Iemand weleens in West-Java geweest? Kwam deze reis tegen https://shoestring.nl/groepsreis-indonesie-verschrikkelijke-aanbieding/reisdata-en-prijzen, 11 dagen voor €700, kost echt niks maar ik weet niet zo goed met dat deel van Indonesie of het me echt aanspreekt…
Ik heb een rondreis door heel Java gedaan en ik ben in het westen ook in Jakarta, Bogor en Bandung (en puncak) geweest. Heel eerlijk vond ik het oosten van Java echt veel mooier. Het is sowieso vrij dichtbevolkt op Java, maar het westen al helemaal. Ik denk dat je dan niet het beste van Java meekrijgt.
Ja zo’n idee kreeg ik al toen ik de foto’s zag op google. Wil eigenlijk meer natuur dus dan denk ik niet dat 'ie ideaal is. Dankjewel iig!
Iemand die hier in haar eentje ooit interrailen heeft gedaan? Ik zou graag ervaringen horen!
Ik ben opzoek naar welkome tips voor in Bremen! We gaan met een grote groep vrienden heen.
Alle tips in de trant van leuke restaurantjes (voor een fijn prijsje, hoeft geen culinair hoogstandje) en ook kroegen en andere plekken voor uitgaan zijn zeer welkom!
Moi! Maar richting Engeland dus niet zo spannend en ingewikkeld. Wat wil je weten?
Iemand (alleen) naar Georgië geweest?
Durven jullie nog een vakantie te boeken i.v.m. het corona virus?
Die van ons was al in september geboekt haha. :’) We gaan wel gewoon (Canada).
Ja. Ik in juni een lang weekend geboekt voor Porto.
Mijn vakantie voor juli lag al langer vast.
Zolang het niet naar een risico gebied met negatief reisadvies is, twijfel ik niet.
Ik wil niet mee doen aan de massahysterie.
Sinds wie is de mol vorig jaar wil ik zo graag een roadtrip door Georgie maken, lijkt me echt prachtig Voor nu geen tips helaas haha.
Dankjewel voor je mega uitgebreide reactie. Ik denk dat mijn beeld van Georgië aardig overeenkomt met jouw verhaal en daarom maak ik me er een beetje zorgen over of dit het land is voor mij om alleen naartoe te gaan. Ik ben bang dat ik te weinig aanspraak zal hebben. Daarom denk ik dat ik voor Georgië eerder een groepsreis via een reisorganisatie zou moeten overwegen.
Het land heeft mijn interesse ook juist vanwege het verhaal dat jij schetst, het rauwe, ongerepte lijkt me nu alvast de moeite waard voordat het land over een aantal jaren echt ontdekt wordt (tenminste, mijn beeld ervan is vooralsnog dat het land vrij onontdekt is). Volgens mij is de natuur er prachtig. Van de steden zelf verwacht ik niet zo veel.
Oeh hier ben ik ook benieuwd naar. Ga waarschijnlijk volgend weekend een nachtje naar Bremen met mn vriend
Iemand tips voor leuke dingen om te doen in Gdansk?
Ik ga binnenkort waarschijnlijk met een collega een weekend naar Kopenhagen! Echt heel veel zin in,we zijn van plan om op een vrijdag heen te gaan en maandag dan weer terug.Zij is al wel eens in Denemarken geweest maar niet in Kopenhagen zelf en ik überhaupt niet in Denemarken.Wat zijn echt de dingen die je moet doen als je in Kopenhagen bent? Ik heb zelf al een klein lijstje gemaakt met o.a leuke plekken om te lunchen en dineren maar ben heel benieuwd naar jullie tips en/of ervaringen!
Ik zelf twee keer met vriendinnen, mijn broertje een keer alleen, hij vond het fantastisch en maakte ook heel snel vrienden die hij nu nog wel eens ziet! Als je nog specifieke vragen hebt kan ik hem altijd even appen!
Ik ben naar Georgië geweest. Wat wil je weten?
Over alleen die kant opgaan dus anders had ik jou even gevraagd
Ik heb daar wel veel mensen ontmoet die alleen waren. Je kan daar prima reizen en omdat er vooral veel guesthouses zijn ontmoet je ook weer nieuwe mensen.
Georgiërs zijn super aardig en behulpzaam, maar het is wel een mannen cultuur. Dus daar moet je je wel prettig bij voelen als je alleen gaat.
Leukkk! Wij waren er ook 15 dagen, dus strak plannen maar dan lukt het wel: wij deden tokyo, kyoto, koyasan (overnachten in een tempel, wel wat prijziger), osaka en hiroshima. Vrij standaard tripje dus, maar het was ook totaal niet opgehaast met de bullet train.
Ik zag dat je wat tips vroeg om het budget te houden. Wat @Enim zei vooraf boeken. Doen we normaal nooit, maar scheelt in de kosten. Voordeel is, of het nu duur is of goedkoop; het is altijd schoon verder zijn vooral de bullet train, hotels en drinken/alcohol prijzig, maar vond eigenlijk enorm meevallen hoe duur het was. Eten vond ik écht goedkoop en je krijgt overal water. Wij bestelden dan bijv cola erbij en dat was dan even duur ala het eten, maar heel veel japanners drinken alleen dat water scheelt echt in de kosten.
Ooh Japan je gaat het zo leuk vinden
Oh ja in Hiroshima kan je een gratis guides tour aanvragen bij de balie van het museum. Vinden die vrijwilligers superleuk, je geeft geen fooi (not done) en maakt het park heeel veel interessanter, want er is eigenlijk vrij weinig te zien. Vooral de achtergrondinfo en historie is interessant.
Ah thanks allebei! (: Ik wil graag in m’n eentje gaan maar vind het toch spannend haha, of ik genoeg aansluiting heb met anderen. Ben ook ‘al’ 24, straks zit ik tussen allemaal 18-jarigen… Sliepen jullie allemaal in hostels? Zo’n gedeelde kamer lijkt me enerzijds ideaal maar ik houd ook van privacy haha. Engeland lijkt mij ook gaaf hoor, had je een mooie route? En waar ben jij geweest @Luzarl?