Ik heb daar heel lekkere tapas gegeten bij Tapa Buco en serieus goeie pizza bij iets dat Pizzeria Luzzo Santa Marta heette en toevallig naast mn hostel lag. Pizza met zalm ooohhhhhh ik wil terug!
Als je een weekendje weg gaat (3/3,5e dag) en wel iets van de stad wil zien, maar ook graag wil wandelen en van de natuur wil genieten, waar ga je dan liever naartoe?
- Stockholm
- Oslo
- Ik heb een veel beter idee en dat ga ik je nu vertellen
0 stemmers
@Bubbless Wil je per se naar Scandinavië? Ik vond Bergen erg leuk! En in de omgeving kun je mooie hikes maken.
Niet per se, maar daar ben ik nog nooit echt geweest op een paar dagen Göteborg voor werk na en wat ik toen heb gezien vond ik heel mooi dus ik wil er graag eens naartoe. Ik ga naar Bergen kijken!
München! Mooie stad en je bent ook zo in de natuur (Alpen). Oh en goed te doen met de trein
Ik ben eens 16 dagen naar Noorwegen geweest en dat was best te doen. Met de trein naar Oslo (via Kopenhagen, daar ook overnacht). Toen met de trein van Oslo naar Bergen; mooiste treinreis ooit! Paar dagen in Bergen doorgebracht. Vooral ook wat uitstapjes de natuur in gedaan want Bergen is best klein en heb je in een dag al wel gezien. Toen een auto gehuurd en in 4 dagen naar Trondheim gereden. Onderweg gewoon geslapen op campings en Airbnbs. Paar dagen in Trondheim verbleven en toen weer met de trein naar Oslo, Kopenhagen en weer naar Nederland. Vond Oslo trouwens de leukste stad. Maar goed, 2 weken is kort maar ‘t kan zeker wel Vergt alleen wel wat planning vooraf haha
Ik wil dit jaar ook weer naar Noorwegen! Liefst Lofoten, maar dat wordt lastig zonder vliegen
Edinburgh met een hike naar Arthurs Seat en/of een dagje de hooglanden in.
Oké ik heb tips nodig! Met een groepje vriendinnen sparen we elke verjaardag geld op om uiteindelijk iets leuks van te doen. We hebben straks 600 euro en willen graag een stedentripje doen dit jaar. Hebben jullie leuke aanraders?
Antwerpen en Maastricht hebben we afgelopen jaren nog gedaan en we komen zelf uit de randstad. We zijn met 5 en willen zoveel mogelijk van de reis en verblijf uit het potje financieren maar wat bijleggen kan in principe ook.
Ik wil eind mei met de trein naar Zürich en dan nog een tweede stad en vanaf daar weer terug met de trein. Ik dacht zelf aan Stuttgart maar ik lees hierboven ook München en dat ligt natuurlijk ook vrij dichtbij… iemand ervaring met Stuttgart of is München echt leuker?
Ik wil ongeveer een week gaan totaal dus 3 dagen per plek
En begin september wil ik denk ik naar Kroatië… vliegen op Zagreb, daar 3 dagen zijn en dan 1 of 2 kustplaatsen aandoen met de bus en vanaf daar weer terug vliegen (Zadar en/of Split). Ik lees dat Kroatië een redelijk busnetwerk heeft maar heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Ik heb wel een rijbewijs maar vrij recent gehaald dus nog niet genoeg ervaring om te huren (durf het ook niet, ik ga ook alleen op vakantie)
Ljubljana! 1 dag in de stad is voldoende en er is zoveeeel mooie natuur
Ik heb in een maand geinterraild vanuit Nederland omhoog door Zweden en via Noorwegen weer terug.
Dus ik denk dat je in 2 weken echt wel een hoop kan zien in Noorwegen.
Ik ben vanuit Narvik naar Bodø gegaan. Kleine stad maar wel leuk. Je loopt zo vanuit het centrum de natuur in. Ik heb daar een nacht op een berg zitten kijken naar de niet ondergaande zon, was echt prachtig.
Van daaruit ben ik naar Trondheim gegaan. Daar kom je al wat meer in de bewoonde wereld. Vegan cafés, 2e hands winkels, toffe musea. Wederom niet groot, ik geloof dat ik er 2 dagen geweest ben en dat was prima.
Toen door naar Oslo want ik wilde naar Bergen dan dat kan met de trein alleen via Oslo. Bergen was ook prachtig, kleine stad maar je kan in de omgeving heel goed wandelen. Ook hier ben ik 2 dagen geweest. Toen weer naar Oslo, inderdaad prachtige treinrit. Oslo vond ik wat minder omdat ik opeens moest omschakelen van natuur en musea naar de drukke stad (en dat mijn telefoon gestolen werd hielp waarschijnlijk ook niet mee). Maar je hebt er hele mooie eilanden waar je met een pontje naartoe kan en waar het wel rustig is. Daar heb ik veel tijd doorgebracht.
Ik had heel graag nog naar de Lofoten gewild maar daar had ik te weinig tijd voor.
Uit mijn hoofd waren al mijn treinreizen rond de 7 uur, goed te doen vond ik want het zijn hele comfortabele treinen.
Ik had dus een interrail ticket maar losse tickets zijn niet duur in Noorwegen, kaartje van Bodø naar Trondheim is zo’n €20.
Brugge, Leuven, Gent?
Wat een tof idee! Dat ga ik bij ons ook eens voorstellen, want cadeaus geven wordt steeds grotere opgave haha, en we willen graag met zn allen weer een keer weg. Dan is dat een ideale oplossing.
Brussel zijn wij ook een keer met z’n allen geweest, was een aanrader! Hebben we ook een beer crawl gedaan, was ook erg tof.
Anders in NL: Nijmegen?
Porto! Hele mooie compacte stad en ook genoeg te zien in 3 dagen!
Edit: Oh grapje, de natuur is hier natuurlijk niet echt…
Ik ben inmiddels aan het twijfelen tussen Valencia, Schotland en Noorwegen, lijkt allemaal sprekend op elkaar dus Porto kan er ook nog wel bij
Heeft iemand ervaring met jongeren groepsreizen? Ik ben zelf 22 en heb tussen het inlevermoment van m’n scriptie en m’n verdediging ongeveer 3,5 week vrij en zou graag een groepsreis maken ergens naar zuid-amerika/afrika/azië, maar wel graag met mensen van mijn leeftijd! Als iemand tips heeft hoor ik het graag
Een vriendin van mij heeft dit gedaan, met een internationale organisatie geloof ik. Zij vond het super! Veel ruimte om ook zelf wat te doen of even los van de groep. Ze is naar Thailand en Bali geweest geloof ik. Ik weet alleen niet zeker hoe die organisatie heette, maar dat zou ik wel kunnen navragen.
Leuk! Lastig kiezen inderdaad want het is allemaal leuk. Wat misschien kan helpen is de klimaatkaarten bekijken en vergelijken, Thailand heeft bijvoorbeeld regenseizoen in juni/juli/augustus dus daar zou ik persoonlijk in die periode niet zo snel heen gaan.
Ik ben eruit, het wordt Noorwegen! Ik wil toch liever niet naar en heel grote stad dus Oslo is afgevallen en Bergen, Stavanger en Kristiansand zijn overgebleven, waarbij ik neig naar die laatste. Heeft iemand toevallig tips of aanraders voor Kristiansand?
Oh en ik kan van do-zo gaan of vrij-ma, is de een beter dan de ander of maakt dat geen drol uit?