Reizen / Vakantie (Deel 1)

Jordanië?

1 like

Helaas niet maar voor wat jij zoekt en de tijd die je er beschikbaar voor hebt leek me dat wel een goede, het land staat ook hoog op mijn lijstje. Maar vast genoeg tips te vinden op reisblogs en in dit topic via de zoekfunctie! Sowieso Petra lijkt mij fantastisch!

Ja @suus, ik zat ook aan Jordanie te denken! Ben er zelf afgelopen september geweest. Nadeel van februari vind ik wel dat niet alle natuurgebieden toegankelijk zijn.

Of Yucatan/Mexico?

1 like

Wij gaan vanmiddag onze vakantieroute plannen. Tips voor West Canada zijn welkom!

Genoeg dagen bij de icefield parkway bij banff planne, ZO mooi! Victoria en Tofino waren ook heel leuk, Whistler was ook een aanrader!

1 like

Wat voor tips zoek je? Activiteiten/restaurants? Wanneer ga je?

Ik ben er vorig jaar zomer 3 weken geweest en vond het heel mooi. Wij hebben vooral genoten van de hikes die we gemaakt hebben. We zijn ook naar het noorden geweest (Jaffna), dat vonden we absoluut een aanrader. Dat gebied is niet zo toeristisch en is ook minder ontwikkeld. Wellicht wel aan te raden om daar niet de eerste paar dagen al heen te gaan, omdat je dan wel heel erg moet acclimatiseren. Wij zijn er dus wel de eerste paar dagen geweest en denken achteraf dat we daar nog meer van hadden kunnen genieten als we daar pas later in de reis naartoe waren gegaan. Als je meer over onze reis naar Sri Lanka wilt weten, mag je altijd een dm sturen.

1 like

Stedentrip is leuk, maar ik vind het ook leuk om te wandelen in de natuur, dus een combinatie is chill, maar een van beide is ook prima. Ik sta dus open voor van alles haha

We gaan drie weken vanaf half juli! We moeten alles nog bedenken haha. We gaan ons eerst focussen op de route, hoelang waar blijven. We vliegen op Vancouver en we willen sowieso naar Calgary, Jasper, Banff en Whistler, Vancouver Island.

Whistler gaan we sowieso de Peak2Peak doen, we willen op een meer gaan kanoën, orka’s zien en vooral genieten van de natuur.

1 like

Hier willen wij ook sowieso heen! Hoe heb jij daar overnacht? In een tent of in de enkele hotels die je daar vindt?

grouse grind in Vancouver, als je van een sportieve uitdaging houdt.

1 like

Ik ben er in mei drie weken geweest. We vlogen op Vancouver en zijn meteen doorgereisd naar Vancouver Island. Daar hebben we Victoria/Ucluelet (en Tofino)/PortMcneill/Campbell River/Victoria gedaan. Dan terug naar Vancouver, Whistler, Banff/Jasper/Icefield Parkway en Calgary. We sliepen in airbnb’ (waaronder een heel leuk tiny house in Campbell river), en hebben een paar nachten gekampeerd. Whalewatching hebben we uiteindelijk gedaan in Tofino, want onze toer in Sidney was gecancelled. Als je meer wil weten, vraag maar! Zoveel leuke plekjes en prachtige natuur!

1 like

Mijn moeder had alles geregeld bij een reisbureau, dus in hotels. Ik zou wel in juli voorzichtig zijn met op de bonnefooi reizen, zeker bij banff/jasper. Er zijn daar vrij weinig andere plaatsjes in de buurt, dus als iets vol zit dan heb je pech.

Voor routes kun je voor inspiratie kijken op sites van tour operators om een beetje inspiratie te krijgen!

1 like

Thanks iedereen voor de tips hierboven! Ik sla alles op haha.

Dit is wat we nu hebben qua route (geen precieze plaatsen, maar groot opgezet). Hebben jullie op of aanmerkingen? Calgary hebben we van de lijst afgehaald voor nu.

6 - 12 is via de Icefields Parkway en gaan we onderweg overnachten

1 like

Kijk of je naar de calgary stampede kan, dat is echt een once in a lifetime dingetje! Clearwater bestond echt uit niks maar je kon daar wel leuk hiken vgm

1 like

Ik ben in mei 9 dagen naar Jordanië geweest en het was echt de moeite! Amman, Petra, Wadi Rum. Je kan ook nog eindigen in het zuiden bij de zee.

1 like

Advies gevraagd :blush: ik wil deze zomer voor het eerst alleen op reis. Ik zit zelf te denken aan Indonesië, dus als iemand ervaringen heeft graag! Of andere aanbevelingen voor bestemmingen :slightly_smiling_face:

En omdat ik het best wel spannend: hadden meer mensen dit ook en hoe ging het uiteindelijk op reis? Viel het mee?

Als laatste zijn tips over duurzaam reizen (voor zover mogelijk) ook heel welkom! Sorry voor alle vragen :sweat_smile:

1 like

Ik ben niet in Indonesië geweest, maar ben wel net terug van mijn eerste keer alleen reizen. Ik was zo zenuwachtig voordat ik vertrok, met een halve paniek aanval toen ik afscheid moest nemen van familie op Schiphol.

Maar het is me zo onwijs erg meegevallen! Ik was van te voren ook best zenuwachtig over moeten slapen in een hostel, want ik hou er niet van om 24/7 omringd te zijn door mensen. Maar ben achteraf heel blij dat ik in hostels heb geslapen. Perfect om mensen te leren kennen, maar als je er allemaal even geen zin in hebt, kan je prima een filmpje kijken op de kamer. Oortjes in en mensen snappen de hint wel.

Zo blij dat ik het heb gedaan! Ik zit echt nog in een soort roes van I’m on top of the world, want alleen reizen is gelukt dus nu kan ik de wereld aan.

Ben je ergens specifiek zenuwachtig voor?

5 likes

Fijn dat het jou zo goed beviel! :blush: Super fijn ook dat gevoel dat je de wereld aan kan, dat is een van de redenen dat ik wil gaan.
Ik vind het vooral spannend of ik het wel kan, navigeren in een vreemd land. En ik ben een beetje bang dat ik heimwee krijg, heb een paar maanden in het buitenland gestuurd en in het begin had ik daar héél erg last van.

Ik wil graag in 2020/2021 drie weken alleen op reis naar Thailand, Indonesië of Vietnam. Heeft iemand hier ervaringen mee? Zou graag langer willen maar kan niet langer dan drie weken vrij nemen. Hoeveel waren jullie ongeveer kwijt voor de reis (hostels/eten enz). Vind het nu al best spannend om alleen te gaan… :grimacing: