Ja een weekje kan goed hoor! En je kan nog een tripje maken naar jeonju!
Ik ga in april ook een weekje naar Seoul, en aansluitend 5 dagen naar jeju
Ik ga in februari een klein weekje naar Lissabon. In mn eentje, lijkt me heel fijn! Ik zal waarschijnlijk overnachten in het My story hotel (Ouro). Hebben jullie toevallig nog leuke (restaurant)tips/dingen die ik niet mag missen?
Edinburgh is fantastisch als stad. Veel geschiedenis maar ook mooie natuur. Jullie zouden kunnen hiken naar de top van Arthurs Seat, daar vandaan heb je een prachtig uitzicht over de stad. Verder zelf met een huurauto de natuur in of misschien een dagtour vanaf de stad om lekker door de hooglanden te wandelen.
Wij willen eind februari ± 5 dagen weg. Veel Spaanse steden al gehad, twijfel om naar Spanje te vliegen en dan wat rond te rijden, maar nu komen we er dus niet uit. Iemand een goede tip? We willen een beetje aardig weer, dus winterse bestemmingen vallen wel af.
Wij willen deze zomer (september) naar Canada. Het wordt onze eerste reis met baby, onze dochter is dan 11 maanden oud. We willen vliegen op Vancouver en daar een camper huren. Ik twijfel of we een rondje zullen doen, dus de camper ook weer in Vancouver inleveren, of naar Calgary rijden. We willen vooral veel wandelen in de nationale parken daar. Iemand in Canada geweest en tips/reisroutes?
Wat toevallig,ik ga in februari ook een week in mijn eentje naar Lissabon haha! Dacht eerst: huh? Lees ik nou mijn eigen bericht of is dit iemand anders? Ik heb er iniedergeval ook heel erg veel zin in haha!
Inderdaad toevallig. Wat leuk! Heb jij je al een beetje verdiept? En ben wel benieuwd wanneer jij gaat. Ik ga 10 tm 15 feb
Portugal? En dan bijv van Lissabon naar Porto rijden? Of van Faro/Albufeira naar Lissabon?
Vergeet ook de boot niet, dan kun je gewoon de auto meenemen en hoef je ook geen huurauto te nemen. En je overnacht op de boot dus het voelt ook niet alsof je die reistijd kwijt bent , voor mij althans.
Het kan er flink koud zijn maar niet zo anders als hier. Edinburgh is een hele mooie oude stad, heel leuk om te bezoeken. Glasgow vind ik ook leuk, heel modern en anders. Als je vier dagen gaat kun je de twee steden we combineren, maar ik zou eerder voor Edinburgh en natuur daar in de buurt gaan! Er is genoeg.
Ik vlieg de 17e sāmiddags heen en de 22e vlieg ik weer terug naar Amsterdam.Genoeg tijd om te vullen dus! Ik moet zeggen dat ik nog niet echt tijd heb gemaakt om me uitgebreid in te lezen.Maar voor bijv. plekjes om te eten gebruik ik heel vaak TripAdvisor,dan sla ik meteen op in een lijstje wat ik wel eens zou willen proberen en dan mag ik van mezelf kiezen.Ik heb al ellenlange lijstjes met mijn eigen āhotspotsā in verschillende steden.Echt een uitkomst!
Wij gaan in juli/augustus en hebben besloten om een rondje te doen! Sowieso waren voor ons de tickets ook goedkoper als we in Vancouver aankwamen en weer zouden vertrekken.
Oh en trouwens, er is ook een Noord-Amerika topic!
Ik ben begin december geweest voor 5 dagen geweest en vond het een leuke stad! "s Avonds is Jaffa heel gezellig met allemaal tentjes waar je buiten kan zitten.
Verder heb ik echt de lekkerste vegan sushi ever gehad bij The Green Roll. Bicicletta kan je gezellig in de tuin eten. CafeXoho en Benedict voor ontbijt.
Ik vond het redelijk prijzig allemaal, totaal heb ik 800 euro uitgegeven inclusief airbnb en vlucht.
Wapiti (camping Jasper N.P.) is geboekt! Wat een drukte op de site vanaf 16:00u zeg, was even behoorlijk stressen. Morgen weer twee boeken, maar dan voor
Banff N.P.
My godddd. we dachten dat gister erg was. Vandaag was nog erger. We zijn drie uren bezig geweest om campings te boeken in Banff. We waren al bang dat we 400 euro per nacht moesten gaan betalen voor de hotels daar.
Heeft iemand tips voor Vietnam? Gaan er in september/oktober 3/4 weken heen.
Trekking in Sapa met Real Sapa is echt fantastisch. Je gaat op pad met een lid van een black hmong familie (is ook geen groepstrekking, maar prive), logeert bij hun familie/contacten, gaat best diep Sapa in en ze spreken aardig goed engels dus je kan ook veel vragen over de cultuur, hun kijk op het gebied, de familie etc. Vond dat echt fantastisch.
Mocht je in Da Lat zijn is daar een man TinTin (vage beschrijving, heb geen verdere contactgegevens) die motortochten organiseert. Heb zelf een dag bij hem achterop door de bergen daar gedaan. Hij stopt dan steeds bij locale hotspots, familiebedrijven en vertelt ook veel over de omgeving.
Under the coconuttree in Hoi An is een erg fijn hostel. Grandmaās home cooking (ook hoi an) heeft superfijne kookworkshops (wel tikje toeristisch). In Hanoi kan je fietsen met zoān fietsbedrijf (zelfde soort tours als in Bangkok) vond ik ook echt fantastisch.
Een hele random tip misschien maar in Vietnam kan je heel goed en goedkoop kleding op maat laten maken. Dus moest je een bepaald kledingstuk willen en het nergens vinden, kan je het altijd daar laten maken. Heb zelf een jurkje laten maken in Hanoi en krijg er nog steeds complimenten over. In Hoi An heb ik ook ontzettend veel kleermakers gezien!
Tof! Onze route was Hanoi (2 nachten) - Mai Chau (2 nachten) - Ninh Bin (1 nacht) - Halong Bay (1 nacht) - 1 nacht nachttrein van Hanoi naar Hue - Hue (1 nacht) - Hoi An (3 nachten) - Ho Chi Min City (3 nachten) - Mekong Delta (1 nacht)
En dat in 2,5 week gepropt haha. Vond Mai Chau echt prachtig, ƩƩn van de mooiste plekken waar ik ooit geweest ben. Maar ik zou alle bovenstaande plekken sowieso aanraden. Als je specifieke vragen hebt, help ik je graag!
Voor de mensen die naar Auswitsch geweest zijn: deden jullie dit met of zonder gids. Ik denk dat ik wel een gids wil namelijk