Ja ook! Dankje voor de tip🤗 Ieder waddeneiland is oke, of een ander fijn plekje in Nederland. Daar moeten we het de komende periode toch van hebben denk ik haha
Onze vlucht staat nog gepland maar t/m zaterdag zijn wel alle vluchten gecancelled. Dus hopelijk annuleren ze de onze ook nog! Fijn dat je je geld terug kan vragen!
Wij zitten eraan te denken dit jaar of volgend jaar te gaan kijken voor een tweedehands camper. Dan kunnen we hopelijk wel weg in Nederland of in de verdere toekomst toch het buitenland. Heeft iemand tips?
Ik weet niet of je al eerder een camper hebt gehuurd maar probeer dat eerst! Zo kun je goed kijken wat je wel en niet fijn vindt want er zijn zoooveeeel verschillende campers! En indd stallingskosten zijn niet mals, denk ook aan wegenbelasting en eventueel een groter rijbewijs bij een bepaald gewicht.
Het is natuurlijk Maar de grote vraag of we op vakantie kunnen in september maar mijn vlucht is echt rare dingen aan het doen joh. Mijn directe terugvlucht is inmiddels veranderd naar een 2x overstappen, 3x (!!) Langer durende vlucht (van 10 uur naar 28 uur).
Mijn vriend is volgende week jarig en ik wil hem heel graag een nachtje weg doen. Weet iemand een strandhuisje (dus echt op het strand als het kan), wat je voor één nachtje kunt boeken? Alles is voor 2+ nachten
Ik heb deze in september geboekt voor 1 nachtje: https://www.booking.com/hotel/nl/logeren-aan-zee.nl.html (is alleen eig wel voor meer personen)
Of deze: https://www.booking.com/hotel/nl/hotelzonne.nl.html > is alleen een hotel…
Haha het klinkt echt alsof je een nacht van hem af wilt zijn. Misschien een open deur… maar is dit op AirBnB ook?
Haha, zo las ik het idd ook, even je vriend weg doen.
Oja, vind ik ook wel goed hoor, alleen dan niet voor z’n verjaardag… Dat is wel heel zielig
Heb je al gebeld met de verhuurders? Vaak is er dan wel iets te regelen tegen een bepaald tarief
Jeeee ik had sinds 10 maart dit topic niet geopend, die comments lees ik nu met een bitterzoet gevoel haha. Toen was het echt nog de vraag of bepaalde vakanties in mei door konden gaan
Zijn jullie plannen aan het maken om ergens heen te gaan in de zomervakantie, bijvoorbeeld met de auto of wachten jullie af tot het laatste moment? Ben wel benieuwd hoe iedereen daar tegenover staat op het moment!
Ik heb mijn vakantie voor juli 2020 geboekt in oktober 2019.
Ergens vind ik het nu nog ongepast om te gaan. Ik vind dat we in 2020 de wereld een beetje moeten laten rusten. Maar het is een groepsreis, dus annuleren betekend geld kwijt en dat ga ik toch ook weer niet doen.
Ik hoop stiekem zelfs dat zij het annuleren en dan gebruik ik het geld volgend jaar wel weer.
Ik ga dit najaar wel nog een weekendje weg naar de Belgische kust (ik woon ook in Be).
Ik hoop in het najaar wel weer wat te boeken voor 2021. Normaal ging ik dit jaar een rustig vakantie jaar houden en volgend jaar wel weer veel weg. Maar niks is nog zeker nu.
Ik wil aankijken hoe de zomer in Europa verloopt dus ik heb nu een vakantie in Nederland geboekt. Veel landen hanteren strenge maatregelen en dan bewaar ik een mooie buitenlandse reis liever tot wanneer het weer zonder beperkingen kan. Restaurants, toeristische plekken, alles heeft maar heel beperkte toegestane capaciteit. Ik wil gewoon genieten zonder gedoe. Dus dan dit jaar maar in eigen land blijven. Volgend jaar kijk ik wel weer verder.
IJsland, dus we zijn niet afhankelijk van café’s, restaurants, musea,… Er is daar plek genoeg om afstand te nemen en te wandelen.
Maar we gaan (gingen?) bijvoorbeeld kamperen, dus met een vreemde in een tent slapen. Ook gaan we uren samen in de auto zitten,…
Ik vind het ook vervelend dat ik niet weet of het doorgaat. Maar goed, het is nu zo.
Ik heb dit jaar meerdere vakanties gepland staan. Transavia begint vanaf juni weer te vliegen naar Portugal, waar ik in juli heen zou gaan. Deze vakantie boek ik vaak al in september of eerder. Ik wacht even af wat de reisadviezen worden en hoe de situatie in Portugal is.
Dit inderdaad, en ik stel mezelf dan ook de vraag: als er weer een uitbraak komt, ben ik er dan oké mee om op plek x twee weken (of langer) op een hotelkamer te zitten.
Ik had voor dit jaar 3 vakanties geboekt voordat de hele crisis uitbrak. Het is voor mij idd de afweging: stel ik zou opzich mogen, wil ik dan wel (want idd leuk dat je dan ergens heen mag vliegen maar als je verder alsnog weinig kunt ondernemen, laat maar, en ook vanwege gezondheidsaspecten natuurlijk). Vind dat dus wel lastig, ook omdat bv bij mijn vakantie nr 1 begin mei de vluchten geannuleerd waren dus ik kreeg geld terug en dan is het gewoon lekker duidelijk.
Nr 2 staat gepland in augsutus, en stel de vluchten gaan wel gewoon door dan vraag ik me dus wel af of ik uberhaupt wel wil (en dan hoop ik dus maar dat vliegtuigmaatschappijen dan wel ervoor openstaan om alsnog vouchers te verlenen bv, anders wordt dat een duur grapje voor mij als zij dan keihard zeggen: ja maar ja we vliegen gewoon dus jammer joh eigen keuze dat je niet wilt).
Op dit moment nog niet. Portugal had alle grenzen dicht en je mocht ook niet buiten het eigen dorp komen. In juni gaan de stranden weer open en opent de rest ook weer langzamerhand. Ik wacht even wat ik van vrienden hoor die daar wonen of het oké is of niet. Je moet namelijk in openbare gelegenheden zoals supermarkten etc mondkapjes dragen. Op het strand hoeft dat gelukkig niet.