Ik heb niks gepland, maar als ik ga, is het met de fiets of eigen auto. Een drukke plek als een vliegveld ga ik zeker nog niet opzoeken, ook al zou het op de plaats van bestemming wel kunnen.
Ik had gelukkig nog niks geboekt voor dit jaar (en was al 2x weggeweest begin 2020) en denk dat ik ook maar gewoon thuis blijf. Heeeeel misschien nog een paar dagen naar Duitsland als het daar goed blijft gaan.
En anders spaar ik gewoon alles op en ga ik volgend jaar een paar weken backpacken in Australiƫ of Nieuw-Zeeland ofso.
Ik zou in juli naar Nederland gaan voor een week, maar dat is samen met vrienden in een huisje. Anderhalve meter wordt dan onmogelijk, dus ik ga ervan uit dat het niet doorgaat (we zien dan wel tegen dan). Verder stond er nog niets vast.
Ik denk er nu aan om deze zomer (veel) te kamperen met de auto, maar vooral korte tripjes en niet ver op voorhand gepland. En veel dagtripjes, als dat lukt qua drukte (ik kan me voorstellen dat het op bepaalde plekken juist heel druk wordt, als iedereen in eigen land/regio blijft en de capaciteit ook een heel stuk lager blijft). Ik woon in Frankrijk en er is hier sowieso nog wel veel te zien en doen.
Heeft iemand al een vakantie geannuleerd via Booking.com en geld teruggekregen?
Ik zou in augustus een paar weken naar Schotland gaan maar zie dat niet meer gebeuren. En als de grenzen toch opengaan lijkt me āt ook geen goed idee meer om te gaan.
Haha allebei of ƩƩn van de twee? Ik heb de Oostkust van Australiƫ al wel gezien, maar er is nog genoeg te zien natuurlijk. En Nieuw-Zeeland lijkt me ook echt prachtig, maar denk dat ik echt maanden weg zou blijven als ik naar beide zou gaan. Of nooit meer terugkom haha.
Ik heb in augustus een taalreis naar New York staan. Verplaatst vanaf april. Maar ik ga ervan uit dat ik niet ga. Zelfs al wordt er gevlogen en lesgegeven. Zoān reis naar New York wil ik echt zonder beperkingen.
In juli heb ik een vakantie naar Montenegro geboekt en daar wil ik als het kan wel heengaan. Als de grenzen open zijn en er wordt gevlogen denk ik dat we ook wel gaan. Ik heb er bij die vakantie niet zoān moeite mee dat er nog wat beperkingen zijn. Als we maar weer wat kunnen eten in restaurants en hotels in kunnen. We gaan een auto huren en een roadtrip maken door het binnenland, dus eigenlijk niet zoān probleem als toeristische attracties en grotere locaties dicht zijn.
Daarnaast is het sowieso we het plan om eind augustus voor een weekendje naar Parijs te rijden en misschien kamperen in eigen land
Als je iets met privƩ sanitair zoekt voor de zomer moet je er echt NU achteraan, het meeste hier in de omgeving zit al vol tot en met half augustus.
Ik zou niet op vakantie gaan naar een plek waar je niet in quarantaine wil zitten. De situatie kan nog zomaar omslaan.
Heeft iemand tips voor een leuke regio in Duitsland om een weekje naartoe te gaan? Het liefst max rond de 5 uur rijden. We houden wel van een beetje wandelen, mooie natuur, en een stad (/steden) met een beetje geschiedenis bezoeken vinden we leuk (wil me verder niet te veel baseren op touristische trekpleisters gezien we geen idee hebben in hoeverre dingen tegen die tijd geopend zijn/beperkte capaciteit hebben).
Ik zag @Qwerty123 de Harz noemen, ben je daar al eens eerder geweest? Ik had er nog nooit van gehoord.
En ik vroeg me ook af of iemand hier eens in Hamburg/gebied rond Hamburg is geweest en wat je daarvan vond?
Ik ben twee jaar geleden naar Cochem geweest in de Eifel. Je kon hier wandelen, zwemmen in meren en ook had je wel wat stadjes maar daar ben ik niet geweest.
Wat iets verder rijden is, is Oberstdorf (8u rijden). Dit is in de Duitse Alpen, je kunt daar veel wandelen en ook is er een iets grotere stad in de buurt, kan even niet op de naam komen.
Misschien regio Hamburg/Schwerin/Lubeck? Vind Lubeck echt een prachtige (en leuke!) stad. Ook mooie meren en strand in de buurt
Hou op, is dit Duitsland?? Serieus nooit geweten dat dat zo mooi is. Ik ga me er in verdiepen nuā:grin:
Cochem/Moezel! Zeker ook een bezoekje brengen aan Burg Eltzš°
Hier sluit ik me bij aan, wij zijn er vorig jaar geweest en het was echt top! Wij zaten 20 min rijden van Cochem, in Ernst. Er zijn veel leuke wijndorpjes in de buurt. Elk dorpje heeft een een jaarlijks weinfestival in de zomer maar ik weet niet of dat dit jaar doorgaat/een aanrader is.
Haha volgens mij lopen er daar meer van! Queen of Jetlags was er ook geweest. Toen wij er waren waren er 3 Chinese dames helemaal los aan het gaan. Later had mān zusje ze opgespoord via insta. De fotoās stonden er wel op incl paars/oranje neplucht met gephotoshopte vogels
Heeft er iemand wel eens iets gedaan met huizenruil bijv via āhome exchange?ā. Lijkt me een mooi concept en nu onze geplande maandenlange reis niet doorgaat, zou ik het leuk vinden wat korte tripjes te maken.
Eifelgebied/Cochem is inderdaad een aanrader! Je hebt daar ook echt prachtige wandelroutes. Wij hebben een 10km route gedaan naar burg Eltz. Avontuur allom
Ook foto's van Cochem
Wat zou jullie voorkeur hebben als je gaat voor mooie natuur en fijne steden.
- Nederland > Parijs > Barcelona > Zuidkust Frankrijk > Noord-Italiƫ > Zwitserland > Oostenrijk > weer naar NL
- Nederland > Duitsland > Tjechie> Oostenrijk > Slovenie > (misschien Kroatiƫ) > Noord-Italiƫ > Zwitserland > En weer naar NL
0 stemmers
Zo leuk om te lezen! Ik ben op hetzelfde park geweest denk ik, huisjes met privesauna?
Eind okt, buiten seizoen, en het was zoān relaxte vakantie.
Kan me helemaal aan sluiten bij wat je vertelt!
En weet je al of je gaat?
Zou je misschien wat tips willen delen? Echt nul ervaring met Frankrijk maat zijn ook aan het denken daar 1,5 week te gaan vertoeven.