Snap dat dat nu flink kut voor je is, ik heb iets vergelijkbaars. Wilde dit jaar twee verre reizen gaan maken, die van dit voorjaar was al geboekt en betaald en ik was druk bezig een tweede reis voor september/oktober te plannen. Tis even omschakelen, gelukkig had ik de tweede reis nog niet geboekt. Ik zou nog even wachten met eventueel annuleren, het is allemaal zo snel gegaan, wie weet hoe de wereld er over een paar maanden uitziet.
Ik heb een mail van de vliegtuigmaatschappij gekregen.
Geen tours maar we zouden 28 april in Birmingham starten en dan 30 april met de trein naar Edingbrouh gaan.
Aha oke Geen Klm zeker?
Mocht je vorige week je reis hebben moeten afbreken: vraag toch een refund aan, ook als organisaties aangeven dat eigenlijk niet te doen. Ik heb met de achterliggende gedachte van “nee heb je, ja kan je krijgen” om refund gevraagd bij ons hotel, bij de kortingskaarten van attracties en een evenement en alledrie de keren kreeg ik het direct terug.
Wat voor hulp bedoel je dan precies?
Edit: ik zou als ik hen was vooral contact opnemen met de ambassade
Nee British Airways
Eens! Heb met diezelfde gedachte ook mijn accommodatie gemaild. De boeking was eigenlijk non-refundable en had dus met minimale hoop voorgesteld of we elkaar tegemoet konden komen in de vorm van een voucher. Kreeg al mijn geld terug! Zo fijn
vind ik echt heel netjes dat ze dat hebben gedaan!
Oh wat netjes! Ik heb voor volgende week een reservering bij een hotel in Nederland en ook zonder kostenloze annulering geboekt (want ja, wat ging er nou nog gebeuren waardoor mn weekendje niet door zou gaan
). Gisteren toch geprobeerd (via booking.com) of ik toch mijn geld terug kon krijgen maar kreeg al heel snel reactie dat ze dat niet deden. Dus ik wacht nog een paar dagen af of er mss nog strengere maatregelen mbt hotels komen waardoor ik toch mijn geld terug kan krijgen en anders toch maar de reservering verplaatsen naar eind dit jaar (ook al is de kans groot dat ik dan geen vrij kan krijgen en mn halve weekend in het water valt, wel zuur)
En @JustinBieber Ja echt super netjes van ze. Ben heel blij
@Bubbless Ik heb dus expres niet mijn geld teruggevraagd omdat ik eigenlijk ook een harde nee verwachtte. Heb het erop gespeeld dat het voor ons allemaal een moeilijke tijd is en dat ik begrijp dat ze inkomsten mislopen. Dat ik daarom niet wil proberen mijn geld terug te krijgen maar hoop dat ze mij ook tegemoet kunnen komen in de vorm van een voucher. Zodat ik als alles voorbij is weer daar kan verblijven.
Blijkbaar heeft dat dus gewerkt. De volgende dag werd ik wakker met het geld op mijn rekening
Zo zuur. Mijn reisorganisatie heeft alles kosteloos geannuleerd tm 23 april. En wij zouden de 24e gaan. Echt echt zo zuur van.
Ik gok dat er nog wel een tweede ronde komt waarin ze kosteloos zullen annuleren, hoop het voor je! Volgens mij zijn de meeste reisorganisaties/en andere partijen echt heel schappelijk vanwege de omstandigheden.
Het vervelende is is dat ik nu alleen een aanbetaling heb gedaan van 500 en de resterende 2200 deze week moet overmaken. Ik vind het dus irritant dat ze het steeds uistellen terwijl alle grote alles al hebben geannuleerd tot eind april. Ze willen gewoon geld vangen.
Misschien kan iemand in deze fb groep haar helpen https://www.facebook.com/groups/hostasister/. Is normaal een soort van couchsurfing maar dan enkel voor vrouwen, maar nu zijn er vooral vrouwen die gestrand zijn ergens en hulp nodig hebben en vrouwen die hun hulp aanbieden voor vrouwen die gestrand zijn.
Oh ik zie ook dat ze nu een speciale fb groep hebben voor mensen die hulp nodig hebben/aanbieden (moet je wel lid zijn van de eerste fb groep) https://www.facebook.com/groups/HostASister.COVID19/?hc_location=group
Ik ga eind mei voor een festival naar Londen met de Eurostar, maar als het gecanceld gaat worden ga ik alleen een voucher van dat bedrag terug krijgen zo te zien. Op zich ook niet erg om later dit jaar weer te gaan (als dat dan wel mogelijk is), maar kan het geld best gebruiken als het daadwerkelijk gecanceld wordt.
Jup, heb hetzelfde.
Ik zou deze week gaan, heb t net aangevraagd.
Was al begin januari geboekt helaas pindakaas
Het wordt tijd dat wij onze vakantiefoto’s gaan bundelen in een fotoboek haha. En laten we nu ineens genoeg tijd hebben.
Tips voor fijne sites fotoboeken? Eentje waarvan ik mijn MacBook niet door het raam wil gooien graag.
Allibelli vond ik top werken!
Ik gebruik altijd Hema, vind ik prettig werken!