Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ok, stel dat ik in twee à tweeënhalve week vanuit Napels naar Nederland wil treinen. Wat zijn dan dingen waarvan jij denkt ‘als yoghurt die overslaat gaat ze echt spijt hebben!’

Ik wil naar Cinque Terre maar verder ligt de route nog heeeeelemaal open. Inspiratie is welkom.

Ik wil een rondreis in Zuid-Afrika gaan maken. Heeft iemand tips voor organisaties? Of om eventueel zelf bij elkaar te zoeken/boeken?

Is wel de kleinste van de drie toch? Ben zelf niet in Stavanger geweest, maar wel het aangrenzende fjord en die is prachtig. Je zou evt. vanuit Stavanger ook een dagtrip naar de Preikestolen kunnen doen.

Ik heb 2 keer een groepsreis gedaan met F.OX. Je kon daar altijd op de site zien hoe de groepssamenstelling was. Maar is echt al wel 8/9 jaar geleden. Ben naar Egypte en Thailand geweest en vond dat toen echt een leuke manier om wat van een land te zien zonder zelf alles uit te hoeven zoeken. En ik wou ook absoluut niet alleen. Heb 2 keer een leuke groep gehad, waar ik ook wel leuke contacten aan over heb gehouden. Voor mij was dat toen de ideale manier om meer van de wereld te zien!

1 like

Ga je alleen? Wil je backpacken? Wil je zelf een auto huren of met de bus? Ik ga over 2 maanden naar Z-A met mijn vriend en wij hebben alles gewoon zelf geregeld, is goed te doen

Ja klopt, maar ik ben er ook niet superlang en wil mn tripje niet propvol plannen dus dat vind ik niet erg. Ik zag zo al dat er een stuk of 3 natuurparken lopend te bereiken zijn, dus daar kan ik me wel vermaken haha.

Maar ik ga nog eens goed naar Stavanger kijken dan! Hoe is Preikestolen te doen als je niet supersuperfit bent? Ik heb een tijdje terug een hike van een uur een berg op gedaan en ik was compleet gesloopt dus die trip van 4 uur schrikt me een beetje af :sweat_smile:

1 like

Ah nee begrijp ik! Dan zou ik Preikestolen wel skippen ja haha, is best heftig en je bent ook erg afhankelijk van 't weer. Ken Kristiansand verder ook niet goed dus je weet vast zelf al meer.

1 like

Ah oke toch wel. Misschien wel een goed doel om naartoe te trainen want het lijkt me wel supermooi! Dan ga ik gewoon alledrie de steden af, elk jaar een andere haha

1 like

Met m’n vriend! Auto of bus hangt dan even af van de organisatie ja/nee

Pompeï en Florence!

1 like

Ik ken alleen een Vlaamse organisatie die groepsreizen heeft voor -26 jarigen: Joker.be
Ik ben ouder, maar heb heel goede ervaringen met de groepen voor alle leeftijden.

Luzern in Zwitserland!

1 like

Wij doen eigenlijk altijd alles gewoon zelf regelen, dan kunnen we alles aan onze eigen wensen aanpassen en op ons eigen tempo reizen, vind ik zelf fijner. Als je een organisatie wil, weet ik wel dat Koning Aap mooie reizen organiseert!

Wij hebben deze route als uitgangspunt genomen: https://www.reisjunk.nl/zuid-afrika/tips-reisroute-zuid-afrika/, maar dan andersom (dus starten in Kaapstad), en we slaan Durban en St. Lucia over en vervangen die door Drakensbergen omdat we van wandelen en van bergen houden (#anwb-koppel). Vliegtickets hebben we via skyscanner geboekt, hotels via Booking.com en de huurauto via sunnycars.

1 like

Ik heb na drie jaar gezeur toegegeven deze zomer met mijn vriend te gaan kamperen. Nog nooit gedaan en ben nog niet mega enthousiast (maar komt hopelijk wel). Nu zoek ik dus een camping, niet te groot, in de buurt van zee, maar ook van een leuk stadje om te kunnen eten, slenteren etc. Liefst binnen/rond de 10 uur rijafstand. Iemand wellicht een gouden tip?

Net terug van een trip naar IJsland en van de zomer gaan we weer :speak_no_evil: nu is voorbereiden op kou niet zo moeilijk, maar wat kan je het beste dragen bij wisselvallig weer tussen 10-15 graden? Tshirt, trui en dan een waterbestendig windjack? We willen ook slapen in een Campervan dus dat zal ook fris worden. Ik weet dat er forummers zijn die in een zomer naar IJsland zijn gegaan, wie heeft er tips? :grin:

Laagjes!! Ben niet in IJsland geweest maar wel een vergelijkbaar land en mijn redding was echt een strakke broek (leggingachtig) met wanneer nodig eroverheen een goede regenbroek. Zelfde voor bovenlichaam eigenlijk. Zou juist je truien thuislaten omdat dat nogal kan gaan broeien. Evt. thermo long sleeve met een goede regenjas. Liever meerdere dunne laagjes die je uit kan doen dan helemaal gaan zweten tijdens een hike. Maar wel altijd wollen warme sokken haha.

En dan genoeg schone kleding voor als je rustig in je hostel/hotel/tent oid zit. Niets heerlijker dan een douche nemen en daarna in frisse kleding kunnen.

Bedankt voor de tips! Vooral die laatste, anders had ik echt veel te weinig meegenomen denk ik :speak_no_evil:

1 like

Hoe lang ben je van plan te gaan? :relaxed:

2 weken ongeveer! Door de campervan wilden we met onze backpacks gaan maar even kijken of dat gaat passen dan.

2 likes

Ah tof! Moet genoeg zijn om veel te kunnen zien dan.