Reizen / Vakantie (Deel 1)

Oke, zit nog steeds in m’n groepsreis vibe en heb nu 10 reizen uitgekozen om daar tussen wss een maand te gaan twijfelen :joy: Wat was jouw favoriet van onderstaande landen? Misschien helpt het mij enigzins haha

• Indonesië (Bali & Java)
  • Costa Rica
  • Sri Lanka
  • Zuid Thailand
  • Vietnam

0 stemmers

Tips voor Peru?

Ik vind Zuid Thailand (en ook Bali eigenlijk) geen groepsreis bestemming; volgens mij zijn daar niet zoveel echte bezienswaardigheden en gaat het vooral om het relaxen en genieten van de natuur.
Misschien Costa Rica omdat dat een plek is waar je sowieso niet zo snel alleen naartoe reist?

2 likes

Ja zo’n idee had ik ook al, en bestemmingen die in mijn idee wel makkelijk zelf te bereizen zijn. Costa Rica lijkt me ook heel tof, maar zit 500 euro boven de andere bestemmingen dus dat is best wel een groot verschil… Thanks voor je mening!

1 like

Ja Costa Rica is geen goedkope bestemming idd. Misschien dan Vietnam? Volgens mij is daar genoeg te zien en te doen om je goed te vermaken en ik denk dat het goedkoper zal zijn dan Costa Rica?

2 likes

Ik had/heb Japan voor mei/juni op mijn lijstje staan, maar nu weet ik eigenlijk niet of dat zo slim is gezien het coronavirus. Wat zouden jullie doen? Wacht het nog wel even af maar wil ook niet te lang wachten ivm kosten.

Ik ben niet in alle landen van dit rijtje geweest, maar van dit rijtje zou ik zelf kiezen voor Vietnam. Vind het een perfect land qua combinatie natuur / cultuur, relaxen maar ook veel doen en zien (Costa Rica bijv. veel natuur, weinig cultuur en Zuid-Thailand vind ik zelf mwah voor echt een rondreis).

1 like

Ik heb spontaan besloten in maart / april naar Marokko te gaan, voor de vierde keer :heart_eyes: Nu enkel Marrakech dus als iemand nog leuke tips heeft, let me know!

2 likes

Ik was laast nog in Marrakech en kan een fietstour met Pikala aanraden! Vond het erg leuk om op die manier de stad te zien. Is opgericht door een Nederlander maar wij hadden Marokkaanse gidsen, dus die konden ook veel over de cultuur vertellen

1 like

Ik ga begin april naar Ibiza met m’n moeder, 4 dagen. Wat moeten we echt zien? Zitten in Ibiza stad. Houden van eten, leuke marktjes, cocktails en sushi haha. Hoeft niet te fancy, zoeken de echt leuke tentjes en dingen om te bezoeken

Ik wil in maart nog een paar dagen weg, maar ik weet niet of ik in Nederland wil blijven of naar een warmere/koudere plek :thinking:

Ik wil deze zomer voor drie weken naar Turkije. Wil sowieso 4/5 dagen naar Istanbul, verder vooral veel natuur, hiken, eventueel cappadocie/ treinreis naar Kars maar ook graag lang naar de kust. Absoluut geen resorts of hele toeristische dingen. Heeft iemand tips voor leuke plekken of een logische route?

2 likes

Ik wil vanuit NL met de trein naar een kleine stad in Engeland reizen, maar omdat het een kleine stad is kan ik de volledige reis niet boeken via NS International. Hij ziet de eindbestemming niet. Dus nu boek ik gewoon een ticket naar Londen en ga ik vanaf daar verder reizen.

Is 't dan voordeliger om vooraf al een treinticket te boeken (vanaf Londen dus), of maakt dat niet uit? En wat is daarvoor de beste website?

Iemand tips voor een reisroute in Vietnam in juni (3 weken)? Begreep dat het weer nogal wisselend kan zijn afhankelijk van de regio, en het is sowieso natuurlijk een land met flinke afstanden. We reizen overigens liever niet per scooter/motor (ook niet achterop).

@Wonderland en @Shaaar Thanks voor jullie tips! In welke reisperiode zijn jullie geweest? Want lees dus veel dat het eigenlijk alleen in midden Vietnam goed weer is in juni…

Starten in Hanoi - Sa Pa meerdaags - Mai Chau of Ninh Binh (of allebei) - Phong Nha - Hoi An - Da Lat - Saigon

Halong Bay vond ik inderdaad ook niet zo spannend, mooi landschap maar ZO VEEL ZOOI in het water. In plaats daarvan schijnt Mai Chau/Ninh Binh supermooi te zijn. Phong Nha vond ik echt geweldig, onwijs mooie grotten en toen ik er was (4 jaar geleden) nog niet mega toeristisch. Hue ben ik ook geweest maar kan je overslaan, Hoi An ben ik veel te lang blijven hangen omdat het zo’n leuk plaatsje is en ik daar echt een onwijs leuke groep had. Da Lat vond ik tegen verwachting leuk! Je kan gewoon vliegen vanaf Hoi An (vliegveld in Danang) naar Da Lat ipv een helse rit van 17 uur met een bus. Ik ben zelf nog naar Mui Ne geweest, maar dat was vooral strand en feesten dus niet zo bijzonder.

Edit: canyoning in Da Lat is echt heel gaaf en ga zeker naar de 100 roofs bar. Ik was in april in Vietnam en heb alleen maar goed weer gehad.

Ik ben zo blij dat wij destijds de tip kregen om te vliegen (sorry milieu), ik hoor alleen maar dit soort verhalen over deze busrit. Nou vond ik sowieso de busreizen in Vietnam niet de allerfijnste. Keihard gas geven, vervolgens weer keihard remmen en toeteren en dat keer 1000.

1 like

Veel ceviche en pisco sour en probeer vast wat spaans te leren!

Nee, hoelang heb je en wanneer ga je? Ik vond de trekkingen in Huaraz waanzinnig mooi, 8 uur met de nachtbus vanuit Lima. Ik heb zelf de mini Huayhuash trekking gedaan, als tegenhanger voor de wat meer populaire Santa Cruz trekking. Maar ook dagtochten daar waren waanzinnig mooi. Stadje zelf is niet zoveel aan.

Verder staan waarschijnlijk de Salkantay en de Colca Canyon trekkingen al wel op je lijstje, die vond ik ook echt heel tof, had ik niet willen missen. En als ik langer in Peru was gebleven was ik wezen sandboarden (en me het leplazarus drinken, verder is er niets te doen) in Huachina, en pinguins kijken in Paracas (aka galapagos for the poor). Maar dit zijn ook hele bekende bestemmingen en deel van de Gringo trail. Je hebt zo’n bus die veel mensen nemen (Peru Hop), maar ik heb het zelf met lokaal vervoer gedaan, vond ik chiller, meer vrijheid. En is heel makkelijk te boeken via busbud of redbus.

Voor hostels vond ik La Bo’m in Cusco (klein en frans, en tevens een creperie, zo schattig, met open haard en ontbijten met crepes) leuk, en in Arequipa het Way Kap hostel. In Huaraz Caroline Lodging en Akilpo. Van die eerste spreekt de eigenaar nederlands en vanuit het hostel worden allerlei trekkingen georganiseerd, en kost geen drol.

Iemand tips voor Guatemala, Belize en Mexico?

Ik ben benieuwd wat jullie gaan doen. Wij wilden voor de zomer Zuid-Korea boeken, maar m’n vriend durft niet…