Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik heb drie weken Vietnam gedaan (zuid- noord). Was alleen niet alleen. Was in totaal (incl vliegtickets, nieuwe backpack etc) 3000 kwijt. Maar heb ook echt totaal niet op het geld gelet. Dus denk dat het ook nog wel 500-1000 euro goedkoper kan. Vietnam is ook onwijs goed te bereizen. Heb een deel met de trein gedaan, deel met vliegtuig, deel met bus. Vond de bus wel echt verschrikkelijk omdat er echt niet veilig werd gereden. Moet eerlijk zeggen dat ik Vietnam achteraf in minder tijd had willen doen. Als je het hele land in drie weken wilt doen kan je nergens echt blijven hangen. Zou dan eventueel het midden tot het noorden doen.

Zijn verder wel ruim genoeg mogelijkheden om andere reizigers te ontmoeten. Mocht je in Hoi An komen: under the coconut tree is het heerlijkste hostel ooit geslapen.

Dankjewel!! Klinkt goed :blush: Welke bestemming raad je aan van waar jij bent geweest?

Ik vond het ook super spannend (ging 10 weken naar Nieuw Zeeland). Op Schiphol ging het nog wel, eenmaal in het vliegtuig (en tijdens m’n tussenstop) dacht ik alleen maar ‘oh hemel, wat heb ik gedaan, wil ik dit eigenlijk wel echt, help?’ Toen met mezelf de afspraak gemaakt dat ik altijd een vliegticket terug naar huis mocht kopen, maar het wel echt moest proberen.

Uiteindelijk stond ik op Nieuw Zeelandse bodem en waren al die twijfels gelijk weg haha. Eerste dagen vol met nieuwe indrukken en jetlag, en daarna op reis, zoveel moois gezien en echt genoten. Zou het zo weer doen. Het heeft ook echt even geduurd voor ik weer ‘gewend’ was aan thuis.

En is het niks voor je? Dan heb je het toch maar mooi geprobeerd en je kunt dus altijd eerder naar huis :slight_smile:

5 likes

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord! Super fijn dat je het ondanks de spanning zo naar je zin had. Geeft me wat meer moed om te gaan :blush:

2 likes

Leuk! Ik ben in alledrie die landen geweest en voor drie weken zou ik Thailand kiezen. Voor Vietnam en Indonesië zou ik langer dan drie weken aanraden, Thailand is naar mijn mening ook het makkelijkste land om alleen door te reizen.

Weet iemand van jullie of het loont om voor New York een New York pass aan te schaffen? Het klinkt namelijk vrij gunstig, maar er zal vast een addertje onder het gras zitten.

1 like

Ik heb m bijna 10 jaar geleden gehad. Toen wel goed gekeken of we hem eruit gingen halen. Komend jaar ga ik weer en ga komende week weer even zitten om te kijken wat ie kost en wat we willen doen.

Toen vond ik het iig ideaal, ook met skip the lines etc.

1 like

Wij hadden de CityPass en die vonden wij heel fijn en scheelde ook echt geld en wachttijd!

Met de New York CityPASS kun je 6 highlights in New York bezoeken. Drie van die bezoeken staan vast en bij de overige drie kun je kiezen. Zo kun je met deze pas naar:

1. The Empire State Building
2. American Museum of Natural History
3. The Metropolitan Museum of Art
4. Top of the Rock Observation Deck OF Guggenheim Museum
5. Statue of Liberty & Ellis Island OF Circle Line Sightseeing Cruises
6. 9/11 Memorial & Museum OF Intrepid Sea, Air & Space Museum

Voor nummer 5 zou ik kiezen voor Statue of Liberty & Ellis Island en dan de gratis ferry naar Staten Island nemen haha.

Oeh thanks! Deze had ik nog niet gezien. Lijkt alsof de meest prijzige must sees hier wel in zitten.

1 like

Ik ga volgend jaar eindelijk weer een keer op vakantie. Samen met een vriendin de laatste week van mei naar Italië. Niet zo spannend en ver als de reizen die hier allemaal voorbij komen, maar ik kijk er ontzettend naar uit.

