb gedaan! Ik zit echt nog in een soort roes van I’m on top of the world, want alleen reizen is gelukt dus nu kan ik de wereld aan.

Ben je ergens specifiek zenuwachtig voor?

5 likes

Fijn dat het jou zo goed beviel! :blush: Super fijn ook dat gevoel dat je de wereld aan kan, dat is een van de redenen dat ik wil gaan.
Ik vind het vooral spannend of ik het wel kan, navigeren in een vreemd land. En ik ben een beetje bang dat ik heimwee krijg, heb een paar maanden in het buitenland gestuurd en in het begin had ik daar héél erg last van.

Ik wil graag in 2020/2021 drie weken alleen op reis naar Thailand, Indonesië of Vietnam. Heeft iemand hier ervaringen mee? Zou graag langer willen maar kan niet langer dan drie weken vrij nemen. Hoeveel waren jullie ongeveer kwijt voor de reis (hostels/eten enz). Vind het nu al best spannend om alleen te gaan… :grimacing:

Dankjewel!! Klinkt goed :blush: Welke bestemming raad je aan van waar jij bent geweest?

Ik vond het ook super spannend (ging 10 weken naar Nieuw Zeeland). Op Schiphol ging het nog wel, eenmaal in het vliegtuig (en tijdens m’n tussenstop) dacht ik alleen maar ‘oh hemel, wat heb ik gedaan, wil ik dit eigenlijk wel echt, help?’ Toen met mezelf de afspraak gemaakt dat ik altijd een vliegticket terug naar huis mocht kopen, maar het wel echt moest proberen.

Uiteindelijk stond ik op Nieuw Zeelandse bodem en waren al die twijfels gelijk weg haha. Eerste dagen vol met nieuwe indrukken en jetlag, en daarna op reis, zoveel moois gezien en echt genoten. Zou het zo weer doen. Het heeft ook echt even geduurd voor ik weer ‘gewend’ was aan thuis.

En is het niks voor je? Dan heb je het toch maar mooi geprobeerd en je kunt dus altijd eerder naar huis :slight_smile:

5 likes

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord! Super fijn dat je het ondanks de spanning zo naar je zin had. Geeft me wat meer moed om te gaan :blush:

2 likes

Leuk! Ik ben in alledrie die landen geweest en voor drie weken zou ik Thailand kiezen. Voor Vietnam en Indonesië zou ik langer dan drie weken aanraden, Thailand is naar mijn mening ook het makkelijkste land om alleen door te reizen.

Ik heb m bijna 10 jaar geleden gehad. Toen wel goed gekeken of we hem eruit gingen halen. Komend jaar ga ik weer en ga komende week weer even zitten om te kijken wat ie kost en wat we willen doen.

Toen vond ik het iig ideaal, ook met skip the lines etc.

1 like

Wij hadden de CityPass en die vonden wij heel fijn en scheelde ook echt geld en wachttijd!

Met de New York CityPASS kun je 6 highlights in New York bezoeken. Drie van die bezoeken staan vast en bij de overige drie kun je kiezen. Zo kun je met deze pas naar:

1. The Empire State Building
2. American Museum of Natural History
3. The Metropolitan Museum of Art
4. Top of the Rock Observation Deck OF Guggenheim Museum
5. Statue of Liberty & Ellis Island OF Circle Line Sightseeing Cruises
6. 9/11 Memorial & Museum OF Intrepid Sea, Air & Space Museum

Voor nummer 5 zou ik kiezen voor Statue of Liberty & Ellis Island en dan de gratis ferry naar Staten Island nemen haha.

Ik ga volgend jaar eindelijk weer een keer op vakantie. Samen met een vriendin de laatste week van mei naar Italië. Niet zo spannend en ver als de reizen die hier allemaal voorbij komen, maar ik kijk er ontzettend naar uit.

We gaan de eerste 5 dagen naar Desenzano del Garda en dan het weekend naar Verona. Iemand toevallig leuke tips voor deze omgeving? We zaten zelf ook aan een dagtrip naar Venetië te denken. Is dat een beetje te doen in een dag?

1 like

Ooooh ja :drooling_face: :drooling_face: :drooling_face: Krijg spontaan trek!

1 like

Venetië vond ik prima te doen in één dag. Het zijn smalle straatjes en het is er heel erg toeristisch dus wij vonden één dag meer dan genoeg om sfeer te proeven. Voor wat betreft de andere regio heb ik helaas geen tips omdat ik daar niet geweest ben.

1 like

Bedankt voor je antwoord. Ja één dag lijkt mij ook wel genoeg vanwege de drukte en de toeristen. Ben ik natuurlijk zelf ook haha. Een uitstapje naar Burano lijkt me ook erg leuk, maar dat wordt misschien wel wat teveel voor 1 dag…

Ik heb tijdens mijn exchange veel meer last van heimwee gehad dan tijdens het reizen. Toen had ik veel meer tijd om me te vervelen (en dus tijd voor heimwee), terwijl ik tijdens het reizen door ging naar de volgende plaats als ik me begon te vervelen.

Is er hier iemand aanwezig die een rondreis door Zuid Afrika heeft gemaakt? Ik ben al fanatiek aan het Googlen naar de beste reisroutes en de kosten, maar ik ben ook wel heel benieuwd naar de ervaringen van mensen hier.

2 likes

Ik! Wel alleen omgeving Johannesburg, Krugerpark en Kaapstad (ook in die volgorde) gereisd. We hadden helaas maar twee weken. Volgens mij is de meest voorkomende route Johannesburg, Krugerpark, tuinroute en Kaapstad.

1 like