Tel Aviv? Leuke stad, er is een strand en nog best goed weer in die periode denk ik
Iemand tips (voornamelijk qua eten) voor Kopenhagen? Ga er morgen voor 4 dagen heen met mān zusje, bij het hotel zit alleen ontbijt. Budget hebben we niet per se, maar ik hoorde dat Kopenhagen best duur is, en het hoeft niet elke avond te gek te worden natuurlijk. Verdere tips/bezienswaardigheden zijn ook welkom natuurlijk!
Edit: we verblijven trouwens in het centrum!
Als je van ramen houdt moet je naar Ramen to Biiruš Wel klein zaakje maar super gezellig en leuk ingericht. Is ook tot laat open. En eigenaar is een brouwerij dus ze hebben ook allemaal lekker bier.
Hart Bageri (Frederiksberg) heeft de mooiste en lekkerste croissants die ik ooit heb gezien en is ontzettend geliefd door locals, ook prima voor lunch. In Christiana kun je ook lekker eten, veel vega/vegan/biologisch.
Bastard Cafe heeft hƩƩl vƩƩl spelletjes en is open tot laat, leuk in de avond vooral.
Verder inderdaad de botanische tuinen, maar zou ook Glyptoteket niet overslaan, museum meets botanische tuin. Vind de expositie die ze nu hebben in het Danish Architecture Center ook erg leuk.
En zou ook zeker een keer eten bij de Max, Scandinavisch antwoord op de McDo maar stukken en stukken beter haha
In tegenstelling tot de tips hier zou ik eindigen in Johannesburg. Dan kun je het Krugerpark als laatste doen en neem je voor je gevoel het āechteā Afrika mee naar huis. In plaats van te eindigen in een grote wereldstad.
Heeft iemand tips voor 3 weken Korea? We gaan in de zomervakantie, dus zal wel bloedheet zijn
Jaaa ik heb gedaan: seoul(7 dagen), sokcho(3 nachten, kan ook in 2), gwyanju(2 nachten), 1 nacht in een temple stay(absoluut een aanrader)(3 nachten busan), 3 nachten jeju, toen 5 nachten in Japan, tien 2 nachten in jeonju en tien nog 2 nachten in Seoul!
Als je je Japan schrapt kan dit allemaal wel in 3 weken. Zo een leuk land!
Is hier iemand die alleen de westkust van de vs heeft verkent? Ik wil 3 weken gaan in oktober
Wat vinden jullie de leukste stad in Belgiƫ of Duitsland? Ik wil een weekend weg met de auto.
Ik ben al in Japan geweest het wordt alleen Korea ben je binnen Korea gewoon met de trein gegaan? En is dat makkelijk uit te zoeken? Hoor van sommigen dat het echt een puzzel is
Ik vond het een hele leuke stad! Heel modern en een hippe vibe. Was er wel middenin de zomer dus het was erg heel erg heet en het strand was een welkome afwisseling en tussen de middag werd er ook daar siƫsta gehouden. Overigens voelde ik mij in heel Israƫl niet onveilig en zou ik het zeker aanraden.
Hamburg!
Alleen met de bus en die gaan super vaak en de stoelen zijn heel ruim! En ik.vond het totaal niet ingewikkeld! Maar jeju ben ik gevlogen!
In totaal ben ik vijf dagen in Tel Aviv geweest. Dat was ook wel lang genoeg want er zijn weinig bezienswaardigheden. Je zou ook een dag naar Jeruzalem kunnen in die tijd. Dat is goed te doen met de bus. Of zelfs daar een nacht overnachten en dan terug naar Tel Aviv. Heb helaas geen aanraders voor verblijf want ik was bij iemand op bezoek.
Tips voor gdansk?
Ben een keer in november geweest, gecombineerd met Jeruzalem. Ik weet het niet precies meer, was in totaal 5-6 dagen weg. Je kan makkelijk met de bus naar Jeruzalem. Heb me in beide steden niet onveilig gevoeld.
Vond Tel Aviv een leuke, moderne stad. Leuke afwisseling met het oude Jeruzalem vond ik.
Restaurants zou ik echt niet meer weten, onthoud dat nooit. Weet nog wel dat het eten er sowieso overal heerlijk was!
Verblijf in beide steden had ik in Abraham Hostel, dat is wel een aanrader.
Als je genoeg tijd hebt en je met mooi weer er bent, dan kun je ook nog een dagje naar Sopot gaan met de trein. Leuk strand/kustplaatsje.
Gdansk is echt een leuke stad! Maar is een aantal jaar geleden dat ik er ben geweest, dus echt concrete tips heb ik niet meer haha.
Free walking tour heb ik ook nog gedaan, was ook leuk.
Ik ben in oktober in Israel geweest waarvan 3 nachten in Tel Aviv. Hebben ons totaal niet onveilig gevoeld, mensen waren super behulpzaam. Vond Tel Aviv een leuke stad met veel hippe tentjes. Wij zaten in een Airbnb, maar dan van een local. Was wel een hele relaxte gozer (met super lieve hond). Wel fijne locatie.
Qua restaurants waren Port Said en Romano leuk. Bij Benedict super lekkere Shakshuka op. Prince was een leuke rooftop bar.
Vond uit eten gaan iets goedkoper dan hier. Drankjes doen was een beetje wisselend, biertje was vrij duur, maar cocktails ook vergelijkbaar. Je had wel happy hours, dan was het goed te doen.
Wij waren ook een paar nachten in Jeruzalem, heel andere vibe, maar heel interessant en vanuit daar hebben we een dagtrip gedaan naar Masada, Ein Gedi en de Dode zee. Kun je ook vanuit Tel Aviv doen.
Mocht je naar Jeruzalem gaan, check dan de Joodse feestdagen. Wij hadden wel rekening gehouden met Sabbat, maar er bleek een feest te zijn, wat een week duurde, waardoor er veel dicht was. Hebben daardoor wel bij een lokale familie gegeten, wat heel interessant was, maar dat was toevallig haha.
Verder zijn we ook 2 nachten naar Eilat geweest, is niet heel boeiend verder, maar daar kun je ook duiken.
SloveniĆ« was zoooooān mooi land, kan het iedereen aanraden!
Mijn vriend en ik denken eraan om in april een week naar Seoul te gaan. We kunnen helaas niet langer, heeft iemand anders dat al eens gedaan voor slechts een week?