We gaan de eerste 5 dagen naar Desenzano del Garda en dan het weekend naar Verona. Iemand toevallig leuke tips voor deze omgeving? We zaten zelf ook aan een dagtrip naar Venetië te denken. Is dat een beetje te doen in een dag?

1 like

Ooooh ja :drooling_face: :drooling_face: :drooling_face: Krijg spontaan trek!

1 like

Venetië vond ik prima te doen in één dag. Het zijn smalle straatjes en het is er heel erg toeristisch dus wij vonden één dag meer dan genoeg om sfeer te proeven. Voor wat betreft de andere regio heb ik helaas geen tips omdat ik daar niet geweest ben.

1 like

Bedankt voor je antwoord. Ja één dag lijkt mij ook wel genoeg vanwege de drukte en de toeristen. Ben ik natuurlijk zelf ook haha. Een uitstapje naar Burano lijkt me ook erg leuk, maar dat wordt misschien wel wat teveel voor 1 dag…

Ik heb tijdens mijn exchange veel meer last van heimwee gehad dan tijdens het reizen. Toen had ik veel meer tijd om me te vervelen (en dus tijd voor heimwee), terwijl ik tijdens het reizen door ging naar de volgende plaats als ik me begon te vervelen.

Is er hier iemand aanwezig die een rondreis door Zuid Afrika heeft gemaakt? Ik ben al fanatiek aan het Googlen naar de beste reisroutes en de kosten, maar ik ben ook wel heel benieuwd naar de ervaringen van mensen hier.

2 likes

Ik! Wel alleen omgeving Johannesburg, Krugerpark en Kaapstad (ook in die volgorde) gereisd. We hadden helaas maar twee weken. Volgens mij is de meest voorkomende route Johannesburg, Krugerpark, tuinroute en Kaapstad.

1 like

Yes afgelopen oktober/november nog maar wel maar 16 dagen. Wij vlogen op Johannesburg, bleven daar 1 nacht slapen en reden toen via de panoramaroute naar Krugerpark, daar 4 nachten geslapen en terug naar Johannesburg (1 nacht). De volgende dag gevlogen naar Port Elizabeth en gereden naar Knysna, daar 3 nachten geslapen en via de Tuinroute naar Kaapstad gereden waar we nog 5 nachten bleven. Leuke en mooie route maar ik zou meer overnachtingsplekken kiezen een volgende keer. De afstanden waren nu soms echt te groot.

1 like

en @Shaaar
Ik heb die Circle Line Sightseeing Cruise gedaan en dan de sunset cruise en dat was echt prachtig!!! Zou iedereen aanraden om dat te doen, was echt magisch om te zien. Je vaart dan ook heel dicht langs de Statue of Liberty, dus die zie je dan ook goed.

4 likes

Als alles goed gaat krijgen wij begin juli een kindje maar we willen eigenlijk nog één keer op vakantie met zijn tweetjes voor het zover is. Ik denk aan februari/maart omdat ik dan nog redelijk mobiel ben (hoop ik). Maaaar ik wil wel dat het lekker weer is. En het grootste probleem: budget is beperkt. We hadden gehoopt nog een ver reisje te maken, maar dat zit er budgettechnisch denk ik niet in. Ik dacht zelf aan Bali maar daar is het regenseizoen volgens mij. Het is belangrijk dat er voldoende te doen is, dat het warm is, dat het niet uitgestorven is. Strand is geen vereiste, leuke stadjes/dorpjes wel. En bij voorkeur voor max. € 800 pp.
Iemand een tip?

@Oprah had jij nou nog een vakantie gepland? Of ga je pas als de kleine er is?

Ohhh balen dat je helemaal niet mag vliegen. :cry: Ook superleuk om in september met de baby te gaan, ik ben ook zó benieuwd hoe dat me bevalt. Collega van me heeft een kleintje van 2 jaar en die heeft dus laatst een rondreis door Thailand gemaakt en het zag er zó leuk uit allemaal. Ik hoop dat wij dat ook kunnen gaan doen met ons kleintje, lekker op reis! :smiling_face_with_three_hearts:

Misschien dat ik inderdaad wel gewoon voor een stedentripje ga. Verre en warme reizen komen wel weer.

1 like