Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik ook. Zou komende week op vakantie. Heb los geboekt dus krijg geen tegoedbon van een Corendon oid. De vlucht kan ik kosteloos omboeken maar naar wanneer dan? Inderdaad geen idee wanneer dit voorbij is. Zit zelf nu een beetje af te wachten tot de vliegmaatschappij zelf annuleert en hoop dan op geld terug of een tegoedbon. Zo niet dan boek ik de vlucht de avond van tevoren toch maar zelf om.

Kosten voor verblijf zijn €200 en wil daar een mail naar sturen. Proberen of daar iets te regelen is met tegoeden. Zo niet dan ben ik dat wel kwijt, maar dat bedrag is nog te overzien. Ben wel even heel blij met mijn ongeorganiseerde zelf. Heb daardoor alleen verblijf voor de eerste week geboekt en voor de rest van de vakantie nog niets

1 like

Gekke tijden zijn dit. Wij gaan 27 april naar NY, de vraag is nog natuurlijk of Trump beslist om zijn 30 dagen inreisverbod te verlengen. Ik gok van wel. Kunnen onze AIRBNB tot 2 weken van te voren kosteloos annuleren, dus wij wachten het allemaal nog even af…

1 like

Iemand wel eens in Taiwan geweest? Kan je wat vertellen over jouw ervaring?

Wij 22 april, maar ga er niet vanuit dat het doorgaat.

Airbnb is heel coulant met annuleren nu, dus dat is geen probleem als je echt niet kunt gaan. @Salmiak

Ik ga in mei naar NY maar ga er vanuit dat het niet doorgaat.
https://www.cnbc.com/2020/03/16/cdc-recommends-the-cancellation-of-events-with-50-or-more-people-for-the-next-eight-weeks-throughout-us.html

1 like

Ja ik ben in oktober 2 weken geweest. Ik vond het heel leuk. Wat wil je weten?

Ben benieuwd of we deze zomer of de rest van het jaar nog op reis kunnen. :crossed_fingers:

4 likes

Ik zit nu te wachten en hopen dat mijn vlucht wordt geannuleerd. Zou morgenochtend vliegen. Kan hem gratis omboeken maarja naar wanneer dan? Dus wacht tot het laatste moment. Vandaag zijn die vluchten wel volgens schema vertrokken helaas
Zit te twijfelen of het zin zou hebben hem expres om te boeken naar een moment waarop een piek wordt verwacht. Des te groter de kans op annulering. Heb nou niet echt een goede nieuwe datum in m’n hoofd

Wij zijn begin mei in Schotland, mag ik vragen waarom je nu alles annuleert?

Kan je hem niet beter omboeken naar meer einde dit jaar? Zodat je meer zeker bent dat het wel plaats kan gaan vinden?

Jawel, maar dat voelt als zo ver weg dat ik geen data kan kiezen. Wil ik oktober of november weg? Of later? Ik kan deze druk niet aan. Mega first world problems hoor haha

Hahahaha nee ik herken je gevoel. Wij zouden eind april ri Dubai gaan maar hopen dat dit gecancelt word en anders cancelen we het zelf inc alle bijkomende kosten. Maar wij zitten ook te denken ja maar ja wanneer gaan we dan? hahaha

1 like

En je kan er ook niet echt even rustig over nadenken want er zit tijdsdruk op en er gebeurt zoveel nu elke dag.
Ik heb het opgegeven en net in een moment van paniek een random datum geprikt in november. Geen idee of ik dan überhaupt kan of wil maarja. De vlucht was al betaald en bij annuleren zou het geld sowieso weg zijn. De volgende vlucht (zou van bestemming 1 naar bestemming 2 vliegen) heb ik nog even laten staan in de hoop dat die wel geannuleerd wordt. Die staat voor over een ruime week

1 like

Jeetje, die kaart :open_mouth:. Ik wist het al wel en ik zou ook nu echt niet reizen, maar toch…

Ik heb zowel van Booking als van Eurostar hele fijne reacties gehad. Ik zou eind maart naar Londen gaan en van Booking mag ik kostenloos annuleren en van Eurostar krijg ik het als tegoed terug voor een andere keer later dit jaar. Echt heel fijn, ook omdat ze het uit zichzelf lieten weten en ik nog geen contact met hen had opgenomen. Het gaat sowieso om niet zo veel geld, dus ik had er al vrede mee genomen als het ‘verloren’ was.

Ik ga weer even doorzeuren over mijn first world problem. Dit jaar zou dus echt mijn vakantiejaar worden, namelijk 3 vakanties geboekt. Alles is ook al betaald en nu zit ik echt: :upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face:. Ik zou in mei, augustus en oktober gaan. Die van mei reken ik niet meer op en dat is helemaal prima want ik snap de situatie en wil niet mezelf en anderen onnodig in gevaar brengen maar ik hoop gewoon heel erg dat die van aug & okt wel door kunnen gaan. Het is wat het is, maar mijn moeder kan dan bijvoorbeeld heel fel reageren waarom ik uberhaupt nog denk/wil gaan in aug & okt en dat ik alles NU METEEN moet annuleren. Ik zeg ook tegen haar dat ik de situatie het liefst nog even aankijk, want nu ‘even’ 3 vakanties volledig annuleren krijg ik ook gewoon stress van (juist enorm lopen sparen voor de vakanties van dit jaar, hoop gewoon dat ik van de meeste reizen het grootste deel terug kan krijgen). Ik weet niet zo goed wat ik hiermee wil zeggen maar ik moest het even kwijt haha

Ik zou in mei naar London gaan. M’n heenreis is al gecanceld, terugreis nog niet.

Hoe weet je dat alles is gecanceld?

Hoe weet je dat je heenreis is gecanceld?

Oke bedankt :slight_smile: