Gaaaf! Ik zou zoals eerder ook al door iemand anders werd aangeraden iets meer tijd nemen in Tokio maar zeker ook in Kyoto! Wij zaten daar volgens mij 5 dagen en toen was ik er nog niet klaar mee haha, vond het zo leuk daar! Wij hebben wel een dagje Nara vanuit Kyoto gedaan dus dat zou bij jou wel wegvallen maar ik zou waar mogelijk zeker een dagje langer plannen. Ik ben van jou lijstje verder in Osaka geweest (2 dagen, vond ik leuk maar dat was ook wel genoeg), Hiroshima (1 nachtje, was genoeg) en Kanazawa (3 nachten, was verrassend leuk!). Word er helemaal enthousiast van haha, Japan staat echt in mijn top 3 leukste reizen ooit!
Brrrrr
Ahhh ik word jaloers als ik je reisplannen zie haha! Je gaat het zo leuk hebben daar!
Ik heb zelf ook een daguitstap gedaan naar Hakone maar weet niet of ik dat zou aanbevelen. Ofwel lag dat aan de uitstap die ik gedaan heb (had zo’n pas gekocht vanuit Tokio) maar ik vond het net een pretpark: eerst met een treintje vol toeristen, dan in zo’n soort skilift, dan op een Vikingschip? Heel apart haha en vol met Japanse toeristen. Was wel grappig om te zien haha.
Kyoto vond ik trouwens HEEL mooi. Daar sliep ik in een heel sociaal hostel (maar niet party) waar je ook fietsen kon huren. Echt een aanrader om met de fiets Kyoto te ontdekken. Ik zal je anders even een privé berichtje sturen met alle hostels waar ik geslapen heb!
Dank ook @Dibs! Denk dat ik voor een combinatie van hotels en hostels ga dan. Gewoon even kijken wat mee aanspreekt. In Canggu heb ik Bali Full Moon Guest House geboekt. Is een hotel, maar had wel echt fijne reviews. In Ubud ga ik het hostel doen dat @Oprah noemde.
Verder wil ik nog graag naar de Gili eilanden, Nusa Lembongan en Uluwatu als laatste. Denk dat dat de route wordt. Dus mocht er iemand specifieke tips hebben dan hoor ik het graag
Ik ben trouwens 3 weken weg; 2,5 week dus echt op Bali.
Ik zou alle Nusa eilanden bezoeken en niet alleen Nusa Lembongan. 1 overnachting (2 dagen) is daarvoor voldoende.
Edit: Dus Lembongan / Ceningan en Penida. Op de eerste twee kun je prima scooteren (zoooo leuk) alleen op de laatste kom je met een scooter niet zo ver en zal je ander vervoer nodig hebben.
Thanks voor het uitgebreide antwoord! Ik ga er nog even goed over nadenken. Heb even research gedaan naar het gratis e-visum voor Sint-Petersburg, maar helaas kom ik daar niet voor in aanmerking denk ik omdat ik per bus/trein reis en je dit visum alleen kunt krijgen als je op het vliegveld aankomt of via een specieke grensovergang met de auto komt.
Ben je alleen in Sint-Petersburg geweest? Hoe is het qua veiligheid? Lees er een beetje gemixte dingen over…
Ik vond Las Terras(z?)as mooi.
Vinales was top, vond santa clara echt niks aan.
Ik ben op dit moment in Bangkok en mijn vriend en ik willen morgen naar een skybar, ik zie op internet alleen door de bomen de barren niet meer. Iemand een tip voor goed uitzicht, én een goede sfeer?
Mijn vakantie naar Mexico en Guatemala volgende maand kan niet doorgaan door corona . We kunnen nu omboeken en dan in oktober gaan, helaas is het dan wel slechter weer daar. Iemand daar ervaring mee?
Baal zo erg, verheugde me er gigantisch op en was wel toe aan vakantie. Maar ja niks aan te doen.
Wij zijn op de rooftop van het Banyan Tree hotel geweest. Vond het echt adembenemend mooi. Wel 20 euro voor een cocktail dus hebben ook maar 1 drankje gedaan, vond ik het wel waard.
Ah wat kut!
Ik ben eens voor drie weken in oktober in Mexico/Belize geweest en heb 1 dag regen gehad en een keer een middag, viel echt heel erg mee!
Ja eigenlijk zien we het ook wel hebben niet zo veel keuze nu. Vandaag gelijk alles regelen om het om te boeken.
Ja, gelukkig valt het om te boeken zodat jullie nog kunnen gaan. Voordeel is wel dat het dan een stuk minder druk is daar qua toerisme.
Ik ben naar above eleven geweest. Is ook echt een aanrader, maar net als alle andere rooftopbars is het wel prijzig.
Ik ben naar Lebua geweest, was erg prijzig maar wel een leuke ervaring!
Misschien hoort dit niet in dit topic thuis maar ik weet even niet zo goed wat ik ermee moet. Wij zouden 24 April vertrekken naar Dubai. Ik heb een aanbetaling gedaan van 500 euro en het restant word eind volgende week verwacht. Ik ben enorm in dubio of ik mijn verlies pak de boel cancel en 500 euro kwijt ben of het resterende 2100 euro overmaak en hoop dat er evt een goeie oplossing word geboden. Als ik kijk bij de duitse reisorganisatie waarmee we zouden gaan word er tot nu toe niet veel goeds gedaan en de meeste worden gewoon weggestuurd. Ik weet zelf niet zo goed of ik wel wil gaan. Dubai blijft een doorreis plek en heb geen behoefte om daar iets op te lopen of om gezeik en gestress over een vakantie te hebben maar aan de andere kant ook geen zin om 500 euro te verliezen. Wat zouden jullie doen?
Ik heb ook corona first world problems, namelijk dat ik het zo kut zou vinden als mijn geplande vakanties niet door kunnen gaan. Ik vind die onzekerheid vervelend, heb liever dat ik nu weet dat ik die in mei bv niet kan doen zodat ik kan kijken wat er nog te annuleren valt qua boeking.
@justinbieber zou dus ook niet goed weten wat ik in jouw situatie zou doen. Want het is nog geen eind april en misschien loopt het wel los, maar zo niet dan is het echt veel geld dat verloren gaat indien je niet kunt annuleren… Lastig idd.
Ik zou over twee weken naar Jordanië gaan maar heb besloten het niet te doen. Ik vind het onverantwoord om tijdens een pandemie lekker de wereld over te vliegen.
In Jordanië valt het aantal besmettingen nog wel mee maar in Nederland hebben we geen idee hoe hoog het aantal daadwerkelijke besmettingen is. Ik heb geen verschijnselen maar kan alsnog het virus bij me dragen. Dus ik vind dat we hier gewoon zo veel mogelijk thuis moeten blijven. Dan maar geen vakantie.
Dat is het verstandigste en meest verantwoorde op dit moment, hoe vervelend ook. Hopelijk gaan steeds meer mensen dit inzien en blijven ze gewoon thuis.