Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ja, ik vond het waanzinnig! Elke dag weer compleet andere uitzichten, echt zo fantastisch. Aanraders vond ik San Pedro de Atacama, toeristisch en populair, maar niet vervelend en met een reden. Echt buitenaardse landschappen gezien daar, en raves in de woestijn! Putre vond ik ook echt de moeite waard, 3 uur van Arica af ongeveer. Bijna geen toerisme en zon wonderschone natuur, alsof je je in een aflevering van planet earth bevindt. En qua steden was ik helaas maar een nachtje in Valparaíso, maar dat vond ik echt jammer, vond daar een hele fijne sfeer hangen, had daar graag langer gebleven. Oh, en ik vond tegenvallen hoe weinig ik me met Engels kon redden, dus zou het zeker aanraden wat Spaans te leren van te voren, als je je niet constant hulpeloos wilt voelen.

1 like

Kaapverdië en Sri Lanka zijn we ook al geweest :grin:
Cuba klinkt wel goed! Is qua vliegen al vast niet verder dan Mexico en volgens mij ook een interessant land!

1 like

Een midweek is voor Riga wel heel lang, vind ik. Zou het dan combineren met Talinn of Vilnius, @MENDOWN.

Eens! Riga kan je inderdaad in twee dagen zien.

1 like

Kan je misschien opnoemen waar je al geweest bent? Scheelt met tips voor nieuwe plaatsen voor je, kunnen er geen plaatsen meer tussen zitten die je al hebt gezien.

We gaan toch voor 5 dagen Sevilla en zouden dan in de zomer 10 dagen Napels - Sorrento - Capri doen (ook mega aanrader trouwens!).
Grappig hoe m’n vriend 12 jaar ouder is en haast nog nergens heen geweest is.

1 like

Heeft iemand misschien een tip voor een dagexcursie naar de Agafay woestijn/ Atlasgebergte vanuit Marrakech waar geen rit op een dromedaris/kameel in zit? Ik kom alleen maar excursies tegen waar dit bij inzit en ik wil dit absoluut niet.

Oh heb je nog tips? Ik wil in mei/juni een maand naar Japan gaan. Hoor inderdaad van veel mensen dat het wel een beetje eenzaam kan zijn. Ik ben fotograaf en wil er heen voor een fotoproject, dus niet echt als backpacker. Maar wil natuurlijk ook wel een aantal dingen van het land zien!

Porto of Krakau?

Edit: oh zie nu net je andere reactie. Sevilla is ook super leuk haha.

Zijn er mensen die toevallig ervaring hebben met een vakantie in Malta? Mijn vriend en ik willen in augustus/september een weekje daar naar toe. Hebben mensen tips qua hotels, regio’s, uitstapjes?

Ik vond de Japanse Alpen erg mooi. Takayama, Kamikochi, de Tateyama Kurobe Alpen Route, Kanazawa. Trein tussen Nagoya en Takayama en verder omhoog naar Kanazawa was ook prachtig. En als je tijd hebt zou je maar Okinawa kunnen gaan, daar ben ik niet geweest maar schijnt erg de moeite waard te zijn.

1 like

Misschien moet je zoeken op jeepexcursie/safari? Ik ging zelf op een kameel, maar de enige mensen die ik gezien heb die dat niet deden gingen in zo’n 4x4 over de duinen rausen.

1 like

Heel toeristisch maar ik vond Kyoto ook wel echt heel erg leuk! Ligt “tussen” Hiroshima en Tokyo dus daar kan je misschien ook een stop doen? Helaas geen tips voor het huisje in de natuur

1 like

Ik ben alleen in Nara, Kyoto en Osaka geweest en zou ze wel aanraden, maar ligt aan de rijd die je hebt… Osaka dan misschien niet, maar daar hebben sommige mensen een haat liefde verhouding mee

1 like

Kyoto en Tokio vond ik het allerleukst! Osaka had ik ook niet willen missen. In Hiroshima moet je zeker naar het museum, want het is aangrijpend en bijzonder om het oorlogsverhaal vanuit een ander perspectief mee te maken. Nara vond ik niet de moeite waard. Het kasteel in Himeji wel (dagtripje). Wij zijn ook nog een nachtje tussen de monniken geweest in Koyasan. Dat was zo zo.

1 like

Mijn vriend en ik trouwen op 28-08 dit jaar en gaan niet echt op huwelijksreis maar willen waarschijnlijk wel een citytrip doen ergens in september. Heeft iemand een leuke tip?
:smiley:

Ik ben vorig jaar naar Tokio - Shibu Onsen - Kanazawa - Kyoto - Hiroshima - Osaka geweest. En dagtrips naar disneysea, nikko en nara.
Bij Hiroshima is het leuk om naar miyajima (het eiland) te gaan, maar die tori gate stond vorig jaar wel in de steigers vanwege de olympische spelen dus weet niet of dat nu ook zo is. En inderdaad het museum, zo heftig. En eet er hiroshimese (?) okinomiyaki! Zo lekker.
Ik vond shibu onsen echt magisch, het is een bergdorpje met 10/12 badhuizen waar je in mag als je in een ryokan overnacht (vond dat ook een hele toffe ervaring, als je het doet boek dan ook een kaiseki diner, ook iets wat je niet snel vergeet). Maar ik denk niet de mooiste natuur die je daar hebt.
Kanazawa vond ik ook wel een fijne afwisseling, wat rustiger en minder toeristisch (behalve in de tuinen, maar die zijn ook wel de moeite waard). Kyoto vond ik ook heel tof maar qua stad niet zo en ook het meest toeristisch van alle plaatsen.

2 likes

Bedankt voor de tip! Ik zag veel jeepsafari’s waar ook een 15 min rit inzit, maar dan zou ik altijd nog aan kunnen geven dat ik die oversla ofzo

Cyprus?

1 like

Menorca schijnt baby heaven te zijn. Op tijd boeken! Bij tui gebeurde het weleens dat er te veel babies op de vlucht zaten en we die mensen moesten omboeken naar transavia!

2 likes